ASUS представила першу відеокарту та материнську плату із прихованими роз'ємами живлення

Деякий час тому ми писали, що компанія ASUS готує особливу версію GeForce RTX 4070 із прихованим роз'ємом живлення. На ринку вже є схожі рішення, де роз'єм розміщений із задньої сторони, щоб кабель не тягнувся до бічної грані відеокарти. Але ASUS використовує принципово інший підхід. Відеокарті не потрібен зовнішній кабель, оскільки вона має додатковий роз'єм живлення біля роз'єму PCI-E. Відповідно, такій відеокарті потрібна спеціальна материнська плата з новим роз'ємом.

Перші такі продукти вже представлені ASUS, але поки що лише для азійського ринку. Це спеціальна версія відеокарти GeForce RTX 4070 та плата B760. Нові продукти належать до концептуальної серії Asus Back-to-Future (BTF). Ключова їхня особливість — позбавлення від зайвих роз'ємів і кабелів усередині корпусу для кращого естетичного вигляду ПК. У материнської плати 24-контактний роз'єм та всі інші роз'єми живлення виведені на задню частину друкованої плати, що дозволяє підключати кабелі із задньої сторони корпусу. У відеокарти це додатковий пропрієтарний роз'єм для подачі живлення безпосередньо з материнської плати.

Поки що ASUS представила лише одну відеокарту із прихованим роз'ємом — TX Gaming RTX 4070 BTF. Вона надійде у продаж у Китаї вже 15 вересня. Але незабаром до неї приєднаються аналогічні BTF-версії GeForce RTX 4060 Ti та GeForce RTX 4060.

Доповненням для такої відеокарти стане плата TX Gaming B760-BTF WIFI із прихованими роз'ємами. У прес-матеріалах для китайського ринку фігурують продукти у білому виконанні. Але ASUS готує також чорні версії відеокарти й плати.

Також до екосистеми BTF входять спеціальні версії корпусів зі збільшеним обсягом заднього простору. На офіційному сайті показано три сумісні корпуси. Серед них є моделі Asus A21 і TUF Gaming GT502.

Відеокарта TX Gaming RTX 4070 BTF продаватиметься в Китаї за ціною 5289 юанів (приблизно 728 доларів США), вартість материнської плати TX Gaming B760-BTF WIFI невідома. Також не ясно, чи будуть ці продукти представлені в інших регіонах.

Джерела:
Tom's Hardware
TechPowerUp

Обговорити в форумі (коментарів: 49)

Китайська відеокарта Moore Threads MTT S80 отримала підтримку Unreal Engine 5

Китайська компанія Moore Threads продовжує покращувати програмну підтримку своїх відеокарт. Ми вже кілька разів писали про графічний прискорювач MTT S80 із сумнівною продуктивністю. Основною проблемою цього продукту є погана програмна підтримка. На старті MTT S80 не підтримував ігри під DirectX 12 і навіть не всі ігри під DirectX 11. Розробники намагаються виправити це, періодично випускаючи нові драйвери. Місяць тому вийшло велике оновлення, яке розширило список сумісних ігор.

Тепер китайські відеокарти MTT S80 і MTT S70 отримали підтримку рушія Unreal Engine 5. Вони можуть відображати контент, створений в Unreal Engine 5, включаючи всі його передові функції (Lumen, Nanite та інші). Теоретично це серйозне досягнення. Така підтримка дозволить використовувати дані графічні прискорювачі для розробки в Unreal Engine 5. Але з урахуванням низької продуктивності навряд чи можна говорити про якийсь комфорт. Також розробники працюють над повною програмною сумісністю із DirectX 12.

Згідно з останніми тестами, доступними в мережі, відеокарта MTT S80 серйозно поступається GeForce GTX 1050 Ti. За ранніми тестами MTT S80 взагалі можна було порівняти з GeForce GT 1030.

Відеокарти Moore Threads доступні лише на внутрішньому китайському ринку.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 25)

Розробники Stable Diffusion запустили Stable Audio для створення музики за текстовим описом

Запущено нову модель генеративного ШІ від компанії Stability AI. Ця команда відома завдяки популярному ШІ Stable Diffusion для створення якісних зображень за текстовим описом. Новий ШІ Stable Audio генерує музичні композиції на основі текстового опису.

В основі технології Stable Audio методи, які застосовувалися при розробці Stable Diffusion, але нейромережа навчалася на музичних даних. Stable Audio включає варіаційний автокодувальник (VAE), текстовий кодувальник та модель умовної дифузії на основі U-Net. Для інтерпретації тексту та зв'язків між словами та звуками використовується модель CLAP. Stable Audio працює безпосередньо з необробленими аудіосемплами для забезпечення високої якості виводу. Модель навчалася на більш ніж 800 тисяч фрагментах ліцензійної музики з аудіотеки AudioSparks.

Сервіс Stable Audio буде доступний безплатно або в Pro-версії за 12 доларів на місяць. Безплатна версія дозволяє генерувати 20 треків на місяць тривалістю до 20 секунд, версія Pro дозволяє виконувати до 500 генерацій за тривалості треків до 90 секунд.

Джерела:
VentureBeat
Stability AI

Обговорити в форумі (коментарів: 8)

Чутки: Nvidia знизить ціну GeForce RTX 4070 на тлі успіху Radeon RX 7800 XT

Автор каналу Moore's Law Is Dead поділився черговими інсайдами у новому відеоролику. Він розповів про погану підготовку Nvidia до старту Starfield, останній драйвер не готовий до гри та не має належної оптимізації. Також AMD не забороняла розробникам додавати DLSS до Starfield. Але це незабаром зміниться, оскільки Bethesda вже анонсувала появу технології в наступному оновленні.

Також автор говорить про швидке зниження цін на відеокарти GeForce RTX 4070. Причина цього — успішний старт Radeon RX 7800 XT. Новинка AMD показує кращу продуктивність в іграх без трасування, оснащена великим обсягом пам'яті та коштує дешевше. Різні джерела повідомляють про високий попит на Radeon RX 7800 XT та хороші продажі новинки. Така ситуація змушує Nvidia коригувати ціни на GeForce RTX 4070. Нібито компанія вже знизила закупівельні ціни для партнерів, і невдовзі ми побачимо зниження роздрібних цін. Рекомендована ціна має впасти з 599 доларів до 549 доларів.

Ще однією важливою темою ролика стали чутки про можливу появу Radeon RX 7600 XT з 10 або 12 гігабайтами пам'яті. Поки що джерела в AMD повністю спростовують плани з випуску таких моделей.

Обговорити в форумі (коментарів: 70)

Starfield отримає оновлення з офіційною підтримкою DLSS

Bethesda випустила для Starfield перше після релізу невелике оновлення. Воно виправляє деякі помилки, пов'язані із виконанням квестів. Також анонсовано великий апдейт, який принесе низку важливих технічних змін. З'являться налаштування для керування режимом HDR, повзунок зміни кута огляду FOV, додадуть підтримку ультрашироких моніторів 32:9, а також з'явиться офіційна підтримка масштабування Nvidia DLSS. Зазначимо, що до гри вже вийшли користувацькі моди, які додають DLSS і XeSS.

Розробники відзначають, що тісно співпрацюють з Nvidia, AMD та Intel, і кожне оновлення буде включати поліпшення стабільності та продуктивності. Також вони працюють над інструментарієм для створення модів. Офіційний Creation Kit запустять у наступному році.

Джерело:
Steam

Обговорити в форумі (коментарів: 81)