У Steam з'явилися «сімейні групи» зі спільною ігровою бібліотекою

Valve представила оновлену систему сімейних функцій Steam, які дозволяють користувачам сервісу ділитися своєю ігровою бібліотекою з друзями та родичами. Вона отримала назву «сімейні групи Steam» та вже доступна в бета-версії клієнта Steam. Нагадаємо, що систему Family Sharing було запущено в сервісі понад десять років тому.

Steam

«Сімейні групи Steam — це набір нових чудових функцій для сімей. Вони замінять як сімейну бібліотеку Steam, так і сімейний режим Steam: тепер буде одне місце, звідки можна керувати, до яких ігор матимуть доступ члени вашої сім’ї та коли вони можуть грати в них», — розповідає Valve.

Спершу користувачам слід створити нову сімейну групу, після чого до неї можна буде запросити до п'яти родичів. Після вступу до групи, користувач автоматично отримує доступ до ігор інших учасників та навпаки. Завдяки функції сімейного доступу можна користуватися бібліотекою інших членів групи, навіть якщо в цей час вони теж у щось грають, а якщо в сімейній бібліотеці є кілька копій гри, то її зможуть одночасно запустити відразу кілька учасників.

Steam

«Сімейні групи Steam» також надають користувачам розширені функції батьківського контролю. Наприклад, дітям можна обмежити ігровий час (за годинами або днями тижня), доступ до деяких проєктів або функцій платформи. Є можливість відновлення доступу до акаунтів дітей, якщо вони забули пароль. З детальною інформацією про нововведення Steam можна ознайомитись за посиланням.

Steam

Обговорити в форумі (коментарів: 37)

Чутки: GPU GB202 для GeForce RTX 5090 випускатиметься на техпроцесі TSMC 4NP

Компанія Nvidia представила нового обчислювального монстра — процесор B200 на архітектурі Blackwell з рекордною продуктивністю. Цей чип орієнтований на сферу обчислень штучного інтелекту. І хоча всіх вражають його характеристики, пересічні споживачі чекають новин про нове покоління ігрових відеокарт. У минулому поколінні для прискорювачів H100 використовувався більш сучасний техпроцес порівняно з відеокартами GeForce RTX 40-ї серії. Відомий інсайдер Kopite7kimi стверджує, що у новому поколінні споживчі GPU виготовлятимуться за тією ж технологією, що й великі процесори Blackwell.

Топовий GPU GB202 Blackwell для майбутніх GeForce RTX 5090 випускатиметься на конвеєрі TSMC 4NP. Це покращена версія 4N, раніше розроблена спеціально для випуску чипів Hopper. При цьому слід нагадати, що 4 нм від TSMC насправді є покращеним варіантом техпроцесу 5 нм.

Також з'явилася інформація, що в ігрових GPU Blackwell буде збільшено кеш L1. Це дозволить підвищити продуктивність блоку SM. За чутками, GB202 отримає 192 таких SM замість 144 SM у чипа AD102. Також деякі джерела приписують GeForce RTX 5090 шину 512 біт. Нове покоління відеокарт Nvidia має використовувати пам'ять GDDR7. Анонс наступного покоління GeForce RTX можливий ближче до кінця року, хоча раніше було багато чуток, що, залежно від ситуації на ринку, Nvidia може затримати анонс і до початку 2025 року.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 119)

Noctua пропонує CPU-кулер NH-D12L у модифікації chromax.black

Лінійка процесорних систем охолодження chromax.black від компанії Noctua поповнилася моделлю NH-D12L chromax.black. Це повністю чорний варіант CPU-кулера NH-D12L, випущеного у 2022 році. Доречі, з нашим оглядом старої версії можна ознайомитись за посиланням.

Noctua NH-D12L chromax.black

За конструкцією Noctua NH-D12L chromax.black не відрізняється від попередника. Він використовує двосекційний радіатор із п'ятьма тепловими трубками, який обдувається силами 120-мм вентилятора NF-A12x25r PWM chromax.black (450-2000 об/хв). Загальні габарити кулера складають 125×113×145 мм, маса — 890 грамів. До переліку сумісних платформ увійшли AMD AM4, AM5, Intel LGA115x, LGA1200, LGA1700 та майбутня LGA1851.

Noctua NH-D12L chromax.black

Більш детальні характеристики Noctua NH-D12L chromax.black наведено на сайті виробника. Рекомендована ціна системи охолодження — від 100 доларів.

Noctua NH-D12L chromax.black

Обговорити в форумі (коментарів: 32)

Acer представила в Україні ноутбук Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition з 3D-екраном

Компанія Acer повідомила про надходження на український ринок ноутбука Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition. Особливістю новинки є стереоскопічний 3D-дисплей з технологією Acer SpatialLabs, яка дозволяє взаємодіяти із тривимірним зображенням без окулярів та інших допоміжних засобів. Працює вона за рахунок відстеження рухів очей користувача двома спеціалізованими камерами.

Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition

Як підкреслює Acer, новий лептоп підійде не лише творцям контенту, а й геймерам. Зараз ефекти SpatialLabs доступні в 140 іграх, у тому числі популярних God of War, Dying Light, NieR: Automata та Dark Souls. Технології SpatialLabs Go дозволяють в режимі реального часу перетворювати 2D-контент на 3D за допомогою ШІ-алгоритмів. Також є інструменти розробника, на зразок плагінів SpatialLabs Unity та Unreal Engine, для прискореного виконання 3D-проєктів.

Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition

Якщо говорити про «начинку» нового Acer Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition, то в топовій конфігурації вона представлена процесором Intel Core i7-13620H, 32 гігабайтами оперативної пам'яті DDR5, твердотілим накопичувачем місткістю 1 Тбайт та відеоадаптером GeForce RTX 4050 Laptop. Екран ноутбука має діагональ 15,6 дюйма, роздільну здатність 3840x2160 пікселів, 100% охоплення палітри Adobe RGB та яскравість 380 кд/м².

Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition

Описана конфігурація Acer Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition (A3D15-71) доступна в Україні за рекомендованою ціною від 98 399 гривень.

 
Обговорити в форумі (коментарів: 10)

Nvidia показала демо Covert Protocol із застосуванням ШІ для створення достовірних NPC

Компанія Nvidia активно працює над впровадженням технологій ШІ у відеоіграх. На конференції GTC 2024 було продемонстровано демо Covert Protocol із персонажами, які функціонують із використанням технологій ШІ. Раніше Nvidia вже показувала напрацювання у цій сфері та навіть запустила платформу ACE (Avatar Cloud Engine) з набором технологій для створення «живих» NPC. Тепер до ACE додано нові можливості завдяки розробкам компанії Inworld AI.

Nvidia прагне створити «цифровий людський конвеєр» для генерації та функціонування NPC. Компанія вже пропонує набір технологій для розпізнавання мови, перетворення її в текст та розуміння контексту, для генерації мови віртуальними персонажами та генерації лицьової анімації відповідно до їхньої мови. І все це на базі навченого штучного інтелекту, який виконує всі операції у режимі реального часу.

Технології Nvidia та Inworld AI дозволяють розробникам створювати цифрових персонажів, налаштовувати їх особистості, знання, довготривалу пам'ять та інші параметри. Це дозволить керувати динамічною розповіддю та відкривати нові методи взаємодії гравця з віртуальним світом.

Минулого року було оголошено про співпрацю Xbox та Inworld AI для створення NPC та спрощення механізмів розробки сценарію та дерева діалогів. Також Inworld AI випустила коротку гру Inworld Origins, яка є технічною демонстрацією їх розробок. У грі ви спілкуєтеся з персонажами за допомогою живої мови та шукайте злочинця, спираючись на відповіді та поведінку NPC.

Обговорити в форумі (коментарів: 11)

AMD показала переваги Work Graphs на Radeon RX 7900 XTX — прискорення рендерингу у 1,64 раза

На конференції GDC 2024 компанія AMD продемонструвала робоче демо із використанням технології Work Graphs, яка є новим розширенням функцій DirectX 12 Ultimate. Вона дозволяє гнучкіше керувати ресурсами GPU, також перенісши частину обчислень з CPU на графічний процесор. Результатом такої оптимізації буде підвищення продуктивності в іграх та застосунках.

Work Graphs — це результат кількох років співпраці Microsoft, AMD та інших партнерів. Це нова модель рендеру, яка позбавляє вузьких місць у стандартній моделі відтворення сцен. Work Graphs прискорює обробку складних сцен, а технологія Mesh Nodes розширює можливості Work Graphs, додаючи нові можливості керування Mesh Shader. І все це вже працює на реальному устаткуванні. AMD показала ранню версію технологічної демки, яка використовує Work Graphs разом із Mesh Nodes.

Демо запускалося на відеокарті Radeon RX 7900 XTX з драйвером Adrenalin Edition 31.0.24014.1002 (передрелізна версія). Відеокарта працювала в ПК на базі процесора AMD Ryzen 7 5800X з 32 ГБ пам'яті DDR4, материнська плата Gigabyte X570 Aorus Elite, Windows 11 Pro 2023 Update. Новий метод рендерингу з Work Graphs виявився в 1,64 раза швидшим за стандартний рендеринг.

Work Graphs стане наступним великим оновленням для DirectX 12, а Mesh Nodes з'явиться до кінця року. Перший SDK із новими функціями вже доступний розробникам. Відеокарти Nvidia та Intel теж підтримують Work Graphs.

Джерело:
AMD

Обговорити в форумі (коментарів: 22)

Вийшла материнська плата Colorful B760M iGame Ultra Z з роз'ємами на звороті

Виробники материнських плат активно розширюють асортимент продуктів із роз'ємами на звороті. Зокрема, компанія Colorful готова запропонувати модель B760M iGame Ultra Z для процесорів у конструктивному виконанні Intel LGA1700. Вона вже доступна для покупки, щоправда, поки що тільки в Китаї.

Colorful B760M iGame Ultra Z

Системна плата Colorfu B760M iGame Ultra Z оснащена (12+1+1)-фазною системою живлення, чотирма роз'ємами під модулі оперативної пам'яті DDR5, слотами розширення PCI Express 5.0 x16 та PCI-E 3.0 x4. Для накопичувачів передбачено три роз'єми M.2 (інтерфейс PCI-E 4.0 x4) і чотири порти SATA 6 Гбіт/с. Мережеві можливості представлені 2,5-гігабітним Ethernet й бездротовим модулем Wi-Fi 6.

Colorful B760M iGame Ultra Z

Також відзначимо, що Colorful не стала переносити на зворот абсолютно всі роз'єми. Для зручності користувача на звичному місці залишилися, наприклад, колодки RGB-підсвічування, CLR_CMOS та роз'єм вентилятора/помпи CPU.

Colorful B760M iGame Ultra Z

Щодо ціни, то зараз плату Colorfu B760M iGame Ultra Z в Китаї можна придбати приблизно за $154. Терміни появи новинки на інших ринках поки що не повідомляються.

Джерело:
WCCFTech

Обговорити в форумі (коментарів: 11)

Nvidia анонсувала процесор B200: архітектура Blackwell, 208 млрд транзисторів та 192 ГБ пам'яті HBM3e

У рамках конференції GTC 2024 відбувся анонс процесора B200 — основи нового покоління прискорювачів обчислень Nvidia. Він виконаний на архітектурі Blackwell, налічує 208 мільярдів транзисторів та, за заявами Nvidia, в рази потужніший за попередника покоління Hopper.

Blackwell
Процесори Nvidia Blackwell та Hopper

Фізично процесор Nvidia B200 являє собою два окремих 4-нм (TSMC 4NP) кристали зі 104 млрд транзисторів у кожному. Вони об'єднані за допомогою технології CoWoS-L та взаємодіють через інтерфейс NV-High Bandwidth зі швидкістю 10 Тбайт/с. З боків розташовано вісім стеків HBM3e сумарним обсягом 192 Гбайт. Пропускна здатність пам'яті — 8 Тбайт/с. Рівень TDP прискорювачів на його базі може дорівнювати 700 або 1000 Вт.

Blackwell

Точну кількість обчислювальних блоків у складі B200 «зелені» поки що розкривати не стали. Відзначається використання тензорних ядер нового покоління та підтримка інтерфейсу NVLink п'ятого покоління зі швидкістю 1,8 Тбайт/с, при цьому за допомогою комутаторів NVSwitch можна об'єднати у системі до 576 процесорів. Якщо порівнювати з попередником на архітектурі Hopper, то B200 у рази перевершує його за обчислювальною потужністю.

Blackwell

Разом з новим процесором Nvidia представила новий «суперчип». У платформі Grace-Blackwell Superchip об'єднані два прискорювачі B200 та 72-ядерний ARM-процесор Nvidia Grace, а її TDP може досягати 2700 Вт. Системи на базі прискорювачів Nvidia Blackwell стануть доступні цього року.

Blackwell

Джерело:
Nvidia

Обговорити в форумі (коментарів: 28)

Опубліковано детальні системні вимоги Alone in the Dark

Перезапуск легендарної серії горорів Alone in the Dark надійде у продаж вже завтра. Це переосмислення класичних ігор із сучасною графікою та власною історією, яка ввібрала багато елементів зі старих ігор. Напередодні релізу розробники вирішили уточнити системні вимоги.

Раніше було представлено рекомендації до ПК лише для режиму Full HD. Тепер представлено описи систем для максимальних налаштувань графіки у форматах 1440p та 4K.

Гра виявилася вимогливою до процесора, також для максимальних налаштувань рекомендується 32 гігабайти оперативної пам'яті. Що стосується відеокарт, то стара GeForce GTX 1050 Ti повинна запускати гру при мінімальних налаштуваннях, а комфортно грати в 4K можна буде на GeForce RTX 4070 Ti (і це у повноцінній роздільній здатності DLSS або FSR).

Мінімальна конфігурація (low, 30 fps):

  • ОС: 64-розрядна Windows 10/11;
  • процесор: AMD Ryzen 3 3100 або Intel Core i3-8300;
  • відеокарта: GeForce GTX 1050 Ti або Radeon RX 570;
  • оперативна пам'ять: 8 ГБ;
  • вільне місце на накопичувачі: 50 Гб (рекомендується SSD).

Рекомендована конфігурація (1080p, High, 60 fps):

  • ОС: 64-розрядна Windows 10/11;
  • процесор: AMD Ryzen 7 3700X або Intel Core i5-12400;
  • відеокарта: GeForce RTX 2060 або Radeon RX 5700 XT;
  • оперативна пам'ять: 16 ГБ;
  • вільне місце на накопичувачі: 50 Гб (рекомендується SSD).

Рекомендована конфігурація (1440p, Epic, 60 fps):

  • ОС: 64-розрядна Windows 10/11;
  • процесор: AMD Ryzen 7 5700X або Intel Core i7-12700F;
  • відеокарта: GeForce RTX 3070 або Radeon RX 6700 XT;
  • оперативна пам'ять: 32 ГБ;
  • вільне місце на накопичувачі: 50 Гб (рекомендується SSD).

Конфігурація для максимальної якості (2160p, Epic, 60 fps):

  • ОС: 64-розрядна Windows 10/11;
  • процесор: AMD Ryzen 7 7600 або Intel Core i5-13600KF;
  • відеокарта: GeForce RTX 4070 Ti або Radeon RX 7900 XT;
  • оперативна пам'ять: 32 ГБ;
  • вільне місце на накопичувачі: 50 Гб (рекомендується SSD).
Обговорити в форумі (коментарів: 10)