Відеокарту Radeon RX 5600 XT оснастили 16 гігабайтами пам'яті GDDR6

Бразильські ентузіасти продовжують експериментувати зі збільшенням обсягу відеопам'яті на 3D-прискорювачах AMD та Nvidia минулих поколінь. Цього разу в ролі піддослідного кролика виступила відеокарта Radeon RX 5600 XT. Вона вийшла в січні 2020 року, використовує урізаний 7-нм процесор AMD Navi 10 та з заводу оснащена шістьма гігабайтами пам'яті GDDR6.

Radeon RX 5600 XT

У ході експерименту вдалося збільшити не тільки обсяг відеобуфера, але й розрядність шини пам'яті. Нагадаємо, що графічний процесор Navi 10 фізично має 256-розрядну шину, проте у випадку Radeon RX 5600 XT активний 192-бітний інтерфейс пам'яті. Для початку ентузіасти розпаяли вісім 2-гігабайтних чипів GDDR6 (на друкованій платі були два порожні посадкові місця), а потім почали модифікувати прошивку відеокарти.

Експеримент проходив у кілька етапів із вимірами продуктивності в Unigine Superposition. Як показали випробування, об'єм відеобуфера мало впливає на продуктивність Radeon RX 5600 XT, чого не скажеш про розрядність шини пам'яті. Додаткова пропускна здатність принесла 11% збільшення швидкодії. Усього ж ентузіасти змогли «вичавити» 29% продуктивності, вдавшись до оверлокінгу.

  • Radeon RX 5600 XT 6GB/192-bit (Stock): 3944;
  • Radeon RX 5600 XT 12GB/192-bit: 3953 (+0%);
  • Radeon RX 5600 XT 12GB/192-bit (OC): 4514 (+14%);
  • Radeon RX 5600 XT 8GB/256-bit: 4380 (+11%);
  • Radeon RX 5600 XT 16GB/256-bit: 4387 (+11%);
  • Radeon RX 5600 XT 16GB/256-bit (OC): 4979 (+26%);
  • Radeon RX 5600 XT 16GB/256-bit (OC Ronaldo Buassali mod): 5115 (+29%).

Фактично фінальним результатом експерименту стала Radeon RX 5700 16GB, але процес видався досить цікавим. Особливо якщо враховувати, що спочатку це була Radeon RX 5600 XT.

Radeon RX 5600 XT

Джерела:
TechPowerUp
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 39)

Sony призупинила виробництво гарнітури віртуальної реальності PlayStation VR2

Гарнітура віртуальної реальності PlayStation VR2 для ігрової консолі PlayStation 5 надійшла до продажу понад рік тому. Вона виявилася досить дорогим аксесуаром — рекомендована ціна становить від 550 доларів. Це більше, ніж Sony просить за саму приставку PS5 у версії з приводом Blu-ray.

PS VR2

Попит на цей аксесуар виявився нижчим за очікування Sony. За даними Bloomberg, японський гігант на цей час зробив понад два мільйони екземплярів PlayStation VR2. Проте було продано приблизно 1,7 млн гарнітур, тобто близько 300 тисяч пристроїв на цей час просто припадають пилом на складах Sony та її партнерів. В таких умовах компанія змушена була призупинити виробництво PlayStation VR2.

Стимулом продажів PlayStation VR2 має стати підтримка гарнітури віртуальної реальності на персональних комп'ютерах. Зараз фахівці Sony зайняті тестуванням відповідної функції. Очікується, що на ПК підтримка PlayStation VR2 з'явиться вже цього року.

Джерело:
Bloomberg

 
Обговорити в форумі (коментарів: 17)

Процесор Nvidia B100 отримає два кристали та 192 ГБ пам'яті HBM3e

Напередодні старту конференції GTC 2024 з'ясувалися нові подробиці про процесор B100 з архітектурою Blackwell, який стане серцем нових прискорювачів обчислень Nvidia. Очікується, що вже незабаром його представить генеральний директор компанії Дженсен Хуанг. У майбутньому архітектура Nvidia Blackwell має знайти застосування у графічних процесорах для нового покоління відеокарт GeForce RTX.

Nvidia H100

За останньою інформацією, процесор Nvidia B100 складається з двох окремих кристалів, об'єднаних за допомогою технології TSMC CoWoS-L (Chip-on-Wafer-On-Substrate-L). Детальні специфікації чипів, на жаль, не повідомляються, проте відомо, що вони взаємодіятимуть із вісьмома стеками пам'яті HBM3e сумарним обсягом 192 ГБ. Доречі, стільки ж пропонує ШІ-прискорювач AMD Instinct MI300X. У майбутньому ймовірний вихід модифікації B200 із 288-гігабайтним буфером HBM3e (або навіть HBM4).

Разом з тим енергоспоживання прискорювачів Nvidia Blackwell може досягти 1000 Вт. Саме на такий показник орієнтуються партнери «зеленої» компанії, які готуються до релізу пристроїв на базі B100. Хай там що, офіційні подробиці про нове покоління прискорювачів Nvidia стануть відомими найближчими днями.

Nvidia B100

Джерело:
Guru3D

Обговорити в форумі (коментарів: 7)

Піковий онлайн Steam перевищив 36 мільйонів користувачів

Останнім часом сервіс Steam швидко набирає популярності, стрімко оновлюючи рекорди відвідуваності. Нещодавно ми писали, що піковий онлайн Steam перевищив 35 мільйонів гравців, а тепер цей показник перевищив 36,3 мільйона одночасних користувачів. Цікаво, що різке зростання онлайну у 2024 році збіглося з іншою важливою подією — перше місце за популярністю вперше посіла спрощена китайська мова, яку використовує 33% користувачів Steam. Англійська вперше посіла друге місце. І це натякає, за рахунок якої аудиторії зростає база користувачів.

Зараз перша трійка найпопулярніших ігор виглядає так — Counter-Strike 2, PUBG: Battlegrounds та Dota 2. Helldivers 2 опустилася на сьоме місце, а Palworld — на дев'яте місце.

Обговорити в форумі (коментарів: 5)

ASUS випустила плату ROG Maximus Z790 Hero BTF з роз'ємами на звороті

Компанія ASUS розширює лінійку комп'ютерних комплектуючих BTF (Back-to-Future), характерною рисою яких є приховані роз'єми. В європейських магазинах днями була помічена материнська плата ROG Maximus Z790 Hero BTF. Встановити новинку можна, наприклад, у недавно анонсований корпус TUF Gaming GT302 ARGB.

ROG Maximus Z790 Hero BTF

За оснащенням ASUS ROG Maximus Z790 Hero BTF не поступається материнській платі ROG Maximus Z790 Hero, але більшість роз'ємів у неї розпаяно на тильній стороні. До речі, попередниця побувала у нашій тестовій лабораторії. Ще однією характерною рисою нової BTF-плати став спеціальний роз'єм для живлення відеокарти. Через нього, за заявами ASUS, можна подати до 600 Вт потужності. Зрозуміло, знадобиться відеокарта лінійки Back-to-Future.

ROG Maximus Z790 Hero BTF

Щодо ціни, то в Європі системну плату ASUS ROG Maximus Z790 Hero BTF можна придбати за €800. Це на 110 євро більше, ніж просять за аналогічну модель зі звичним розташуванням роз'ємів.

ROG Maximus Z790 Hero BTF

Джерело:
WCCFTech

 
Обговорити в форумі (коментарів: 34)

Свіжі подробиці про PlayStation 5 Pro: вісім ядер Zen 2 й трасування променів від RDNA 4

Вихід ігрової консолі PlayStation 5 Pro не за горами. Останнім часом у Мережі з'явилося чимало подробиць про новий пристрій, зокрема попередні технічні характеристики. Ми вже знали, що Sony продовжить використовувати однокристальну систему AMD, але тепер з'ясувалися додаткові подробиці.

PlayStation 5 Pro

PlayStation 5 Pro базується на SoC із кодовим ім'ям Viola. У ній AMD об'єднала вісім ядер Zen 2 із частотою до 3,85 ГГц (+10% щодо PS5) та графічний блок на 60 Compute Units з архітектурою RDNA 3-го покоління та частотою до 2,18 ГГц. Для порівняння, звичайна PlayStation 5 оснащена 36 CU покоління RDNA 2 на частоті до 2,23 ГГц.

Окрім того, відеоядро нової консолі отримає підтримку шейдерів BVH8 (одна з особливостей RDNA 4) проти BVH4 у PS5, що забезпечить приріст продуктивності в трасуванні променів. Фактично новий iGPU буде гібридом RDNA 3 та RDNA 4. В результаті продуктивність PS5 Pro у трасуванні променів зросте у 2-3 рази. Також варто згадати фірмову технологію масштабування зображення Sony PSSR.

PlayStation 5 Pro

Як і попередниця, PlayStation 5 Pro оснащується 16 гігабайтами пам'яті GDDR6, але тепер мікросхеми працюють на швидкості 18 Гбіт/с, що забезпечує на 28% більшу пропускну здатність (576 Гбайт/с замість 448 Гбайт/с). Консоль також отримає більш продуктивний аудіоблок, а сховище представлене твердотілим накопичувачем місткістю близько 1 ТБ.

Офіційний реліз PlayStation 5 Pro має відбутися цієї осені, ймовірно, у листопаді.

Джерела:
WCCFTech
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 71)

Ілон Маск відкрив вихідний код ШІ Grok

Компанія xAI під керівництвом Ілона Маска відкрила вихідний код мовної моделі Grok-1. Ця подія була анонсована 11 березня, а тепер код доступний на майданчику GitHub. Опубліковано базову модель та мережеву архітектуру Grok-1. Модель навчена за методом Mixture-of-Experts на великому обсязі текстових даних із 314 мільярдами параметрів. Це «контрольна точка» необробленої моделі за підсумками навчання, що завершено у жовтні 2023 року. Модель не налаштована для певної програми, наприклад, для діалогів.

Раніше чат-бот на основі моделі Grok був запущений для передплатників X Premium Plus, але не мав великого успіху. Нещодавно Ілон Маск подав до суду на OpenAI із претензіями щодо закритого коду ШІ GPT-4, що суперечить статутним документам компанії. За твердженням Маска, компанія OpenAI стала працювати виключно в комерційних інтересах Microsoft. Також Маск критикував інші компанії, які ведуть закриті розробки у сфері ШІ. Можливо, відкриття коду Grok є певним публічним кроком для підтримки позиції Маска. Також це спроба привернути увагу до розробки xAI для можливої популяризації та розвитку моделі Grok.

Джерело:
The Verge

Обговорити в форумі (коментарів: 8)

Наближається реліз фінальної версії Star Citizen

Проєкт Star Citizen є найвідомішим довгобудом та певним феноменом в ігровій індустрії. Cloud Imperium Games та Кріс Робертс (Chris Roberts) запустили розробку «космосиму мрії» ще у 2012 році, але досі він доступний у вигляді бета-версії з розрізненими ігровими модулями. При цьому розробникам вдавалося продавати ексклюзивні моделі кораблів за тисячі доларів, не випустивши цільну гру. І за минулі роки деякі інші компанії встигли випустити свої масштабні ігри про вивчення космосу та космічні битви.

Однак гра все ж таки наближається до релізу. Кріс Робертс у своєму блозі згадав, що Star Citizen 1.0 вже «марить на горизонті». Вихід фінальної версії відбудеться тоді, коли гра буде відполірована та отримає достатньо контенту. Процес роботи над грою прискорився після того, як другим провідним геймдиректором став Річ Тайрер (Rich Tyrer), який раніше керував розробкою Squadron 42. Це сюжетний спін-офф у світі Star Citizen із видовищною кампанією та голлівудськими акторами у головних ролях. Проєкт обіцяв стати ще одним безнадійним довгобудом, але Тайрер вивів його на фінальну стадію полірування, після чого перейшов на допомогу команді Star Citizen. При цьому жодних конкретних дат відносно релізу Star Citizen або Squadron 42 поки що немає. Зараз нам лише обіцяють лише дорожню карту Star Citizen, яку випустять пізніше цього року.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 36)