Наступний корпус компанії MSI, який став предметом даного огляду, називається MSI MPG Quietude 100S. Як випливає з назви шасі, воно розраховане на тишу. Домогтися цього можна різними шляхами, і щоб дізнатися, яким з них пішли творці даного продукту, ми детально вивчимо його і перевіримо в тепловому тесті.
Характеристики
Модель | MSI MPG Quietude 100S |
---|---|
Сторінка продукту | MPG Quietude 100S |
Тип корпусу | Midi-Tower |
Розміри, мм | 490 (В) x 231 (Ш) x 475 (Г) |
Матеріал | Сталь, алюміній, ABS-пластик, загартоване скло (3 мм) |
Вага, кг | 9,8 |
Колір | Чорний |
Формфактор | E-ATX, ATX, MicroATX, Mini-ITX |
Пристрої 5,25″ | – |
Пристрої 3,5″ зовнішні | – |
Пристрої 3,5″ / 2,5″ внутрішні | 2 / 4 (два 2,5″ диска можна поставити замість 3,5″ накопичувачів) |
Кількість слотів розширення | 7 |
Вентилятори | передні — 3 х 120 мм / 3 х 140 мм верхні — 3 х 120 мм / 2 х 140 мм задні — 1 х 120 мм (установлен) внутрішні нижні — 3 х 120 мм |
Інтерфейсні роз'єми | 1 x USB 3.2 Gen 2х2 Type C 2 x USB 3.2 Gen 1 2 х 3,5-мм аудіороз'єма для навушників та мікрофона |
Інше | Ліва панель на петлях із 3-мм загартованого скла. Світлодіодна стрічка на кожусі БП та нижня частина фронтальної панелі з ARGB-підсвічуванням, вбудований контролер ARGB-підсвічування на 4 пристрої та 6 ШИМ-вентилятори. Легкознімні пилові фільтри на фронтальній та нижній панелі, магнітний фільтр верхньої панелі, магнітні накладні панелі спереду та зверху з шумоізоляцією. Шумоізоляція правої панелі. Шарнір для підтримки відеокарт |
Ціна | 5149 грн |
Пакування та комплект постачання
Корпус поставляється у продаж у простій картонній коробці, де є контурне зображення товару, а також інформація про його характеристики. Є ручки для перенесення. Для захисту від пошкоджень усередині передбачені м'які демпфери з піни, пластиковий пакет та клейка плівка на склі з обох боків.
У комплекті постачання є такі деталі:
- магнітний пиловий фільтр верхньої панелі;
- інструкція до корпусу та стислий посібник зі збирання системи;
- дві яскраві листівки із закликами до оглядів продукції MSI;
- два гвинти із пластиковою накатаною головкою для фіксації каретки жорсткого диска;
- одна стійка для материнської плати;
- чотири довгі гвинти для вентиляторів;
- 21 гвинт для материнської плати та 2,5" накопичувачів;
- шість корпусних гвинтів;
- 12 гвинтів для фіксації радіатора СВО;
- 8 гвинтиків для 3,5″ жорсткого диска;
- п'ять пластикових одноразових стяжок.
Зовнішній вигляд
Щоразу дизайнери MSI залишаються вірними собі, дотримуючись стилю «суворого чорного паралелепіпеда». На мою думку, це добре і практично, хоча комусь таке візуальне оформлення може здатися відверто нудним. Плоский фронт візуально складається із трьох частин. Зліва розташована знімна сталева панель із малопомітним логотипом бренду у вигляді дракона зверху. Далі ближче до правої сторони знаходиться вузьке вертикальне поглиблення з металевою сіточкою всередині. А біля правої грані вбудована суто для краси смужка зі шліфованого алюмінію.
Знімна частина передньої панелі тримається на магнітах зверху і з боків і парі зачепів знизу. На звороті вона проклеєна шаром шумоізолюючого матеріалу.
За нею ховається пластикова вентиляційна решітка з поперечними похилими площинами.
Пластикова решітка легко знімається, якщо потягнути за язичок зверху. Зі зворотного боку вона проклеєна дрібнокомірчастою сіточкою пилового фільтра.
Після демонтажу користувач отримує повний доступ всередину шасі, і може без зняття всієї передньої панелі змінювати або встановлювати вентилятори або радіатори СВО.
Зовнішні порти та органи управління вбудовані вздовж правої грані верхньої панелі. За порядком тут є квадратна кнопка включення, дрібніша клавіша управління вентиляторами, два розташовані поруч індикатори активності накопичувачів і живлення, два 3,5-мм роз'єми для навушників і мікрофона, два порти USB 3.2 Gen 1, один порт USB 3.2 Gen 2x2 Type C та кнопка перемикання контролера підсвічування.
Ліва бічна панель повністю виконана із загартованого скла, яке підвішене на двох петлях ззаду та утримується магнітами спереду. По центру біля передньої грані є пластикова ручка для відкриття панелі. Бік передньої панелі з цього боку зроблений з металевої сітки та проникний для повітря. Що наводить на думку про недоцільність переднього пилового фільтра. Адже він знаходиться далі від цієї сітки та ніяк не фільтрує повітря, що проходить через неї.
Панель відкривається убік, забезпечуючи миттєвий доступ у корпус. При досягненні кута 90 градусів її можна зняти з петель у напрямку вгору.
Загартоване скло має товщину 3 мм і дуже слабко тоноване. До його задньої частини приклеєно металеву планку. По периметру нанесена чорна окантовка.
Права бічна панель металева та рівна. Зсуваються дверцята у напрямку назад, тримаються на двох металевих гвинтах з накатаною головкою, закріплених у своїх посадкових отворах. Ззаду є штампована ручка для полегшення демонтажу.
Ребра жорсткості у даної панелі слабкі для її загальних розмірів, і вона схильна прогинатися під своєю вагою. З протилежного боку наклеєний шар шумоізоляції.
Верхня панель корпусу має два варіанти компонування. За замовчуванням вона непроникна для повітря та закрита металевою магнітною кришкою. Але її можна замінити магнітним пиловим фільтром із металевої сіточки.
Кришка зі зворотного боку проклеєна шумоізоляцією. Магнітні смужки фільтра проклеєні по периметру.
Так виглядає шасі у варіантах з фільтром та з суцільною верхньою кришкою:
На решітці вентиляції верхньої панелі є кілька рядів довгастих отворів. На них зсередини можна закріпити три 120-мм або два 140-мм вентилятори. Це має сенс, якщо зверху буде встановлено магнітний фільтр, а не суцільна кришка. До речі, у верхній грані передньої панелі теж вбудовані вентиляційні отвори.
На задній панелі корпусу все виглядає звично. На вентиляційну решітку можна встановити 120-мм вентилятор і відрегулювати його висоту в межах 15 мм. Нижче є сім отворів для слотів PCI, закритих багаторазовими вентильованими заглушками. Навпроти них є ще одна стільникова решітка з отворами середнього розміру.
Посадкове місце блоку живлення знаходиться знизу і дозволяє ставити БЖ вентилятором як у напрямку вгору, так і вниз. Під ним є висувний пиловий фільтр, зроблений із дрібної сіточки, наклеєної на пластикову рамку.
Ніжки корпусу виконані з металу у вигляді двох зігнутих пластин спереду та ззаду. Тримаються вони на гвинтах та є знімними. Ще знизу можна отримати доступ до двох гвинтів, що утримують кошик накопичувачів. А в нижній частині передньої панелі є виїмка, що полегшує демонтаж.
Висота ніжок дорівнює 20 мм. Знизу на них є гумові наклейки.
Подивимося на нутрощі шасі.
Внутрішня будова
Корпус MSI MPG Quietude 100S підтримує встановлення у вертикальному положенні материнських плат формату E-ATX (з повноцінною довжиною 330 мм), ATX, MicroATX та Mini-ITX. Максимальна висота кулера складає 175 мм. Максимальна довжина плат розширення у всіх слотах заявлена на позначці 380 мм, але є чистими 400 мм, без урахування передніх вентиляторів. Допустима довжина блоку живлення становить від 180 до 220 мм, залежно від положення корзини накопичувачів.
Запас простору під верхньою панеллю до краю материнської плати дорівнює 55 мм. Сюди можна поставити три 120-мм або два 140-мм вентилятори, або радіатори СРО формату 240, 280 або 360 мм. Посадкові отвори для них 240-мм та 360-мм моделей зміщені у бік лівої панелі.
На задній панелі встановлено на витяжку 120-мм вентилятор. Примітно те, що він закріплений не звичайними саморізами, а спеціальними заклепками через гумові прокладки, для кращої ізоляції від вібрацій. Усі сім заглушок слотів розширення кріпляться звичайними гвинтами.
Попередньо встановлений вентилятор називається MSI MEG Silent Gale P12. З технічними характеристиками та особливостями даної моделі можна познайомитись за посиланням. Судячи з маркування, він є продуктом Powerlogic. Якщо коротко описати пропелер, він має гідродинамічний підшипник і крильчатку з дев'ятьма сильно загнутими лопатями. По кутах рамки по обидва боки є гумові прокладки. Діапазон швидкостей становить від 0 до 2000 об/хв і керується за допомогою ШІМ. Основний кабель в обплетенні з чотириконтактним роз'ємом має довжину 350 мм. Додатковий подовжувач в обплетенні додає ще 300 мм довжини.
Вся верхня частина кожуха блоку живлення перфорована і навіть має не позначені в характеристиках шасі посадкові місця під гвинти для трьох 120-мм вентиляторів. Ще тут є три отвори з гумовими шторками для протягування дротів та виріз глибиною 65 мм попереду під вентилятори чи радіатори. На боці ззаду є квадратний оглядовий отвір, через який можна милуватися наклейкою блоку живлення. А вздовж усього борту прокладено світлодіодну ARGB-стрічку.
На передній панелі є посадкові місця для трьох 120 або 140-мм вентиляторів. Ніякі металеві частини не заважають вільному руху повітря всередину.
У передній частині піддону материнської плати є два незадокументовані місця під 2,5″ накопичувачі. А ще є шарнір для підтримки відеокарт у вигляді рухомої по висоті та куту повороту планки з м'якою прокладкою зверху. Тримається планка на одному гвинті з накатаною головкою, розташованою на звороті піддону. Опора може підтримувати відеокарти довші 230 мм у слотах розширення з першого до п'ятого. Оскільки сама вона знаходиться на відстані 290 мм від задньої панелі, опору доведеться зняти при встановленні материнських плат формату E-ATX (що мають ширину 330 мм).
Запас простору для укладання проводів від піддона материнської плати до бічної панелі становить 23 мм. Для підсилювальної пластини процесорного кулера є великий прямокутний виріз. Для протягування кабелів передбачено п'ять закритих гумовими шторками отворів у піддоні. Всі вушка для кабельних стяжок розташовані в правильних місцях, а в центральній частині є дві багаторазові стяжки-липучки, що дуже зручно.
Для двох 2,5″ дисків є окремі кошики внизу праворуч, які тримаються на чотирьох гумових гвинтах та просто знімаються у напрямку вгору. Зліва від них пригвинчений контролер підсвічування та вентиляторів. Він підтримує чотири ARGB-пристрої з роз'ємом +5VDG з лівого боку та шість роз'ємів на чотири контакти для вентиляторів з правого боку. Вгорі підключені два дроти від кнопок керування підсвічуванням та швидкістю вентиляторів. Для пропелерів є три режими роботи, які включаються послідовним натисканням клавіші FAN. Це повне відключення, 70% швидкості та 100% швидкості. Оскільки керування можливе лише за допомогою ШІМ, при підключенні триконтактних вентиляторів вони постійно обертатимуться з максимальною швидкістю.
Знизу з контролера виходить роз'єм SATA Power для підключення живлення та +5VDG контакт для синхронізації управління підсвічуванням з материнською платою.
Кошик для двох 3,5″ або 2,5″ дисків тримається на чотирьох зачепах та двох гвинтах із боку нижньої панелі. Її можна зрушити вперед, залишивши 40 мм запасу простору під вентилятори та 255 мм під блок живлення, або назад — 65 мм під пропелери та 225 мм для БЖ. За кошиком можна знайти кабель від підсвічування кожуха БЖ, а перед нею є плата з кабелем живлення підсвічування передньої панелі.
На кошик зверху можна гвинтами зафіксувати один 3,5″ або 2,5″ накопичувач. У знімний пластиковий лоток 2,5″ диск теж ставиться за допомогою гвинтів, а 3,5" жорсткий диск просто вставляється в демпфери вібрації з боків.
Для блоку живлення передбачено дві великі м'які гумові прокладки знизу. Якщо БЖ не надто довгий, його можна поставити, не знімаючи кошика накопичувачів.
Передня панель знімається дуже легко, достатньо потягнути за виступ знизу. Жодні дроти до неї підключені. У нижній частині панелі вбудований елемент підсвічування та контактний майданчик від нього.
Так виглядає фронтальна металева частина корпусу без пластикового обваження.
Для зручності користувача в нижньому правому куті корпусу є пружні контакти, що передають живлення для підсвічування передньої панелі. З огляду на те, що практично знімати її майже не потрібно, подібне рішення є приємним, але надмірним за своєю суттю.
У набір кабелів від корпусу входить: три пари дротів від кнопок запуску системи, індикатора живлення та активності накопичувачів, роз'єм HD Audio, конектор USB 3.0 та кабель від USB Type C.
Перейдемо до складання системи та теплового тесту.
Складання
Корпус MSI MPG Quietude 100S дуже зручний для багаторазових складань системи, адже місця в ньому багато і завжди є вільний доступ до всіх вузлів. Усі кабелі можна легко розмістити за піддоном. Хіба що для зняття кошика накопичувачів доводиться укладати шасі на бік, заздалегідь знявши бічне скло.
Компоненти системи добре видно через бічне скло. Але і бортове підсвічування на кожусі та в нижній частині фронтальної панелі виглядає цілком приємно та ненав'язливо. Багато режимів та ефектів підсвічування перемикаються однією кнопкою.
Індикатори живлення системи та активності накопичувачів яскраві, якщо дивитися на них під прямим кутом.
Тестовий стенд
Для тестування ефективності охолодження компонентів у корпусі MSI MPG Quietude 100S використовувалася така конфігурація:
- процесор: Intel Core i5-9600K (3,7 @ 4,5 ГГц, 1,234 В);
- кулер: Noctua HN-U12A, (2 x вентилятори по 2000 об/хв);
- материнська плата: Asus TUF Z390M-PRO GAMING (Intel Z390);
- відеокарта Gigabyte GeForce RTX 2060 Super WindForce OC 8G GV-N206SWF2OC-8GD (Nvidia GeForce RTX 2060);
- пам'ять: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-16GTZN (2х8 ГБ, DDR4-3600, 16-16-16-36-2Т, 1,35 В);
- твердотілий накопичувач: Kingston NV1 NVMe M.2 2280, SNVS/500G (500 ГБ, PCI Express 3.0 x4, NVMe 1.3);
- жорсткий диск: Western Digital WD2000JS-00MHB0 (200 ГБ, SATA 3Gb/s, 7200 об/хв);
- блок живлення: be quiet! Dark Power 12850W (850 Вт);
- додаткові вентилятори: 2 x 120 мм – Fractal Design Dynamic X2 GP-12, 1200 об/хв, 1 x 140 мм – Noctua NF-A14 FLX, 1200 об/хв, 1 x 120 мм – be quiet! Silent Wings USC (BQT T12025-LF), 1500 об/хв;
- термоінтерфейс: Noctua NT-H1.
Методика тестування
Теплове навантаження на процесор та відеокарту створювалось за допомогою стрес-тесту CPUID powerMAX версії 1.00.1 з використанням AVX-інструкцій протягом 10 хвилин. Навантаження на жорсткий диск проводилося програмою Crystal Disk Mark 6.0.2х64. Наприкінці циклу тестування система працювала 10 хвилин без навантаження для визначення мінімальних теплових показників. Покази датчиків знімалися за допомогою програм моніторингу HWMonitor версії 1.45.0 та Real Temp GT 3.70. Температура довкілля дорівнювала 23 градусам Цельсія. Швидкості вентиляторів процесорного кулера та відеокарти зафіксовані на максимальних обертах. Пікове енергоспоживання системи становило 374 вати. Тестування проводилося в трьох режимах порівняння з відкритим стендом — при закритому корпусі, при верхній сітчастій панелі замість кришки, та при знятій передній панелі разом з сіточкою на верхній панелі. Зверху в орієнтації на витяжку було встановлено один 140-мм вентилятор, а спереду — три додаткові 120-мм нагнітальні вентилятори.
Результати тестування
Результати теплового тесту MSI MPG Quietude 100S виявилися дуже цікавими. По-перше, у всіх випадках роботи, з відкритими та закритими панелями, корпус трохи поступається відкритому стенду. Але це звичайно за повного комплекту вентиляторів, що працюють на повній швидкості. Наприклад, за температурою процесора різниця становить від 1 до 3 градусів, по відеокарті від 2 градусів (з відкритою передньою та верхньою панелями) та до 5 градусів у повністю закритому корпусі. По-друге, суттєві відмінності спостерігаються лише за температурою материнської плати (від 5 до 6 градусів). І, по-третє, жорсткий диск провітрюється найкраще у повністю закритому корпусі. Ймовірно, саме через нього проходить максимальний потік повітря. В цілому, схема охолодження в даному корпусі організована дуже непогано, хоча багато тут залежатиме від режиму роботи й місця розташування вентиляторів.
Висновки
Хоча корпус MSI MPG Quietude 100S і розрахований на «тишу», він напрочуд непогано справляється з охолодженням системи, незалежно від того, відкриті або закриті його передні та верхні панелі. Нагадаю, що такі результати теплового тесту були отримані майже з повним комплектом вентиляторів, що працюють на повній швидкості. Тобто про тишу в цьому випадку не йдеться. З іншого боку, у корпусі є функція уповільнення та повного відключення пропелерів. Але варто врахувати, що підтримується лише ШІМ-керування швидкістю обертання. Зупинка пропелерів у сумі з ізоляцією від паразитних шумів дійсно допоможе досягти тиші. Принаймні в простому або при середньому рівні навантаження. Але це ще означає, що до недешевого корпусу доведеться додати ще й вартість додаткових вертушок.
Особливих недоліків у цього шасі немає. З дрібних недоробок я відзначив би «бутафорську» роль переднього пилового фільтра. Щоб він працював, його слід було б розмістити глибше в передній панелі. А так толк із нього є тільки тоді, коли знято передню кришку. І те лише частково. А ще ігри з кришками верхньої панелі нічого кардинально не змінюють у схемі охолодження корпусу. Ця опція потрібна лише в тому випадку, якщо потрібно повісити радіатор СВО.
Загалом MSI MPG Quietude 100S є гідним за всіма параметрами корпусом. Це міцне і в міру гарне шасі з гарною місткістю та вентиляцією, зручне у складанні, що має підсвічування та контролер вентиляторів у поєднанні з базовим рівнем шумоізоляції.