Компанія MSI не зупиняється у вдосконаленні асортименту комп'ютерних корпусів. І в цьому огляді перед пильним поглядом наших читачів постане шасі із серії MPG під назвою Velox 100P Airflow. Як випливає з назви, цей компонент орієнтований на покращене повітряне охолодження, і далі ми з'ясуємо, чи це так.
Характеристики
Модель | MSI MPG Velox 100P Airflow |
---|---|
Сторінка продукту | MPG Velox 100P Airflow |
Тип корпусу | Midi-Tower |
Розміри, мм | 490 (В) x 231 (Ш) x 474 (Г) |
Матеріал | Сталь, ABS пластик, Загартоване скло (3 мм) |
Вага, кг | 8,4 |
Колір | Чорний |
Формфактор | E-ATX, ATX, MicroATX, Mini-ITX |
Пристрої 5,25″ | – |
Пристрої 3,5″ зовнішні | – |
Пристрої 3,5″ / 2,5″ внутрішні | 2 / 2 (два 2,5″ диска можна поставити замість 3,5″ накопичувачів) |
Кількість слотів розширення | 7 (горизонтально) або 3 (вертикально) |
Вентилятори | передні — 3 х 120 мм (встановлені) / 3 х 140 мм верхні — 3 х 120 мм / 2 х 140 мм задні — 1 х 120 мм (встановлений) внутрішні бокові — 2 х 120 мм внутрішні нижні — 3 х 120 мм |
Інтерфейсні роз'єми | 1 x USB 3.2 Gen 2х2 Type C, 2 x USB 3.2 Gen 1, 2 х 3,5-мм аудіороз'єма для навушників та мікрофона |
Інше | Ліва бічна панель на петлях з 3-мм загартованого скла, задній 120-мм вентилятор, стрічка на кожусі БЖ та фронтальна панель з ARGB підсвічуванням, вбудований контролер ARGB підсвічування. Магнітні пилові фільтри на бічній, верхній та фронтальній панелі, знімний сітчастий фільтр блоку живлення. Тримач для вертикальної установки відеокарт |
Середня вартість | 4499 грн |
Пакування та комплект постачання
Корпус надходить у продаж у простій картонній коробці, на якій є контурне зображення товару, інформація про його характеристики та вирізані ручки для перенесення. Для захисту від пошкоджень усередині передбачені м'які демпфери з піни, пластиковий пакет та клейка плівка на склі з обох боків.
Оскільки ми не перші, до кого це шасі потрапило на огляд, деяких деталей у комплекті знайдено не було. Адже в переліку запчастин, якщо вірити інструкції, мають бути:
- інструкція до корпусу та стислий посібник зі збирання системи;
- дві яскраві листівки із закликами до оглядів продукції MSI;
- розгалужувач на чотири контакти для вентиляторів з одного роз'єму на три;
- два гвинти із пластиковою накаткою для фіксації каретки жорсткого диска;
- п'ять пластикових одноразових стяжок;
- чотири довгі гвинти для вентиляторів;
- шість корпусних гвинтів;
- 12 гвинтів для фіксації радіатора СВО;
- 8 гвинтиків для 3,5″ жорсткого диска;
- 21 гвинт для материнської плати та 2,5″ накопичувачів;
- одна стійка для материнської плати
Крім того, комплект має кронштейн для вертикального монтажу плат розширення. На жаль без роз'єму і шлейфу PCI-E. Зате з набором із чотирьох стійок, двох корпусних гвинтів та чотирьох дрібних гвинтиків.
Зовнішній вигляд
Загалом і в цьому випадку, дизайнери MSI дотримуються стилю «суворого чорного паралелепіпеда». Однак, фронтальна панель оформлена рельєфно та ненудно. Крім логотипа компанії у верхньому правому кутку та символів MPG у нижньому лівому, значну частину фронту займає діагональна вентиляційна решітка з великими довгастими отворами. Отвори в аналогічному стилі є і з боків передка, щоправда, вже прикриті зсередини металевою «дрібною» решіткою. До речі, в окремому варіанті даного шасі з назвою Velox 100R спереду замість решітки вбудоване скло, і ні про яке Airflow там не йдеться.
Зовнішні порти та органи управління вбудовані вздовж правої грані верхньої панелі. Тут є квадратна кнопка включення, дрібніша клавіша перезавантаження системи, розташовані поруч індикатори активності накопичувачів та живлення, два 3,5-мм роз'єми для навушників і мікрофона, два порти USB 3.2 Gen 1, один порт USB 3.2 Gen 2x2 Type C і кнопка перемикання контролера підсвічування.
Ліва бічна панель повністю виконана із загартованого скла, яке підвішене на двох петлях ззаду та утримується магнітами спереду. По центру передньої грані є пластикова ручка для відкриття панелі.
Панель відкривається назад, забезпечуючи миттєвий доступ до корпусу. При досягненні кута 90 градусів її можна зняти з петель у напрямку вгору.
Загартоване скло має товщину 3 мм і трохи тоноване. До його задньої частини приклеєно металеву планку. По периметру нанесена чорна окантовка.
Права бічна панель металева та рівна. У її передній частині вирізані вентиляційні отвори, оформлені в тому ж стилі, що і фронтальна панель. Зсуваються дверцята у напрямку назад, тримаються на двох металевих гвинтах з накаткою, закріплених у своїх посадкових отворах. Ззаду є штампована ручка для полегшення демонтажу.
Ребра жорсткості у цій панелі слабкі й вона схильна прогинатися під власною вагою. На звороті передньої решітки є металева сіточка магнітного фільтра.
Більшу частину верхньої панелі займає вентиляційна решітка, яка закрита магнітним пиловим фільтром із сіточки та металевою накладкою з діагональними отворами (такими ж, як на передку).
Під накладкою (якою немає у версії Velox 100R) і сіткою фільтра ховається сама решітка вентиляції. Тут вже все більш стандартно — шестикутні отвори та довгасті прорізи для кріплення трьох 120-мм або двох 140-мм вентиляторів.
Задня панель корпусу виглядає звично. На вентиляційну решітку можна встановити 120-мм вентилятор і відрегулювати його висоту. Нижче є сім роз'ємів слотів PCI, закритих багаторазовими вентильованими заглушками. Навпроти них є ще одна решітка.
Посадкове місце блоку живлення знаходиться унизу і дозволяє ставити БЖ вентилятором у напрямку як вгору, так і донизу. Під ним є висувний пиловий фільтр, зроблений із дрібної сіточки, наклеєної на пластикову рамку.
Ніжки корпусу виконані з металу у вигляді двох зігнутих пластин спереду та ззаду. Тримаються вони на гвинтах та є знімними. Також знизу можна отримати доступ до двох гвинтів, що утримують кошик накопичувачів. А в нижній частині передньої панелі є виїмка, що полегшує демонтаж.
Висота ніжок дорівнює 20 мм. На них присутні гумові наклейки.
Подивимося, як влаштовано це шасі зсередини.
Внутрішня будова
Корпус MSI MPG Velox 100P Airflow підтримує встановлення у вертикальному положенні материнських плат формату E-ATX (з повноцінною довжиною 330 мм), ATX, MicroATX та Mini-ITX. Максимальна висота кулера складає 175 мм. Максимальна довжина плат розширення у всіх слотах заявлена на позначці 380 мм. Допустима довжина блоку живлення становить від 180 до 220 мм, залежно від положення корзини накопичувачів.
Запас простору під верхньою панеллю до краю материнської плати дорівнює 55 мм. Сюди можна поставити три 120-мм або два 140-мм вентилятори, або радіатори СЖО формату 240 або 280 мм. Посадкові отвори для них зміщені у бік лівої панелі.
На задній панелі встановлено на витяжку 120-мм вентилятор з ARGB-підсвічуванням. Усі сім слотів розширення кріпляться звичайними гвинтами. Якщо зняти звідси всі заглушки, то на їх місце можна пригвинтити адаптер для вертикальної установки відеокарти.
Попередньо встановлений вентилятор має м'які прокладки по кутах рамки. Живиться він від триконтактного роз'єму та має два роз'єми типу +5 VDG «тато» і «мама» для підключення до підсвічування. Світлодіоди підсвічування вбудовані навколо двигуна по периметру.
Кожух блоку живлення в нижній частині корпусу більшою мірою виконує роль структурного компонента підвищення жорсткості, аніж служить для поділу відсіків. Вся його верхня частина перфорована і навіть має посадкові місця під гвинти для трьох 120-мм вентиляторів (що не згадується в характеристиках шасі). Тут є три отвори з гумовими шторками для протягування проводів і виріз глибиною в 65 мм попереду під вентилятори або радіатори фронтальної панелі. На боці ззаду є квадратний оглядовий отвір, через який можна буде помилуватися наклейкою блоку живлення. А вздовж усього борту прокладено світлодіодну стрічку ARGB.
На передній панелі встановлено три 120-мм вентилятори. Всі вони підключаються через триконтактний роз'єм живлення (крім того, компанія дбайливо передбачила універсальний розгалужувач у комплекті). На обидва боки є м'які наклейки. При необхідності їх можна замінити на три 140 мм вентилятори. А поруч на піддон міститься два 120-мм пропелери, правда передні вертушки при цьому доведеться зняти. Все це, разом з відсутністю перешкод для руху повітря, робить корпус насправді добре провітрюваним.
Запас простору для укладання проводів від піддона материнської плати до бічної панелі складає 26 мм. Для підсилювальної пластини процесорного кулера є великий прямокутний виріз. Для протягування кабелів є п'ять закритих гумовими шторками отворів у піддоні. Всі вушка для кабельних стяжок розташовані в правильних місцях, а в центральній частині є навіть три багаторазові стяжки-липучки, що дуже зручно.
Для двох 2,5″ дисків є окремі кошики внизу праворуч, які тримаються на чотирьох гумових гвинтах та просто знімаються у напрямку вгору. Ліворуч від них пригвинчений контролер підсвічування.
Контролер має шість виходів типу +5 VDG, два контакти для перемикача підсвічування зверху та живлення від роз'єму SATA Power. Крім того, є окремий вхід для синхронізації підсвічування з материнською платою.
Корзина для двох 3,5″ або 2,5″ дисків тримається на чотирьох зачепах та двох гвинтах із боку нижньої панелі. Її можна зрушити вперед, залишивши 35 мм запасу простору під вентилятори та 255 мм під блок живлення, або назад — 65 мм під пропелери та 225 мм для БЖ. За кошиком можна знайти кабель від підсвічування кожуха БЖ, а перед ним є плата з кабелем живлення підсвічування передньої панелі.
На кошик зверху можна гвинтами зафіксувати один 3,5″ або 2,5″ накопичувач. У знімний пластиковий лоток 2,5″ диск теж встановлюється за допомогою гвинтів, а 3,5″ жорсткий диск просто вставляється в демпфери вібрації з боків.
Для блоку живлення передбачені м'які гумові прокладки знизу. Якщо БЖ не надто довгий, його можна поставити, не знімаючи кошика накопичувачів.
Передня панель знімається дуже легко, достатньо потягнути за виступ унизу. Жодні дроти до неї підключені.
Вхід у корпус спереду закритий магнітним фільтром.
Довгі кріпильні отвори дозволяють регулювати положення вентиляторів по висоті на свій смак.
Для зручності користувача в нижньому правому куті корпусу є пружні контакти, що передають живлення для підсвічування передньої панелі. Так її простіше регулярно знімати для очищення фільтра від пилу. Таке рішення зазвичай зустрічається в дорожчих моделях шасі.
У набір кабелів входять: конектор USB 3.0, роз'єм HD Audio, чотири пари проводів від кнопок запуску та перезавантаження системи, індикатора живлення та активності накопичувачів, кабель від USB Type C, двоконтактний роз'єм від кнопки управління підсвічуванням та два кабелі з роз'ємами +5 VDG від підсвічування кожуха БЖ та передньої панелі.
Перейдемо до складання системи та теплового тесту.
Складання
Складання системи в корпусі MSI MPG Velox 100P Airflow проводиться дуже легко і не викликає жодних зауважень. Усі кабелі можна розмістити за піддоном.
Компоненти системи добре видно через бічне скло навіть без підсвічування.
Підсвічування заднього вентилятора, кожуха блоку живлення та передньої панелі виглядає досить симпатично. Навіть якщо користувач не має плати з підтримкою ARGB, комплектний контролер пропонує достатню різноманітність варіантів кольорів та ефектів світіння на вибір. І все це перемикається однією кнопкою.
Індикатори живлення системи та активності накопичувачів яскраві та явно проектуватимуть плями синього та червоного кольору на стелю навпроти у темний час доби.
Тестовий стенд
Для тестування ефективності охолодження компонентів у корпусі MSI MPG Velox 100P Airflow використовувалася така конфігурація:
- процесор: Intel Core i5-9600K (3,7 @ 4,5 ГГц, 1,234 В);
- кулер: Noctua HN-U12A, (2 x вентилятори по 2000 об/хв);
- материнська плата: Asus TUF Z390M-PRO GAMING (Intel Z390);
- відеокарта Gigabyte GeForce RTX 2060 Super WindForce OC 8G GV-N206SWF2OC-8GD (Nvidia GeForce RTX 2060);
- пам'ять: Kingston (2x4 ГБ, DDR4-2400, 12-13-13-35-2Т, 1,35 В);
- твердотілий накопичувач: Kingston NV1 NVMe M.2 2280, SNVS/500G (500 ГБ, PCI Express 3.0 x4, NVMe 1.3);
- жорсткий диск: Western Digital WD2000JS-00MHB0 (200 ГБ, SATA 3Gb/s, 7200 об/хв);
- блок живлення: be quiet! Dark Power 12850W (850 Вт);
- додаткові вентилятори: 2 x 120 мм — Fractal Design Dynamic X2 GP-12, 1200 об/хв;
- термоінтерфейс: Noctua NT-H1.
Методика тестування
Теплове навантаження на процесор та відеокарту створювалось за допомогою стрес-тесту CPUID powerMAX версії 1.00.1 з використанням інструкцій AVX протягом 10 хвилин. Навантаження на жорсткий диск проводилося програмою Crystal Disk Mark 6.0.2х64. Наприкінці циклу тестування система працювала 10 хвилин у холостому режимі для визначення мінімальних теплових показників. Температура довкілля дорівнювала 22 градусам Цельсія. Швидкості вентиляторів процесорного кулера та відеокарти зафіксовані на максимальних обертах. Пікове енергоспоживання системи становило 370 ватів. Тестування проводилося у трьох режимах порівняння з відкритим стендом — при закритому корпусі, при відкритому корпусі з увімкненими вентиляторами та з відкритим корпусом з вимкненими вентиляторами. Зверху в орієнтації на витяжку було встановлено два додаткові 120 мм вентилятори.
Результати тестування
Якщо коротко резюмувати результати теплового тесту, можна стверджувати, що MSI MPG Velox 100P Airflow відмінно вентилюється. Навіть якщо просто зняти бічну панель і не включати пропелери, температури будуть дуже близькими до показників відкритого стенду (в межах одного-двох градусів). Найбільше розбігання показників можна спостерігати лише за температурою відеокарти — до 4 градусів різниці із закритим корпусом.
Висновки
MSI MPG Velox 100P Airflow повністю виправдовує приставку у своїй назві. Він має відмінну вентиляцію «з коробки» навіть при тому, що більшість входів та виходів корпусу закриті пиловими фільтрами. Якість системи охолодження близька до ідеальної. За великим рахунком, його можна використовувати як відкритий стенд взагалі без вентиляторів, якщо зняти або відкрити ліву бічну панель. Та крім цього, є ще ряд переваг: міцне та містке шасі, підтримка великих систем охолодження та повнорозмірних материнських плат формату E-ATX, легкий доступ всередину завдяки дверям лівої панелі, чотири вентилятори та контролер підсвічування в комплекті, можливість легкого очищення всіх пилових фільтрів, порт USB Type C та можливість вертикальної установки відеокарти.
Критичних недоліків у корпусу не виявлено. Лише що райзера для відеокарти немає в комплекті і його доведеться докуповувати окремо.
MSI MPG Velox 100P Airflow припаде до смаку ентузіастам повітряного та рідинного охолодження, яким доводиться часто заглядати всередину шасі з метою апгрейду компонентів або очищення, за умови, що їм подобається його зовнішній вигляд та влаштовує ціна.