Nvidia випустила драйвер GeForce 511.65 WHQL для Dying Light 2 Stay Human
Nvidia повідомила про доступність до завантаження нового оновлення пакета драйверів та ПО GeForce — 511.65 WHQL. Цей реліз присвячений виходу зомбі-екшену Dying Light 2 Stay Human, в якому будуть реалізовані як фірмова технологія масштабування DLSS, так і ефекти на базі трасування променів. Ще одним нововведенням стали оптимізації для бойовика Sifu.
Драйвер GeForce 511.65 WHQL також забезпечує програмну підтримку мобільних відеоадаптерів GeForce RTX 3070 Ti та RTX 3080 Ti. Серед проблем, які фахівці Nvidia усунули в новому випуску, можна виділити геометричні спотворення у Far Cry 6 при запуску на Windows 11, мерехтіння екрана в іграх через GeForce Experience Freestyle, а також «зависання» Forza Horizon 5.
Завантажити актуальний пакет драйверів для графічних адаптерів GeForce можна, скориставшись пошуком на сайті Nvidia або через програму GeForce Experience. Документацію до релізу 511.65 WHQL наведено за посиланням.
Вчені знайшли спосіб, як ідентифікувати користувача через «відбиток» GPU
Група вчених із Франції, Ізраїлю та Австралії опублікувала дослідницьку роботу «Drawn Apart: A Device Identification Technique based on Remote GPU Fingerprinting». У ній описаний метод ідентифікації користувачів на основі унікальних параметрів браузера, що згенеровані графічними процесорами (відбиток «пальця» GPU).
Методика була перевірена у великомасштабних експериментах за участю двох з половиною тисяч пристроїв із приблизно 1600 різними GPU. Поточний підхід заснований на API WebGL 2.0 та вимагає не менше 8 секунд для отримання відбитка графічного процесора. У перспективі нові API обмежать час розпізнавання до 150 мс та підвищать точність до 98%.
Виявлений ефект викликаний мікроскопічними відмінностями у температурних режимах, енергоспоживання та інших показниках окремих екземплярів чипів унаслідок неоднорідності виробництва мікросхем. При виконанні однакового коду GPU демонструють різну поведінку навіть у рамках однієї моделі. Глобально проблема стосується CPU чи інших чіпів.
Drawn Apart належать до пасивних методів відстеження та не вимагає застосування Cookies або збереження ідентифікатора на системі користувача. Дослідники підтвердили, що видалення та заміна апаратних комплектуючих ПК не вплине на класифікатор, який використовується для визначення GPU.
Наприклад, вчені взяли два комп'ютери на основі процесорів Intel Core 3-го покоління (Ivy Bridge) без дискретної відеокарти. Усі обчислення робилися на вбудованому графічному ядрі. Потім фізично поміняли місцями їх жорсткі диски й повторно запустили класифікатор GPU, який не був введений в оману перестановкою.
У другій частині експерименту жорсткі диски повернули на колишні місця та фізично поміняли місцями процесори. Як і очікувалося, «відбиток пальця» слідував за своїм процесором, хоча решта обладнання змінилася.
Повідомляється, що такі компанії як Intel, ARM, Google, Khronos, Mozilla, Brave та інші були повідомлені про метод ще у 2020 році, але деталі для широкої аудиторії розкрито тільки зараз.
Джерело:
Arxiv
MSI повернула підтримку AVX-512 на материнській платі MEG Z690 Unify-X
Нещодавно Intel вирішила відмовитися від підтримки інструкцій AVX-512 на всіх настільних процесорах Alder Lake-S. Чіпмейкер старався не афішувати їх наявність, однак у меню UEFI була доступна відповідна опція. З приходом січня Intel зайняла жорсткішу позицію та зобов'язала вендорів прибрати можливість їх активації у нових випусках UEFI.
Повідомляється, що MSI знову повернула підтримку AVX-512 у свіжому мікрокоді A22 для материнської плати MEG Z690 Unify-X. У цій версії є селектор, що пропонує або його останню версію, або старішу версію з інструкціями AVX-512.
Ксав'єр Амбергер (Xaver Amberger), редактор порталу Igor'sLAB, поділився результатом з Y-Cruncher з використанням материнської плати MSI MEG Z690 Unify-X (прошивка A22) та процесора Core i9-12900K. Як видно на скриншоті, набір AVX-512 є у переліку доступних інструкцій.
Джерело:
Videocardz
Влада США розслідує угоду між Microsoft та Activision Blizzard
Двома тижнями раніше Microsoft оголосила про плани щодо придбання компанії Activision Blizzard. За попередніми даними, договір оцінили в $68,7 млрд. Насправді це гігантська сума, що більш ніж у півтора раза перевершує «угоди століття»: AMD — Xilinx ($35 млрд) nf Nvidia — ARM ($40 млрд). Якщо Microsoft досягне успіху у справі, то це придбання стане найбільшим в історії технологічних компаній.
Очевидно, угода буде розглянута уважніше з боку регулюючих органів. Зокрема, США розслідуванням займеться Федеральна торгова комісія. Її завданням стане визначити потенційні загрози права власності Microsoft на Activision Blizzard. Остання володіє надзвичайно популярними франшизами, такими як Call of Duty, World of Warcraft та Candy Crush. При цьому більшість доходів Activision надходить від продажів ігор на Sony PlayStation — головного конкурента Microsoft Xbox.
Джерело:
Bloomberg
AMD Athlon Gold Pro 4150GE випередив Intel Core i3-9100 у бенчмарку CPU-Z
У планах компанії AMD на найближче майбутнє значиться випуск гібридного процесора Athlon Gold Pro 4150GE. Це перший Athlon з мікроархітектурою Zen 2, який складе конкуренцію недорогим чіпам Intel Celeron та Pentium Gold. Його основою послужив 7-нм кристал AMD Renoir, знайомий з лінійки Ryzen 4000.
Днями Athlon Gold Pro 4150GE відзначився у базі даних CPU-Z. Свіжий запис не лише підтверджує характеристики новинки, але й проливає світло на її продуктивність. В арсеналі APU значаться чотири ядра Zen 2 без підтримки SMT, 4 МБ кеш-пам'яті L3, графічне ядро Radeon Vega на п'ять Compute Units та двоканальний контролер пам'яті DDR4-3200. Частота x86-ядер становить від 3,3 до 3,8 ГГц, номінальний рівень TDP — 35 Вт.
У вбудованому бенчмарку утиліти CPU-Z гібридний процесор Athlon Gold Pro 4150GE набрав 460 та 1785 балів (одне та всі ядра). Це робить його конкурентом таких моделей, як Intel Core i3-9100 та Core i3-8350K. Використовувати новинку можна буде практично у всіх материнських платах AM4, головна умова — відповідна версія UEFI. Щодо ціни APU, на жаль, інформації не надходило.
Джерело:
Tom's Hardware
Nvidia не поспішатиме з випуском флагманської GeForce RTX 3090 Ti
Одним з головних анонсів Nvidia у рамках CES 2022 стала відеокарта GeForce RTX 3090 Ti — новий флагман сімейства 3D-прискорювачів Ampere. Компанія не стала називати її вартість або орієнтовну дату виходу, пообіцявши розкрити нові подробиці до кінця місяця. Проблема в тому, що січень пройшов, а чіпмейкер так і оприлюднив інформацію про GeForce RTX 3090 Ti.
Згідно з неофіційними джерелами, реліз відеокарти GeForce RTX 3090 Ti був запланований на 27 січня. За кілька днів до цього «зелені» планували розпочати розсилку прес-семплів пристрою обраним оглядачам. Цього так і не сталося.
У середині січня з'явилася інформація, що Nvidia призупинила випуск GeForce RTX 3090 Ti через проблеми з програмним та апаратним забезпеченням відеокарти. Сам чіпмейкер не прокоментував ці повідомлення. Враховуючи, що Nvidia вже пропустила дедлайн, проблеми з випуском флагмана все ж таки існують. Залишається питання: як швидко «зелені» зможуть виправити всі недоліки?
Нагадаємо, GeForce RTX 3090 Ti використовує графічний процесор Nvidia GA102 у конфігурації з 10 752 ядрами CUDA, 336 тензорними, 84 RT-ядрами та 384-розрядною шиною пам'яті. Відеобуфер представлений 24 ГБ пам'яті GDDR6X з ефективною частотою 21 ГГц та пропускною здатністю 1008 Гбайт/с, а рівень грубої обчислювальної потужності досягає 40 Тфлопс. Штатний показник TGP складає 450 Вт.
Джерело:
VideoCardz
Відеокарта Radeon RX 6900 XT оновила кілька рекордів 3DMark Fire Strike на частоті 3,3 ГГц
Команда грецьких майстрів спортивного розгону OGS відзначилася в екстремальному розгоні відеокарти Radeon RX 6900 XT. Графічний процесор AMD Navi 21 у її складі вдалося «розкочегарити» понад 3,3 ГГц, що дозволило оновити кілька рекордів у дисципліні 3DMark Fire Strike.
Бенч-стенд OGS складався з материнської плати ASUS ROG Maximus Z690 Apex, процесора Intel Core i9-12900K, розігнаного до 6,9 ГГц, двох 16-гігабайтних планок DDR5 з ефективною частотою 7200 МГц та 1500-ватного блоку живлення be quiet! Dark Power Pro 12. Охолодження центрального та графічного процесора забезпечували випарники рідкого азоту.
Під час експериментів частота GPU Navi 21 підвищувалася до 3311-3312 МГц. Це дозволило оновити рекорди у 3DMark Fire Strike Extreme та Fire Strike Ultra для систем з однією відеокартою. У випадку звичайного 3DMark Fire Strike, розігнана Radeon RX 6900 XT обігнала зв'язку з чотирьох відеокарт GeForce GTX 1080 Ti, встановивши новий абсолютний рекорд.
Sony купує студію Bungie — авторів оригінальної трилогії Halo та шутерів Destiny
Sony Interactive Entertainment, наслідуючи приклад конкурента, вирішила поповнити список дочірніх ігрових студій. Напередодні вона повідомила плани придбати компанію Bungie. За розробників оригінальної трилогії Halo та серії шутерів Destiny японський гігант викладе $3,6 млрд.
В опублікованому пресрелізі SIE обіцяє, що Bungie залишиться незалежною мультиплатформною студією. Тому будь-які побоювання, що майбутні ігри компанії стануть ексклюзивом PlayStation, одразу розвіюються. Змін у керівництві студії теж не планується, хіба що тепер воно підпорядковуватиметься PlayStation Studios.
«Bungie створює ігри з унікальними технологіями й грати в них дуже весело. Вони також мають безпрецедентну відданість спільноти, яка грає в їхні ігри. Всі в PlayStation та PlayStation Studios у захваті від того, чого ми можемо у них навчитися.
Я провів багато часу зі старшою командою Bungie, і мені ясно, що їхній досвід та навички чудово доповнюють наші. Ми будемо готові вітати та підтримувати Bungie у міру її зростання. Я не можу дочекатися, щоб побачити, що чекає на цю дивовижну команду в майбутньому», — заявив Хермен Хюльст (Hermen Hulst), голова PlayStation Studios.
Нагадаємо, що з 2000 до 2007 року Bungie належала Microsoft. Завдяки їй на Xbox з'явилася серія шутерів Halo, а після відходу у вільне плавання студія уклала десятирічний контракт з Activison, яка допомогла у створенні ММО-шутера Destiny. До речі, його розробці та закінченню співпраці Bungie та Activison присвячений окремий матеріал — Довгоочікувана незалежність Bungie або історія розробки Destiny.
Останні огляди:
- Огляд та тестування відеокарти ASUS TUF Gaming Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB. Пам’ять зайвою не буває
- Огляд та тестування материнської плати MSI B650M GAMING PLUS WIFI для платформи AMD Socket AM5
- Огляд блоку живлення AeroCool Mirage Gold 850W із «золотим» сертифікатом та ARGB-підсвічуванням
- Огляд та тестування 15,6″ ноутбука Dream Machines RG4060-15UA46 на базі процесора Intel Core i9-14900HX та відеокарти Nvidia GeForce RTX 4060
- Огляд та тестування материнської плати MSI MAG B760M MORTAR WIFI II для платформи Intel LGA 1700
- Огляд ігрової hot-swap клавіатури Razer Blackwidow V4 75%
- Огляд процесорного кулера Deepcool Assassin 4S WH