Проміжне тестування
Перш за все поговоримо про енергоспоживання. Нове покоління не розчарувало, все знаходиться в пристойних рамках.
Потрібно чимало коментарів, щоб читач, який пропустив попередні огляди, зрозумів, чому цифри саме такі. По-перше, Core i9-14700K — відмінна демонстрація що буде, якщо не використовувати комплекс TVB й V/F Offset для тонкого налаштування, це саме стосується Core i9-11900K. Процесори Arrow Lake насправді мають більше споживання, просто вони беруть його з материнської плати, а не EPS12V (деталі в огляді материнської плати ASUS ROG Strix Z890-E Gaming WiFi, а також огляді процесора Intel Core Ultra 9 285K).
Щодо платформи AMD, то Ryzen 9 9950X дійсно виявився економічнішим, ніж сусідній Ryzen 9 9900X на доволі схожих параметрах розгону, а якщо порівнювати з попереднім поколінням, то головний герой огляду схожий за енергоефективністю з Ryzen 9 7900X.
Переходимо до проміжних тестів. Їх відкриє інтегроване відеоядро Radeon Graphics, і хоч воно й не має ніяких розширених ідентифікацій або індексів, представимо його як Radeon Graphics Granite (128 shaders).
Тестування підтвердило заяви виробника. Цей IGP не для геймінгу в глобальному розумінні цього слова.
Тепер змоделюємо доволі популярну ситуацію, як в минулому, так і сьогодні — вимкнення SMT, і з’ясуємо потенційні втрати продуктивності або підтвердимо їх відсутність на практиці. І як бонус — також присутня перевірка Ryzen 7 9700X як «половінчика» нашого головного героя статті.
Для загального фону вимкнення SMT призвело до середніх втрат продуктивності в 9% (в найгіршому випадку 51% в архівуванні), а ось в геймінгу показники зросли в середньому на 4%. При цьому процесор став економічніше на ті самі 4%. Тож є про що задуматись, особливо на випадок того, що раптом AMD також відмовиться від багатопотоковості.
Додатково потрібна перевірка наявності вигоди/втрат при форсуванні роботи 1:2 в UCLK:MEMCLK. Ми вже проводили аналіз на базі молодшого шестиядерного процесора Ryzen 5 7600, і висновком стала мінімальна різниця, зазвичай на користь режиму DDR5-6400 CL32 і UCLK=MEMCLK у розмірі ~1% в бенчмарках. В іграх різниця була на рівні похибки. Але ж тепер в нас не 3/4 одного кристалу, в нас тепер два повноцінних, 16 ядер, які теоретично можуть врізатись в можливості КП, тож бенчимо знову!
Доволі неочікувані результати, які можна схарактеризувати, як синусоїдальну хвилю. Шестиядерний процесор банально не відчував ані приростів, ані втрат, всі вони були мінімальними, а ось з Ryzen 9 9950X можна як значно виграти, так і значно програти. Пікові втрати в бенчмарках склали 13%, а піковий приріст склав вже 10%. Якщо торкнутись геймінгу, то найбільші втрати склали 8%, а найбільший приріст fps був 7% Середнє значення приросту в бенчмарках на рівні похибки 1% на користь швидшої оперативної пам’яті, те саме стосується геймінгу.
Тож можна сміливо заявити, що все ще немає сенсу полювати на високочастотні комплекти ОЗП, якщо це не стосується специфічних професійних задач, наприклад того ж розвантаження моделей ШІ з VRAM в RAM. В широкому розумінні глобальна продуктивність залишиться на тому ж рівні навіть з 16-ядерним процесором.