AMD згортає програмну підтримку GPU Polaris та Vega. Поки що тільки на Linux

Компанія AMD почала згортати програмну підтримку відеоадаптерів на базі графічних архітектур Polaris та Vega. На цей момент «червоні» офіційно припинили її в драйвері Linux, про що чипмейкер повідомив в описі до останнього релізу пакета AMDVLK. Архітектури GFX8 та GFX9, тобто Polaris та Vega, більше не підтримуються.

Radeon RX 480
AMD Radeon RX 480 — один з перших представників сімейства Polaris

У випадку графічного драйвера AMD Software: Adrenalin Edition для операційних систем Windows ситуація не набагато краща. У вересні компанія випустила окрему версію під 3D-прискорювачі Polaris та Vega. З того часу жодних оновлень програмного забезпечення для цих відеоадаптерів не виходило. Нові драйвери підтримують тільки більш сучасні моделі, починаючи з Radeon RX 5000-ї серії.

Справедливо відзначити, що офіційних повідомлень про припинення програмної підтримки Polaris та Vega під Windows ще не надходило. Це означає, що AMD може продовжити випускати графічні драйвери для цих відеоадаптерів, хай і не так регулярно, як для актуальних моделей.

Джерело:
Phoronix

Обговорити в форумі (коментарів: 49)

На PC вийшла збірка Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1, ігри працюють у форматі 240p та 720p

Учора у Steam відбувся реліз перевидання класичних ігор серії Metal Gear. До першої збірки Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 увійшли Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty та Metal Gear Solid 3: Snake Eater з усіма доповненнями. Але компанія Konami зовсім не попрацювала над тим, щоб привести старі ігри у більш-менш прийнятний вигляд.

Старі консольні ігри на PC працюють в оригінальній роздільній здатності без якихось поліпшень. Для Metal Gear Solid з далекого 1998-го це формат 240p, а для другої та третьої частин це 720p. Немає можливості змінити роздільну здатність, немає ніяких налаштувань графіки, немає нормального керування за допомогою миші. Немає опису робочих клавіш для клавіатури, і їх не можна перепризначити. Користувачі пишуть про проблеми з хмарними збереженнями. Деякі ігри некоректно працюють на Steam Deck, хоча низка користувачів купують старі ігри саме під портативну консоль Valve.

Не дивно, що збірка отримала змішані відгуки у Steam, лише 58% рецензій від гравців позитивні. Уся надія на моддерів. І деякі проблеми вони вирішили. На GitHub вже доступний фанатський патч, який додає підтримку форматів 1920x1080, 2560x1440 і 3840x2160 у Metal Gear Solid 2 та Metal Gear Solid 3. Для першої частини такого мода поки немає.

Згідно з чутками до наступної збірки Master Collection Vol. 2 увійдуть Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Metal Gear Solid: Peace Walker та Metal Gear Solid V. І для Guns of the Patriots це буде перший реліз на PC.

Обговорити в форумі (коментарів: 31)

Лише 7% гравців зможуть запустити Alan Wake 2 у чесному Full HD при 60 к/с

Усі вже обговорили моторошні системні вимоги Alan Wake 2 від Remedy Entertainment. Навіть без трасування променів розробники рекомендують вмикати масштабування Nvidia DLSS або AMD FSR. У мінімальних вимогах для Full HD при 30 к/с з DLSS вказана відеокарта GeForce RTX 2060, а для 60 к/с знадобиться GeForce RTX 3070. Якщо використовувати трасування променів або трасування шляху, то потрібні топові моделі серії GeForce RTX 40.

А що буде без масштабування? Як багато гравців зможуть запустити гру у повноцінному Full HD без DLSS? Один із користувачів Reddit вирішив підрахувати відсоток таких щасливчиків. Для цього він скористався офіційними системними вимогами та статистикою Steam. Відомо, що на PC гра є ексклюзивом Epic Games Store, але у Steam більша аудиторія та є детальна статистка конфігурації комп'ютерів. І для експерименту можна зрівняти дані користувачів Steam та Epic Games Store.

Відеокарта GeForce RTX 4070 має справитись з 4K DLSS Performance при 60 к/с та високих налаштуваннях якості графіки без трасування променів, що еквівалентно нативному 1080p. А ось GeForce RTX 4080 та GeForce RTX 4090 зможуть впоратись з 4K DLSS Performance при активних «променях».

Якщо брати до уваги всі ці моделі та схожі відеокарти минулого покоління, лише 7% користувачів Steam мають відеокарту, яка здатна забезпечити чесне Full HD при високій якості графіки та 60 кадрах на секунду. Середня вартість таких відеокарт близько 900 доларів. І лише 1,2% геймерів мають карти, які впораються з високою якістю при активному трасуванні шляху. Ще 11% користувачів мають відеокарти, які в теорії повинні витягнути Full HD з низькими або середніми налаштуваннями при 60 к/с.

Як бачимо, потенційна база гравців у Alan Wake 2 невелика. Але з DLSS аудиторія буде вищою. Також за бортом залишаться всі власники GeForce GTX 10-ї серії та Radeon RX 5000, які не підтримують технологію Mesh Shaders.

Обговорити в форумі (коментарів: 93)

Noctua розкрила плани на 2024 рік: суперкулер NH-D15 нового покоління вийде у другому кварталі

Австрійський виробник систем охолодження Noctua розкрив графік виходу нових продуктів. Зокрема, до кінця цього року компанія планує випустити CPU-кулери NH-D9L та NH-L9x65 у модифікації chromax.black, а також 40-мм вентилятор з напругою живлення 24 В.

Noctua
Noctua NH-D15 нового покоління

Протягом першого кварталу 2024-го до продажу надійде система охолодження NH-D12L у версії chromax.black, низькопрофільний 60-мм вентилятор, а також 140-мм «вертушка» нового покоління. Її прототип вендор демонстрував на виставці Computex 2023.

У період із квітня по червень вийде багатоочікуваний наступник суперкулера NH-D15. Noctua працює над ним вже не один рік, а майже готова версія була представлена на Computex 2023. До головних особливостей наступника NH-D15 можна віднести вісім теплових трубок, зменшену міжреберну відстань (1,6 проти 1,9 мм), що дозволило збільшити площу розсіювання на 20%, а також два нові 140-мм вентилятори.

Noctua

Крім того, у другій половині 2024-го вийде наступне покоління системи охолодження NH-L12 та чорна версія нової 140-мм «вертушки».

Джерело:
Noctua

Обговорити в форумі (коментарів: 31)

Qualcomm анонсувала однокристальну систему Snapdragon X Elite для ноутбуків

Qualcomm Technologies офіційно представила однокристальну систему Snapdragon X Elite. Вона розрахована на використання в ноутбуках під керуванням ОС Windows, виготовляється за 4-нм технологією на потужностях TSMC та, згідно з заявами компанії, здатна потягатися з топовими мобільними чипами від Intel та Apple.

Snapdragon X Elite

Snapdragon X Elite отримала 12 ARM-ядер із 64-бітною архітектурою Oryon та частотою 3,8 ГГц (до 4,3 ГГц на двох ядрах), сумарно 42 МБ кеш-пам'яті, графічний блок Adreno з обчислювальною потужністю 4,6 Тфлопс, модуль AI Engine для прискорення ШІ-операцій та контролер пам'яті LPDDR5X-8533 з підтримкою до 64 Гбайт ОЗУ та пропускною здатністю 136 Гбайт/с. З іншого можна відзначити підтримку USB4, 5G-мереж, бездротового стандарту Wi-Fi 7 та NVMe-накопичувачів з інтерфейсом PCI-E 4.0.

Snapdragon X Elite

Під час презентації нової однокристальної системи компанія заявила про перевагу над Apple M2 Max та Intel Core i9-13980HX за однопотоковою продуктивністю. До того ж за багатопотоковою швидкодією новинка не поступається конкурентам, але разом з цим має менше енергоспоживання. Воно на 30% нижче щодо SoC Apple та на 70% менше порівняно з CPU Intel за однакової продуктивності. Зрозуміло, всі ці заяви ще мають бути підтверджені або спростовані в незалежних оглядах.

Snapdragon X EliteSnapdragon X Elite
Snapdragon X EliteSnapdragon X Elite

До продажу перші пристрої на платформі Qualcomm Snapdragon X Elite надійдуть орієнтовно в середині 2024 року.

Snapdragon X Elite

Джерело:
TechPowerUp

Обговорити в форумі (коментарів: 36)

Nvidia розповіла про технології та продуктивність у Alan Wake 2

Днями гра Alan Wake 2 наробила галасу через свої високі системні вимоги, які здивували багатьох гравців. Тепер компанія Nvidia поділилася інформацією щодо технологій у грі.

Alan Wake 2 отримає повне трасування променів або так зване трасування шляху. Технологія покращить віддзеркалення, тіні та загальне освітлення у грі. Цей метод трасування краще враховує відбите світло та створює більш детальні віддзеркалення. Тепер прорахунок освітлення, віддзеркалень, фонового затінення та растеризоване глобальне освітлення об'єднані в один алгоритм, дозволяючи досягти кращої візуалізації та реалізму. У грі будуть різні налаштування якості трасування. При високій якості воно використовується для прямого та непрямого освітлення, для напівпрозорих поверхонь, а для RTAO прорахується три відскоки променя від кожної поверхні.

Також гра підтримує технологію DLSS 3.5 з новим методом реконструкції променів, який покращує деталізацію віддзеркалень та дрібних елементів.

Представлені офіційні дані щодо продуктивності відеокарт серії GeForce RTX 40 у новій грі. Згідно з тестами Nvidia на GeForce RTX 4060 при максимальній якості трасування у Full HD ви отримаєте 80 кадрів на секунду з масштабуванням DLSS у режимі Quality. У повноцінному Full HD ця відеокарта видає 29 к/с та тільки GeForce RTX 4080 здатна забезпечити понад 60 к/с.

У 4K з повним трасуванням та DLSS в режимі Performance можна розраховувати на середню продуктивність близько 80 кадрів в секунду на GeForce RTX 4070 Ti та на 130 к/с з GeForce RTX 4090. Більш актуальним було б показати результати в 4K при якісному режимі масштабування, але Nvidia напевне вирішила не лякати потенційних гравців низькими результатами

Гра виходить 27 жовтня ексклюзивно у магазині Epic Games Store.

Обговорити в форумі (коментарів: 149)