Під кінець року компанія Bethesda зробила справжній подарунок, випустивши гру про Індіану Джонса. Раніше розробники з MachineGames трохи зіпсували репутацію після Wolfenstein: Youngblood, і у Bethesda в останні роки було багато сумнівних проєктів. Тому після анонсу гра викликала стримані надії. Але вийшло так, що Indiana Jones and the Great Circle багато в чому перевершила очікування і стала однією з найяскравіших ігрових подій 2024 року!
Indiana Jones and the Great Circle | |
---|---|
Розробник | MachineGames |
Видавець | Bethesda Softworks |
Офіційний сайт | www.indianajones.bethesda.net |
Дата виходу | 9 грудня 2024 |
Жанр | Екшен, головоломка |
Події Indiana Jones and the Great Circle вписані в загальну хронологію кіносерії та відбуваються в 1937 році після фільму «Індіана Джонс: У пошуках втраченого ковчега». Гра зустрічає ретельно відтвореним епізодом зі згаданого фільму, коли доктор Джонс пробирається крізь джунглі Перу, щоб добути золотого ідола, після чого наприкінці тікає від величезної кам'яної кулі.
Згодом виявляється, що це лише сон-спогад, а герой ночує всередині свого університету. Почувши шум, він прямує в один із залів, де на нього чекає зустріч із величезним грабіжником. Бійка закінчується нокаутом для Індіани, і він приходить до тями вже вранці. З цього моменту починається основна пригода. Спочатку ми оглядаємо місце події в пошуках того, що вкрадено, потім шукаємо докази та підказки. У підсумку швидко збираємо речі та летимо до Ватикану.
З перших хвилин гра демонструє педантичне ставлення до оригіналу і ретельно відтворює ту атмосферу, що підкуповувала нас у перших фільмах трилогії. Головний герой — чарівний харизматичний археолог, який поєднує проникливий розум, знання стародавньої історії та мов з авантюрними позивами вплутуватися у неприємності. Жага пригод веде його у різні куточки світу, щоб розкрити стародавні таємниці та вирвати цінний артефакт із лап німецьких нацистів.
Завдяки своїй проникливості та спритності доктор Джонс може знайти будь-яку стародавню гробницю, уникнути всіх пасток і врятуватися навіть із найбезнадійнішої ситуації або бійки з безліччю ворогів. Він може розшифрувати стародавній текст і кулаками помахати, якщо треба здолати кількох головорізів, що стоять на шляху. Принагідно Індіана не забуватиме жартувати та іронізувати над ситуацією. Серйозність і комічність тут ідуть пліч-о-пліч, і легкі жартівливі моменти чудово доповнюють загальну атмосферу хвацької пригоди.
Автори гри напрочуд точно відтворили образ головного героя. На головну роль замість літнього Гаррісона Форда запросили відомого в ігровій індустрії Троя Бейкера, який чудово впорався із завданням, вдало копіюючи всі манери, викрутаси та жарти Індіани Джонса. Тому ефект занурення й ототожнення з фільмами тут просто максимальний.
Сприяє цьому й оповідь, яка просякнута духом кінофраншизи та вдало вписана в загальні події та міфологію серії. Усе крутиться навколо пошуку джерела сили стародавніх цивілізацій, а підказки до цього сховані в старовинних містах, які утворюють так зване Велике коло. І хоча сам герой мимоволі вплутується в пошуки, йому належить перешкодити нацистському археологу Еммеріху Фоссу. Не важко помітити, що тут є знайомі мотиви й елементи з першого та третього фільмів, але при цьому гра розповідає власну самодостатню історію.
Еммеріх Фосс вдало повторює образи пихатих нацистських антагоністів із фільмів і навіть перевершує їх за рівнем огидності. Але в рамках своєї ролі герой безумовно харизматичний і виглядає як гідний супротивник. А ось помічники у нього комічні, і це часто підкреслюється в сюжетних сценах.
В основну оповідь вплетена історія про стародавній орден та безліч інших таємниць з минулого. При цьому гра періодично змінює місце дії, занурюючи героя в нові умови та ставлячи перед ним нові завдання. Усе це просякнуте духом пригод і таємниць, але в цьому мало екшену. Є бійки та трохи стрілянини, але здебільшого гра про розв'язання головоломок та стелс. Індіана Джонс повинен тихо і непомітно проникати в різні місця, шукати ключі й предмети, вирішувати загадки для відкриття дверей і стародавніх гробниць.
Під час проходження Indiana Jones and the Great Circle герой відвідає різні куточки світу. Але окремо варто виділити три найбільші локації — Ватикан, Гізу і Сукхотай у Сіамі. Тут гра набуває найбільшого масштабу і перетворюється на повноцінну «пісочницю». Вже у Ватикані гра вражає своїм розмахом і комплексним підходом. Це невеликий міський лабіринт, де переплітаються вулички та будинки. Ми проникаємо в будівлі, пересуваємося по дахах, лазимо по карнизах і проникаємо в підземелля. Гра дуже нагадує Dishonored з його вертикальним геймплеєм і глибоким опрацюванням локацій. До кожної точки є кілька проходів. Багато зачинених дверей і секретів, деякі з яких можна відкрити під час основного сюжету, а деякі лише в разі виконання побічних завдань.
При цьому тут є механіка маскування. Спочатку герой маскується під священника, що дає певну свободу дій у громадських місцях. А потім можна отримати умундирування фашиста-чорносорочечника, і це дасть змогу спокійно діяти в закритих зонах. Хоча завжди є високопоставлені особи, які можуть розкрити маскування. Також ви можете привернути зайву увагу своїми діями — злом скриньки з грошима або спроба залізти на стіну не залишаться без уваги охоронця.
Гра стимулює до тихого проходження, щоб постійно використовувати укриття і непомітні обхідні шляхи. Ворогів можна тихо вирубати ударом важким предметом по голові. Для цього підійде сковорода, свічник, мітла, металевий совок, пляшка або будь-який інший об'єкт, яких повно на локації. При цьому удари часом виходять незграбними та комічними, прямо як в оригінальних фільмах.
Є механіка кулачного бою з ударами, стусанами, блоками та ухиленнями. А удар хлистом допоможе на секунду дезорієнтувати ворога. Бойова система різноманітна, але раптовість та перший удар є головними умовами для перемоги. Бійка привертає увагу, але зазвичай лише в рамках невеликої ближньої зони. Тому якщо діяти швидко, то можна нокаутувати кількох ворогів раніше, ніж вони піднімуть загальну тривогу. За потреби можна підхопити труп і сховати його в темному місці.
Гра не обмежує вас одним лише стелсом і мордобоєм. У Індіани ще є пістолет. А після появи німецьких військових з'явиться ще більший арсенал вогнепальної зброї. Проте постріли привертають загальну увагу і ставлять вас у невигідне становище. Тому вогнепал є останнім аргументом. І я сам застосовував його вкрай рідко.
Хлист є важливим помічником героя у вивченні локацій. З його допомогою можна чіплятися за різні балки й елементи оточення, щоб долати провали, підійматися по ньому, як по канату, або підтягувати до себе об'єкти.
Indiana Jones and the Great Circle близька до імерсивних ігор, коли різні механіки органічно вписані в загальний контекст. А вивчення світу розкриває його особливості та сюжетні нюанси. У героя завжди є основне завдання і якісь побічні місії, які тісно пов'язані з основним оповіданням. Спільне їхнє проходження дає змогу поступово відкрити більшість зон на локації. Але при цьому завжди залишається купа дрібніших таємниць, захованих реліквій і різних предметів. Пошук всіх таємниць не обов'язковий, але певні бонуси все ж дає.
Важливе значення у грі мають головоломки. Це стосується як сюжетних завдань, так і побічних активностей. Оповідання може завести вас у гробницю, де чекає безліч випробувань, маніпуляцій з предметами та взаємодія з древніми величними механізмами. Також на нас чекатимуть пастки та інші небезпеки — наприклад, скорпіони й обвали. Це одночасно розминка для мізків, бо гра змушує розв'язувати просторові задачі, і незвичайні ігрові механіки, наприклад, необхідність відганяти смолоскипом небезпечних скорпіонів або триматися на світлі. Попутно змінюються декорації, і кожна нова локація додає щось нове в такі пригоди. Тому сюжетні головоломки вийшли неймовірно захопливими та цікавими.
Крім цього, є різні таємні кімнати, невеликі гробниці, маленькі розслідування, пошук реліквій і банальні скрині з кодовими замками. Хоча останні не можна назвати банальними, оскільки підбір коду часом дуже непростий — потрібно зіставляти дані з різних записок і джерел.
Допоміжним елементом вивчення світу виступає фотоапарат. Він активно використовується під час розслідувань і пошуку підказок на стародавніх стелах і написах. Також ми можемо фотографувати безліч визначних пам'яток або сценок із життя — кожна така дія дає трохи досвіду.
Ігровий світ заохочує шукача пригод до різних активностей в ньому. Тут є система перків, коли ви покращуєте свої вміння завдяки окремим книжкам (прям як у Fallout), але попутно потрібна і певна кількість досвіду. Деякі з таких книг можна знайти під час побічних завдань. А також є збір грошей і пляшечок з ліками, які теж можна конвертувати в поліпшення. І все це є додатковим стимулом для детального вивчення всіх зон на локації.
Попри велику кількість різних активностей, сюжетних пригод із головоломками та певної варіативності в геймплеї, сам темп гри сподобається не всім. Це не стрімкий екшен, хоча яскраві перестрілки та сцени з вибухами зрідка трапляються. Це насичена, але не дуже динамічна пригода, особливо, якщо ви спираєтеся саме на потайний стиль проходження.
Візуально гра має чудовий вигляд, радуючи деталізованою графікою і живим освітленням. І все це не вимагає топових відеокарт. На старій GeForce RTX 2080 Ti я спокійно грав у нативній роздільній здатності 2560x1440 за максимальних налаштуваннях графіки з продуктивністю понад 60 fps. А якоїсь більш сучасної відеокарти з 16 гігабайтами пам'яті вистачить для 4K без апскейлінгу. Чи багато ви бачили цього року ігор, де для 4K не потрібно вмикати DLSS/FSR з генерацією навіть на GeForce RTX 4090?
Але вимоги до відеопам'яті серйозні. Навіть у форматі 1440p при максимальних налаштуваннях гра моментально завантажує всі 11 ГБ на GeForce RTX 2080 Ti. В офіційних вимогах для такого режиму взагалі рекомендують відеокарти з пам'яттю від 12 ГБ.
Така графіка стала можливою завдяки прокачаному рушію id Tech 7. Гра працює під API Vulkan і вимагає за замовчуванням відеокарти з апаратною підтримкою трасування променів. Тож власники GeForce GTX 1080 Ti та слабших моделей залишилися за бортом. Наскільки активно використовується звичайне трасування променів, сказати важко, можливо тільки для освітлення. Більшість віддзеркалень явно створюються за допомогою SSR або кубмапів, хоча на деяких поверхнях віддзеркалення вельми чіткі.
Але все сказане стосується звичайного режиму без повного трасування, яке додали в спеціальному оновленні. Воно серйозно впливає на сприйняття деяких сцен, але супроводжується не менш серйозним падінням продуктивності. Full Ray Tracing покращує глобальне освітлення, затінення листя з урахуванням підповерхневого розсіювання та робить відображення ще чіткішими. Але в такому режимі навіть GeForce RTX 4090 здатна видавати 60 кадрів лише в Full HD. Отримати прийнятну продуктивність у високій роздільній здатності можна тільки завдяки DLSS з генерацією кадрів.
Indiana Jones and the Great Circle — оригінальна і захоплива пригодницька гра, де основний акцент зроблено на вивченні світу, головоломках і стелсі. Це цікава сюжетна пригода про пошук стародавніх артефактів, плюс насичений ігровий світ із різноманітними локаціями та завданнями. Певною мірою це набір пісочниць у дусі Dishonored з невеликими вкрапленнями Uncharted. Також гра підкуповує своєю атмосферою, стилістикою і харизмою головного героя, вміло використовуючи спадщину відомої кінофраншизи. Розробники проєкту ставилися до першоджерела з більшою шаною, ніж автори останнього фільму. Це одна з найкращих ігор за мотивами фільмів і, можливо, головний кандидат на звання найкращої гри 2024 року! З іншого боку, за всіх переваг гра не вирізняється високою динамікою, тут мало стрілянини і яскравого екшену, тому молоде покоління геймерів може не перейнятися духом гри.