Результати тестування
Підсистема пам'яті наших піддослідних виступає відеобуфером для інтегрованих відеоядер, тому її продуктивність дуже важлива для кращих показників системи в іграх.
AIDA64
Оцінимо результати наших маніпуляцій за допомогою вимірювання пропускної здатності та затримок системної пам'яті в AIDA64 Cache & Memory Benchmark. Тут все цілком очікувано, найвища частота ОЗП дає найвищі показники в читанні та запису, копіювання та латентність віддають перевагу трохи меншій частоті, але з більш агресивними таймінгами.
3DMark Fire Strike
У першому синтетичному тесті беззаперечним лідером є GeForce GTX 1050 на противагу її молодшій сестрі. Звернемо увагу на вплив налаштувань пам'яті на результати за інших рівних, за зрозумілих причин режим із найнижчою частотою пам'яті в аутсайдерах, але найкращі показники демонструє режим, який мав найменшу латентність, а не швидкості читання та запису.
3DMark Time Spy
Перехід до тесту, що використовує набір API DirectX 12, нівелював різницю між високочастотними режимами роботи ОЗП, а режим з частотою пам'яті 3600 МГц майже дорівнює решті. GeForce GTX 1050 так само демонструє домінування, а ось бюджетні відеокарти виглядають блідо на тлі розігнаних інтегрованих рішень.
Counter-Strike: Global Offensive
Старша з «Паскалей» у нашому тестуванні демонструє кратну перевагу над іншими, Radeon RX 550 дорівнює iGPU, мінімальні значення кадрової частоти на дискретній графіці значно кращі. Стосовно нашого тесту, який має неймовірну щільність диму, це означає, що в реальній грі при зустрічі з димовою гранатою грати на виділеному графічному адаптері буде набагато комфортніше. Щодо продуктивності різних режимів пам'яті: тенденції, відстежені синтетикою, зберігаються.
Dota 2
Dota 2 не дає жодних сюрпризів, відзначимо здатність інтегрованих графічних ядер продемонструвати середній показник кадрової частоти на рівні мінімального значення GeForce GTX 1050. Режим пам'яті 3600 МГц практично дорівнює 4266 МГц.
Assassin's Creed Odyssey
Молодше дискретне рішення поступається всім учасникам незалежно від своїх режимів. Різниця продуктивності між 4000 МГц і 4266 МГц не помітна через невисокий середній fps, але 3600 МГц вже дає трохи гірші результати.
Battlefield V
Досить популярна сесійна мультиплатформна гра, в тестових умовах високо оцінила наявність одинадцяти обчислювальних графічних блоків у складі Ryzen 5 3400G. Результати GeForce GT 1030 сумно спостерігати, а грати з нею як сумно! Зазначимо, що частоти пам'яті 3600 МГц достатньо для відносно високих показників.
Call of Duty: Warzone
Після чергового оновлення Call of Duty: Warzone заблокувалась можливість збору статистики за допомогою RTSS і, хоча з наступними патчами ситуацію виправили, можливість проведення тестування повторно була відсутня. У цьому проєкті вбудовані рішення раптово змогли перевершити дискретні.
GTA V
Radeon RX 550 раптово демонструє спритність у все ще популярній Grand Theft Auto V і навіть GeForce GT 1030 не виглядає сумно. Цілком можна пограти із середньовисокими налаштуваннями. Все сказане раніше щодо режимів роботи RAM вірно і тут, 3600 МГц — достатньо за умови налаштування таймінгів.
Metro Exodus
Тріумф iGPU, молодші дискретні графічні адаптери принижені, а лідер попередніх тестів виступає лише на рівні графічного ядра минулого покоління. Відзначимо байдужість Metro Exodus до низької латентності ОЗП.
Outriders Demo
Творіння People Can Fly розподіляє результати між тестованими аналогічно більшості ігор. Перша — старший Pascal, слідом йде Radeon Graphics з сімома блоками, що залучені в складі Ryzen 5 PRO 4650G. Несподівано слабкі результати продемонстрував Ryzen 5 3400G.
Shadow of the Tomb Raider
Бенчмарк гри виявився вибагливим до частоти пам'яті, розрив між 3600 МГц і 4000 МГц вийшов більше, ніж ми звикли бачити. GeForce GTX 1050 зберігає за собою лідерські позиції, GeForce GT 1030 непридатна для гри у FHD.
Total War Saga: Troy
Грати можна на цілком приємних налаштуваннях, карта GTX недосяжна та знаходиться на іншому рівні швидкодії.
The Witcher 3: Wild Hunt
Відьмак виявився згодним із попередніми «ораторами». Розклад сил ідентичний більшості 3D-ігор, які були протестовані раніше. Зазначимо лише, що твору CD Projekt RED перехід від частоти пам'яті 3600 МГц до значень 4000 МГц дає більше користі, ніж в інших проєктах.
Висновки
Щодо потужності вбудованого графічного ядра в процесорах сімейства Renoir: молодший «графічний акселератор» у складі Ryzen 3 PRO 4350G, виконаний на основі шести активних обчислювальних блоків, після розгону у всіх ігрових додатках перевершує GeForce GT 1030 і Radeon RX 550, єдиний виняток GTA V. Він же прискорений, переважно, швидше старшого рішення, що працює на штатних налаштуваннях або з розгоном тільки iGPU, але обмеженого пам'яттю з частотою 3200 МГц, нехай і з підстроєними таймінгами. «Середній» GPU в сімействі Radeon Graphics, що має у своєму активі сім блоків, за підтримки шести продуктивних ядер Zen 2, присмачених подвоєним кешем, демонструє задовільну продуктивність на штатних налаштуваннях. Прискорення пам'яті та графічної складової дозволяє покращити стабільність мінімальних значень та отримати цілком грабельні показники, у деяких проєктах випереджаючи GeForce GTX 1050. У нашому разі це два проєкти, проте вони досить свіжі, особливо це стосується Call of Duty: Warzone.
А ось представник попереднього покоління, навіть маючи фору у вигляді більш просунутої материнської плати, в більшості сценаріїв поступився своєму наступнику в особі Ryzen 3 PRO 4350G, так що попри його наявність у продажу краще все ж таки поглянути на «Ренуар», який продуктивніший та холодніший.
Щодо впливу частот пам'яті на швидкодію в іграх, то до 20% можна отримати завдяки переходу від 3200 МГц до 4000 МГц. Мінімально необхідними вважаю 3600 МГц при підстроєних таймінгах. Як видно, маючи бюджетну пам'ять на чіпах, взятих у «поганому кошику» можна отримати з «грати неможливо» після налаштування «цілком прийнятно».
Тепер щодо бюджетного геймінгу на APU — материнська плата за 70 доларів, малоефективний кулер і комплект пам'яті не на unique Items b-die, цілком дозволить пограти. Насамперед слід сконцентрувати зусилля на оптимізації підсистеми пам'яті та лише потім розганяти графічну частину. Розгін обчислювальних ядер взагалі не обов'язковий і за відсутності хоча б середньої системи охолодження, можна принести в жертву, знизивши напругу та частоту. Графічна частина здатна демонструвати продуктивність і на частотах нижче 2400 МГц, що досягається при меншій напрузі та теплопакеті в цілому.