MSI: оптимізації забезпечать AMD Ryzen 7 7800X3D приріст швидкодії до 9-12%

Напередодні старту продажів процесора AMD Ryzen 7 7800X3D у вільному доступі опинилася свіжа порція конфіденційних документів, що розповідають про продуктивність нового «камінця». Цього разу витік допустила компанія Micro-Star International. В опублікованих документах розповідається, який приріст ігрової швидкодії можна отримати шляхом оптимізації системи.

AMD Ryzen 7 7800X3D

За оцінками MSI, з комп'ютера на базі Ryzen 7 7800X3D можна «вичавити» до 9-12% додаткової продуктивності щодо штатних налаштувань. Для цього необхідно буде розігнати пам'ять до режиму DDR5-6000, а також активувати на материнській платі режими High-Efficiency та Enhanced Mode Boost (фірмові профілі MSI до Precision Boost Overdrive). Нижче наведено вимірювання швидкодії до і після оптимізації в іграх з роздільною здатністю 1440p при максимальних налаштуваннях якості графіки.

AMD Ryzen 7 7800X3D

З конфігурацією тестової платформи MSI можна ознайомитись у таблиці. Нагадуємо, що докладні огляди нового процесора будуть опубліковані вже завтра, а у продаж він надійде цього четверга, шостого квітня.

AMD Ryzen 7 7800X3D

AMD Ryzen 7 7800X3D є найдоступнішим чипом із технологією 3D V-Cache для платформи AM5. Він отримав вісім ядер Zen 4 із підтримкою технології SMT, 96 Мбайт кеш-пам'яті третього рівня, функціонує на частоті від 4,2 до 5,0 ГГц у динамічному розгоні та характеризується 120-ватним рівнем TDP. Рекомендована ціна новинки — від 449 доларів.

AMD Ryzen 7 7800X3D

Джерело:
chi11eddog

Обговорити в форумі (коментарів: 22)

Intel замовила TSMC виробництво графічних процесорів Battlemage та Celestial

Попри відносно скромний успіх відеокарт Arc A-серії, корпорація Intel має далекосяжні плани в сегменті дискретної графіки. Процесорний гігант вже зарезервував виробничі потужності на заводах TSMC для випуску графічних чипів наступних поколінь. Йдеться про GPU сімейств Battlemage та Celestial.

Arc A770

Для виробництва графічних процесорів Battlemage буде використано 4-нм технологію TSMC, а їхній ринковий дебют відбудеться у другій половині 2024-го. У цьому сімействі Intel має намір запропонувати пристрій на клас вище за актуальні GPU Alchemist. До речі, останні теж випускаються тайванським чіпмейкером, але за 6-нм техпроцесом. Графічні процесори Intel Celestial вийдуть не раніше другої половини 2026 року, при цьому для їхнього виробництва буде задіяна 3-нм технологія TSMC N3X.

Intel Arc

Щодо короткострокових планів Intel, то цього року має відбутися «рефреш» лінійки у формі 3D-прискорювачів Alchemist+.

Джерело:
Commercial Times

Обговорити в форумі (коментарів: 30)

Вийшов драйвер Radeon Adrenalin 23.4.1 з оптимізаціями для The Last of Us Part I

Компанія AMD виклала на офіційному сайті новий графічний драйвер — AMD Software: Adrenalin Edition 23.4.1. Цей випуск забезпечує підтримку гри Meet Your Maker, а також містить додаткові оптимізації для The Last of Us Part I. Колишній ексклюзив PlayStation вийшов на персональних комп'ютерах тиждень тому і зібрав чимало негативних відгуків, пов'язаних з незадовільною роботою ПК-версії. Гравці вже почали виправляти ситуацію власними силами.

The Last of Us Part I

Крім того, у драйвері AMD Software: Adrenalin Edition 23.4.1 усунуті такі проблеми:

  • розмите відео в браузерах при відтворенні з апаратним прискоренням на деяких графічних продуктах AMD, таких як Radeon RX 7900 XT;
  • невидимий курсор миші у Citrix Workspace;
  • оверлей із показниками продуктивності може періодично зникати при відтворенні повноекранних відео зі Steam.

Ознайомитись з документацією, а також завантажити пакет драйверів AMD Software: Adrenalin Edition 23.4.1 можна за посиланням. Він підходить для дискретних відеокарт серії Radeon RX 400 і новіших, мобільних та вбудованих 3D-прискорювачів.

Обговорити в форумі (коментарів: 36)

Apple призупинила випуск однокристальних систем M2 на тлі низького попиту

Глобальне зниження попиту на комп'ютери сьогодні відчувають багато лідерів галузі, зокрема корпорація Apple. На цьому фоні купертинівці вирішили скоротити виробництво однокристальних систем M2. Джерела в ланцюжках постачання повідомляють, що конвеєр був повністю зупинений протягом перших двох місяців цього року.

Apple M2

Випуск однокристальних систем Apple M2, як відомо, здійснюється на заводах TSMC за покращеною 5-нм технологією. Протягом січня та лютого її партнери, які займаються упаковкою мікросхем, не отримували кремнієві пластини зі згаданими SoC. Постачання було відновлено лише у березні, проте досягло лише половини колишнього обсягу.

Варто додати, що в минулому кварталі виторг Apple від продажу комп'ютерів та ноутбуків впав з $10,9 млрд до $7,7 млрд. Випуск однокристальних систем M2 був налагоджений понад рік тому, коли попит на пристрої з «яблучними» чипами був високим, та, ймовірно, у компанії накопичилися великі запаси готових SoC та комп'ютерів. Це пояснює скорочення виробництва, але його повна зупинка наводить на думку, що попит виявився істотно нижчим за очікування Apple.

Джерело:
TechPowerUp

Обговорити в форумі (коментарів: 54)

Системні плати ASRock A620 підтримують NVMe-накопичувачі з інтерфейсом PCI-E 5.0

Офіційно материнські плати AM5 на чипсеті AMD A620 позбавлені підтримки інтерфейсу PCI Express 5.0. Відповідно до специфікацій, вбудований у процесор контролер на таких системах повинен працювати максимум у режимі PCI-E 4.0, але, як з'ясувалося, не всі виробники дотримуються цих вимог. Наприклад, власників плати ASRock A620M Pro RS WIFI чекає приємний сюрприз — роз'єм M.2 має повну підтримку SSD з інтерфейсом PCI-E 5.0 x4.

ASRock A620

Нижче наведено результати випробувань 2-терабайтного накопичувача CFD Gaming на вищезгаданій платі з процесором AMD Ryzen 5 7600. Тести показали, що пристрій працює в режимі PCI-E 5.0 x4, забезпечуючи швидкості читання до 10 Гбайт/с. Це більше, ніж може видати SSD з інтерфейсом PCI-E 4.0 x4. До речі, теоретична «стеля» для NVMe-накопичувачів M.2 з підтримкою PCI Express 5.0 наближається до 16 Гбайт/с.

ASRock A620ASRock A620

Редакція WCCFTech у розмові з виробниками материнських плат з'ясувала, що моделі на базі чипсета AMD A620 мають все необхідне для підтримки NVMe-накопичувачів з PCI Express 5.0 x4. Обмеження походять від самої AMD, яка вирішила зробити підтримку високошвидкісного інтерфейсу «фішкою» дорожчих плат із логікою B650 та X670. Цілком ймовірно, що можливість роботи SSD в режимі PCI-E 5.0 на платах A620 зникне у свіжих прошивках UEFI.

A620

Обговорити в форумі (коментарів: 13)

З'явилися результати першого тесту GeForce RTX 4070 у Geekbench

На днях прийшло підтвердження характеристик майбутньої відеокарти GeForce RTX 4070, яку мають представити 12 квітня. Це буде урізана версія GeForce RTX 4070 Ti на тому самому GPU AD104, але з меншою кількістю активних блоків. Відеокарта отримає чип із 5888 потоковими ядрами CUDA та 12 Гбайт пам'яті GDDR6X на 192-бітній шині.

Тепер з'явився перший результат новинки. Це дані тесту OpenCL у бенчмарку Geekbench. Він не завжди співвідноситься з ігровою продуктивністю, але дає загальне уявлення про потенціал різних графічних прискорювачів. Відеокарта GeForce RTX 4070 на системі з процесором Intel Core i9-12900K набрала 177594 балів.

Це приблизно на 20% нижче за результати GeForce RTX 4070 Ti. А різниця між двома відеокартами за кількістю виконавчих блоків GPU дорівнює 24%.

Результат GeForce RTX 4070 лише на пару відсотків нижче за показники GeForce RTX 3080. У перевагах новинки два додаткові гігабайти пам'яті та підтримка нової технології DLSS 3. Також новинка в Geekbench впевнено обходить GeForce RTX 2080 Ti й Radeon RX 6900 XT. При цьому GeForce RTX 4070 економніша за старі моделі, її потужність нижче планки у 200 Вт.

Якщо порівнювати чисту обчислювальну продуктивність FP32, то GeForce RTX 4070 на одному рівні з GeForce RTX 3080.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 31)

Модифікація для The Last of Us Part 1 переводить гру на API Vulkan і покращує продуктивність

Днями вийшла довгоочікувана версія ремейку The Last of Us для платформи PC. Але вихід гри був затьмарений численними технічними проблемами, пов'язаними з продуктивністю, стабільністю та довгим кешуванням шейдерів під час першого запуску. Гра виявилася надзвичайно вимогливою до обсягу відеопам'яті. Щоб бачити нормальні текстури у грі, потрібна відеокарта з 10 ГБ та більше. Також є проблеми з витоком пам'яті, і деякі користувачі мають проблеми при ОЗП 16 ГБ. Розробники оперативно випустили кілька оновлень, але вони не вирішують всіх проблем.

Поліпшити ситуацію допоможе нова модифікація, яка з'явилася на Nexus Mods. Це Vulkan Mod, який дозволяє запустити гру під API Vulkan замість DirectX 12. Це має підвищити частоту кадрів та стабільність. Мод представлений у вигляді окремих файлів для графічних карт Nvidia та AMD. Але за відгуками Vulkan Mod коректно працює тільки на Nvidia, і користувачі відеокарт GeForce дійсно відзначають покращення продуктивності та зникнення лагів. Але в цілому, все залежить від відеокарти, не варто чекати дива на старих системах. Після заміни файлів гра знову проводить компіляцію шейдерів. Потрібно дочекатися закінчення цього процесу, навіть якщо на якомусь етапі гра вилетить.

Обговорити в форумі (коментарів: 140)