Голова Nvidia вважає, що пройде ще одне-два десятиліття до незалежності США у напівпровідниковій сфері

В останні роки уряд Сполучених Штатів всіляко намагається збільшити виробництво напівпровідників у межах країни, пропонуючи лідерам галузі багатомільярдні субсидії для будівництва нових фабрик. Попри всі зусилля, на досягнення повної незалежності від іноземних виробництв у США піде ще не один рік. Згідно з оцінками голови Nvidia Дженсена Хуанга, для цього буде потрібно ще одне-два десятиліття.

Хуанг

«Ми зараз знаходимося в десяти або двадцяти роках до досягнення незалежності в ланцюжку поставок напівпровідників», — заявив Дженсен Хуанг, виступаючи на конференції DealBook New York Times у Нью-Йорку.

Голова Nvidia також торкнувся теми посилення експортного контролю через ризик для національної безпеки США. Він підтвердив, що компанія повністю дотримується вимог уряду, але при цьому продовжує шукати нові способи ведення бізнесу в Китаї. Для таких ринків компанія створює окремі продукти, що повністю відповідають вимогам Сполучених Штатів.

«Ми повинні розробити нові чипи, що відповідають вимогам, і як тільки у нас це вийде, ми повернемося до Китаю, — розповідає пан Хуанг. — Ми намагаємося вести бізнес з усіма, з ким можемо. З іншого боку, важливою є наша національна безпека. Важливою є наша національна конкурентоспроможність».

Джерело:
Bloomberg

Обговорити в форумі (коментарів: 12)

П'ять найкращих відеокарт Nvidia всіх часів за версією Tom's Hardware

Нещодавно ми писали про рейтинг відеокарт AMD від сайту Tom's Hardware. Тепер журналісти видання вирішили скласти свій рейтинг найкращих моделей від Nvidia. Історія компанія розпочалася у 1993 році. І в основному це історія успіху, оскільки Nvidia встигла витіснити з ринку багатьох конкурентів, зайняти перше місце у сфері графічних прискорювачів, а зараз є провідним постачальником обчислювальних пристроїв для ринку ШІ, що швидко зростає.

Перше місце рейтингу фахівці Tom's Hardware віддають GeForce GTX 1080 Ti. Відеокарта з'явилася в результаті поступового посилення позицій після виходу серій GeForce GTX 600, GTX 700 і GTX 900. Кожне покоління демонструвало хороший відрив від конкурентних рішень AMD. Вихід GeForce GTX 1080 відкрив еру 16-нм архітектури Pascal. В AMD не було відповіді на цю відеокарту, компанія покладалася на Radeon R9 Fury X з передовою HBM-пам'яттю, але цей експеримент не виправдав себе. А у 2017 році вийшов повноцінний флагман GeForce GTX 1080 Ti на базі процесора GP102 з 352-бітною шиною та 11 ГБ пам'яті, який надовго став еталоном ігрової продуктивності та закріпив за Nvidia статус лідера. Відповіддю з боку AMD став випуск відеокарти Radeon RX Vega 64, але вона могла конкурувати лише з простою GeForce GTX 1080, при цьому сильно грілася та споживала більше електроенергії.

GeForce GTX 10-ї серії є знаковим поколінням відеокарт. У багатьох по цей час стоять пристрої цього сімейства. А GeForce GTX 1060 на кілька років стала найпоширенішою «народною» відеокартою. І хоча Tom's Hardware не згадує цю модель, для багатьох вітчизняних користувачів саме GeForce GTX 1060 стала однією з найкращих та найвідоміших відеокарт Nvidia останніх років.

Друге місце віддано GeForce 8800 GTX. Легендарна відеокарта 2006 року, яка відкрила нову еру, привнесла підтримку DirectX 10 і завдала потужного удару по AMD. В її основі був процесор G80 на архітектурі Tesla, плюс 768 МБ пам'яті на 384-бітній шині. Ця відеокарта була мрією геймера тих часів, оскільки тільки на ній можна було насолодитися Crysis у високій (для того часу) роздільній здатності. Не менш відомою була проста версія GeForce 8800 GT, що зайняла нішу цінового «оптимуму».

Третє місце займає GeForce GTX 980. Відеокарта використовувала передову архітектуру Maxwell, яку попередньо обкатали на бюджетних відеокартах GeForce GTX 750 Ti. Це третя серія Nvidia на базі 28-нм техпроцесу TSMC. Але завдяки переробленій архітектурі інженерам вдалося досягти помітного зростання продуктивності за кращої енергоефективності. GeForce GTX 980 дебютувала у 2014 році. І хоча це не найпотужніша модель в даній серії, але навіть вона впевнено обганяла старого флагмана GeForce GTX 780 Ti, маючи кристал меншого розміру і вужчу шину пам'яті. Пізніше архітектура Maxwell закріпила успіх із виходом GeForce GTX 980 Ti. Також це покоління відоме завдяки успішним бюджетним моделям GeForce GTX 960 та GeForce GTX 970.

За два роки до тріумфу Maxwell вийшла серія відеокарт GeForce GTX 600. Це покоління з'явилося в період коли AMD зміцнила свої позиції на ринку. У 2010 році Nvidia представила архітектуру Fermi з дуже високим для того часу енергоспоживанням. Ці відеокарти виглядали сумнівною покупкою на тлі потужних та енергоефективних Radeon HD 5870 і Radeon HD 5850. А 2012 рік почався з релізу нового «червоного» флагмана Radeon HD 7970. Деякий час у Nvidia не було відповіді на таке потужне рішення, але у березні відбувся анонс GeForce GTX 680, яка впевнено відвоювала лідерські позиції. Саме цю відеокарту Tom's Hardware ставить на четверте місце. Вона виявилася продуктивнішою за конкурента та краще нього за енергоспоживанням. І найголовніше, що GeForce GTX 680 змінила тренд, коли топові моделі Nvidia вважалися дуже гарячими. Також дана відеокарта виявилася довгожителем і пізніше була перейменована на GeForce GTX 770 у рамках наступної серії Nvidia.

П'яте місце віддали GeForce RTX 3060 12GB. Відеокарта з'явилася в рамках другого покоління RTX-відеокарт із підтримкою трасування променів та масштабування DLSS. І GeForce RTX 3060 стала чудовою пропозицією в середньому ціновому сегменті, пропонуючи демонструючи велику перевагу над попередником GeForce RTX 2060, плюс вдвічі більше пам'яті. Також потенціал GeForce RTX 3060 вже дозволяв увімкнути трасування якщо не у всіх, то в більшості ігор. Ця відеокарта стала «квитком» у світ ігор із трасуванням променів. Найближчі конкуренти Radeon RX 6600 та RX 6600 XT мали менший обсяг пам'яті та серйозно програвали в іграх із трасуванням. В цілому GeForce RTX 3060 12GB була хорошим продуктом, але через майнінговий бум і дефіцит купити її за рекомендованими цінами було складно.

Окремо фахівці Tom's Hardware згадують GeForce RTX 4090. Це дуже неоднозначна модель. Вона має вражаючий потенціал і пропонує максимальну продуктивність для сучасного споживача. Але її перевага над AMD Radeon RX 7900 XTX помітна в основному в іграх із трасуванням. Також конкурент успішно розвиває FSR, і тепер це гідна альтернатива DLSS. GeForce RTX 4090 має рекордне енергоспоживання та проблеми з новим роз'ємом живлення, який плавився у деяких користувачів. І GeForce RTX 4090 стала символом загального подорожчання «ігрового ПК». У відеокарти рекомендована ціна 1699 доларів, але насправді цінник зараз знову стрибнув до $2000. Це вражаючий, але сумнівний продукт — великий, гарячий, потужний і дуже дорогий. Навряд чи така відеокарта варта звання однієї з найкращих, але згадати її точно варто.

Обговорити в форумі (коментарів: 85)

Ubisoft офіційно анонсувала перевидання Beyond Good & Evil

Після раптового витоку інформації Ubisoft вирішила офіційно анонсувати перевидання Beyond Good & Evil. Жодних подробиць нової версії поки що не озвучено. Новини про проєкт обіцяють на початку 2024 року.

Нова версія називатиметься Anniversary Edition. Раніше у Мережі з'явилися перші скриншоти перевидання. Через технічну помилку в гру навіть встигли пограти деякі передплатники сервісу Ubisoft+ на Xbox. Це повноцінний ремастер з покращеною графікою, звуком та керуванням. В цілому це така сама Beyond Good & Evil без кардинальних змін в історії та ігровому процесі. Але це, мабуть, і потрібно фанатам, які ще пам'ятають гру 20-річної давності.

Ubisoft вже має негативний досвід ремейку Prince of Persia: The Sands of Time. Цей проєкт давно анонсований, але він опинився у виробничому пеклі та вийде не відомо коли. Схоже, з ремастером Beyond Good & Evil вирішили вчинити інакше та анонсувати гру вже на фінальній стадії проєкту.

Обговорити в форумі (коментарів: 6)

AMD випустила бета-драйвер для Radeon RX 7000 з функцією HAGS

Компанія AMD випустила новий бета-драйвер Adrenalin Edition 23.30.13.01 для відеокарт Radeon RX 7000. Він додає підтримку Avatar: Frontiers of Pandora, яка виходить 7 грудня. Гра створюється у партнерстві з AMD і буде оптимізована під процесори та відеокарти «червоної» компанії.

Деякі користувачі з форуму Guru3D звернули увагу, що драйвер має функцію HAGS (Hardware Accelerated GPU Scheduling). Востаннє вона була присутня в драйвері Adrenalin Edition 20.5.1 за 2020 рік, який випускався для відеокарт Radeon RX 5700 і RX 5600. У всіх наступних релізах ця технологія не використовувалася.

HAGS є спеціальною функцією Windows 10 для кращої роботи планувальника завдань та швидшого реагування графічного процесора на різні навантаження. Раніше AMD випустила драйвер для професійної відеокарти Radeon PRO W7700 із такою функцією. Тепер вона доступна і для споживчих відеокарт, але тільки нової серії. Radeon RX 6000 таку функцію не підтримують. Цікаво, що у 2021 році AMD констатувала, що HAGS не забезпечує очікуваного підвищення продуктивності в графічних процесорах RDNA 2, тому компанія відмовилася від цієї технології.

Можливо, зараз ситуація змінилася. Хоча перші користувачі провели власні тести та поки що не помітили жодного прискорення продуктивності. Але, ймовірно, це перша спроба відродити стару технологію, щоб «вичавити» з нових GPU трохи більше.

Офіційний драйвер WHQL Adrenalin Edition може вийти ближче до дати виходу Avatar: Frontiers of Pandora. Чи буде в ньому підтримка HAGS, з'ясується після релізу програмного забезпечення

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 6)

Розробники розповіли про героїв Suicide Squad: Kill the Justice League у серії роликів

Нещодавно розробники з Rocksteady Studios почали знову просувати гру Suicide Squad: Kill the Justice League. Амбіційний проєкт від авторів трилогії Batman: Arkham колись планували випустити 2022 року, потім перенесли на 2023 рік, а після демонстрації та поганої реакції фанатів відправили на доопрацювання.

Останню велику демонстрацію ігрового процесу також зустріли без великого ентузіазму. Довіра до серії була підірвана після провалу Gotham Knights. І хоча Rocksteady не мають відношення до Gotham Knights, їхня нова гра виглядає дуже схоже — кооперативний екшен із різними героями, але однотипною бойовкою. Також гра виглядає надто яскравою та божевільною на тлі трилогії про Бетмена.

Автори представили чотири короткі ролики, які присвячені Дедшоту, Харлі Квінн, Кінгшарку та Капітану Бумерангу. У цих коротких, але видовищних відео знайомлять з основними особливостями героїв та їх бойовими навичками.

Реліз гри заплановано на 2 лютого 2024 року. Suicide Squad: Kill the Justice League буде доступна на PlayStation 5, Xbox Series X/S та PC.

Обговорити в форумі (коментарів: 3)

Nvidia готує окрему версію GeForce RTX 4090 для китайського ринку

Спеціально для китайського ринку Nvidia готує новий варіант відеокарти GeForce RTX 4090, повідомляє веб-ресурс WCCFTech. Головною особливістю пристрою стане повна відповідність експортним вимогам Сполучених Штатів, що дозволить безпроблемно постачати його до Піднебесної. Відрізнити новинку можна буде за літерою «D» (Dragon) у маркуванні.

RTX 4090

Щоб GeForce RTX 4090 D не порушувала експортні правила США, «зеленим» доведеться обмежити обчислювальну потужність відеокарти. Ймовірно, у новій моделі буде відправлено «під ніж» частину блоків графічного процесора Nvidia AD102. Детальні специфікації відеокарти поки залишаються невідомі, але її продуктивність в іграх та ШІ-додатках виявиться нижчою, ніж у повноцінної GeForce RTX 4090. При цьому рекомендована ціна GeForce RTX 4090 D буде встановлена на рівні старої версії, яка нині продається в Китаї з великою націнкою.

В той самий час від азійських джерел надходять повідомлення про зростаючий попит на топові відеокарти AMD RDNA 3. В умовах, коли роздрібні ціни GeForce RTX 4090 б'ють всі рекорди, покупці звернули увагу на Radeon RX 7900 XT/XTX. Ці моделі, як і раніше, офіційно доступні на китайському ринку, але AMD наразі має проблеми з поставками GPU Navi 31. На тлі різкого збільшення попиту компанії поки не вдається забезпечити своїх AIB-партнерів необхідною кількістю графічних процесорів.

AMD Navi 31

Джерела:
WCCFTech
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 15)