Der8auer заглянув під кришку флагманського процесора Intel Core i9-14900K

З нагоди релізу процесорів Intel Core 14-го покоління відомий німецький ентузіаст Роман «der8auer» Хартунг провів традиційний експеримент зі «скальпуванням». На цей раз у ролі піддослідного виступив флагман сімейства Raptor Lake-S Refresh — Core i9-14900K.

Core i9-14900K

Знявши теплорозподільну кришку, der8auer побачив вже звичний для процесорів Intel припій, а також кристал, який зовні нічим не відрізняється від Core i9-13900K. Воно й не дивно з огляду на мінімальні нововведення щодо минулого покоління. «Фішка» Core i9-14900K криється у збільшених тактових частотах, тоді як архітектура та кількість ядер залишилися такими ж, як у попередника.

Core i9-14900K

Після заміни штатного термоінтерфейсу під кришкою Core i9-14900K рідким металом Thermal Grizzly Conductonaut Extreme максимальна температура «великих» ядер впала в середньому на 10°C. Додатково покращити температурний режим процесора на 2-3°C може спеціальна рамка. Докладніша інформація доступна у відеозвіті Романа.

Обговорити в форумі (коментарів: 25)

Процесор Intel Core i9-14900K на частоті 8 ГГц забезпечив 1300 fps у Counter-Strike 2

Компанія Intel обіцяла покращений розгінний потенціал для чипів Core 14-го покоління. Професійні оверклокери вже встановили новий рекорд частоти, подолавши рубіж в 9 ГГц на процесорі Core i9-14900KF.

Днями група оверклокерів вирішила перевірити потенціал Intel Core i9-14900K у грі Counter-Strike 2. В рамках спеціального шоу на заході Intel Extreme Masters Sydney 2023 команда AU Overclocking змогла отримати понад 1000 fps (кадрів на секунду).

У якийсь момент було зафіксовано значення 1310 кадрів на секунду.

Такий результат отримано при екстремальному розгоні та охолодженні за допомогою рідкого азоту. Частота процесора перевищила 8 ГГц для P-ядер, а прості енергоефективні ядра було вимкнено. Тестування проходило у живому режимі, це не запис матчу, один з учасників грав у реальному часі. Для обробки графіки, ймовірно, використовувалася GeForce RTX 4090.

Варто зазначити, що процесор Intel Core i9-14900K навіть у заводському режимі працює за максимального Boost до 6 ГГц. Він має 8 «великих» високопродуктивних ядер та 16 «малих» енергоефективних ядер.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 26)

Colorful запропонує однослотову відеокарту GeForce RTX 4060 Ti 16GB

У Мережі з'явилися зображення нового варіанта GeForce RTX 4060 Ti 16GB від Colorful. Відмінною рисою цієї відеокарти є однослотове виконання, що робить її цікавим варіантом для компактних систем або серверів з великою кількістю дискретних GPU.

GeForce RTX 4060 Ti 16GB

Однослотова новинка Colorful має довжину 267 мм та охолоджується силами невеликої «турбіни». Набір відеовиходів представлений трьома DisplayPort та одним HDMI, а в задній частині відеокарти знаходиться 8-контактний роз'єм додаткового живлення. Щодо ціни незвичайної версії GeForce RTX 4060 Ti 16GB на цей час інформації не надходило.

GeForce RTX 4060 Ti 16GB

Нагадаємо, GeForce RTX 4060 Ti 16GB отримала 4352 ядра CUDA, 128-бітну шину пам'яті та буфер GDDR6. Паспортні частоти GPU становлять від 2310 до 2535 МГц, пропускна здатність пам'яті — 288 Гбайт/с. Для відеокарти характерний 160-ватний рівень TGP, а ролі інтерфейсу підключення виступають вісім ліній PCI-E 4.0.

GeForce RTX 4060 Ti 16GB

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 22)

Alan Wake 2 може не працювати на GeForce GTX 10-ї серії та Radeon RX 5000

Днями були опубліковані системні вимоги Alan Wake 2, які вразили багатьох гравців. Виявилося, що у мінімальних вимогах вказані відеокарти GeForce RTX 2060 та Radeon RX 6600, і це для Full HD при 30 кадрах на секунду з активним масштабуванням. А для простого режиму трасування розробники рекомендують GeForce RTX 3070 і Radeon RX 6800 XT, й знову для Full HD при 30 к/с з масштабуванням.

Офіційних коментарів від Remedy щодо таких вимог не було. Але був коментар від однієї зі співробітниць компанії під ніком Lea Newin. Оригінальний пост швидко став відомим, тому оперативно видалений, але залишилися його скриншоти.

Судячи з посту, у вимогах не вказані відеокарти GeForce GTX 10-ї серії та Radeon RX 5000, тому що вони не підтримують Mesh Shaders. Це одна з нових функцій DirectX 12 Ultimate. Хоча вперше її презентували ще у 2018 році разом із новим тоді поколінням GeForce RTX 20-ї серії. Конвеєр Mesh Shading повинен повністю замінити вершинні, геометричні шейдери та тесселяцію. Імовірно, без підтримки цієї технології Alan Wake 2 просто не запуститься на GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1060, Radeon RX 5700 та інших популярних відеокартах.

Alan Wake 2 базується на рушії Northlight. Окрім Mesh Shaders у грі буде трасування шляху, яке, наприклад, реалізовано в Cyberpunk 2077. Також заявлена підтримка DLSS 3.5 з реконструкцією променів. Control від Remedy теж був передовою, технологічною та красивою грою, але він одночасно міг працювати в простішому режимі під API DirectX 11. А ось нормально пограти в Alan Wake 2 при роздільній здатності 4K з усіма ефектами напевно можна буде лише на наступному поколінні відеокарт.

Джерело:
DSOGaming

Обговорити в форумі (коментарів: 177)