Samsung планує випустити власний ШІ-прискорювач у 2025 році

Компанія Samsung готова кинути виклик Nvidia у сфері штучного інтелекту. Наразі це передова область мікроелектроніки з високими доходами. Корейський гігант створює спеціальний відділ AGI Computing Lab для досліджень та розробки в галузі ШІ. Вже оголошено про плани створення власного чипа для обчислень ШІ під назвою Mach-1. Представники Samsung бачать основні проблеми сучасних рішень для ШІ в обмеженому обсязі пам'яті, що призводить до падіння продуктивності при роботі з великими моделями ШІ. А другою серйозною проблемою є високе енергоспоживання. У лабораторії AGI розробляється архітектура чипа, який буде позбавлений цих проблем. Інженери хочуть усунути вузькі місця сучасних прискорювачів ШІ, пов'язані з обміном даними між чипами та пам'яттю, та підвищити енергоефективність у вісім разів. Майбутній чип Mach-1 зможе ефективно працювати з великими мовними моделями (LLM) у поєднанні з енергоефективною пам'яттю замість звичної пам'яті HBM.

Інших подробиць про майбутню розробку поки що немає. Але плани у Samsung амбітні, компанія хоче трохи потіснити Nvidia разом із виробниками HBM-пам'яті SK Hynix та Micron. Розробка чипа на етапі раннього прототипування, а повноцінний робочий прототип має з'явитись до кінця поточного року. Масове виробництво може бути налагоджено десь у 2025 році.

Відомо, що Samsung вже уклала угоду з корейською компанією Naver, яка займається штучним інтелектом. Угода передбачає постачання чипів Mach-1 на суму 752 мільйони доларів, і в майбутньому обсяги постачання можуть бути збільшені.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 15)

Horizon: Forbidden West вийшла на PC

Відбувся довгоочікуваний реліз комп'ютерної версії гри Horizon: Forbidden West. Один із найвідоміших і найкрасивіших ексклюзивів Sony PlayStation 5 через два роки став доступним користувачам PC, включаючи весь додатковий контент. Гра відразу пропонується у версії Horizon Forbidden West Complete Edition, куди включено велике сюжетне доповнення Burning Shores. Це масштабна пригода у відкритому світі незвичайного постапокаліптичного майбутнього.

На честь релізу опубліковано новий трейлер із яскравими видовищними моментами та високими оцінками критиків. Перші гравці вже залишають позитивні відгуки у Steam. Багато хто пише про гарну картинку і хорошу оптимізацію. Гра відмінно йде на сучасних відеокартах навіть без масштабування, хоча Horizon: Forbidden West також має підтримку Nvidia DLSS 3, AMD FSR 2.2 та Intel XeSS. Також гра підтримує надширокі формати моніторів та технологію DirectStorage.

В українському Steam гру можна придбати за 1699 грн.

Обговорити в форумі (коментарів: 114)

Baldur's Gate 3 не отримає доповнень, а Larian Studios займеться чимось новим

Попри вражаючий успіх рольової гри Baldur's Gate 3, розробники не мають наміру випускати доповнення для неї. Про це офіційно заявив голова Larian Studios Свен Вінке (Swen Vincke) під час свого виступу на конференції GDC 2024. Щобільше, компанія хоче відійти від всесвіту Dungeons & Dragons та не братиметься за розробку наступної частини.

«Ми компанія великих ідей. Ми не компанія, створена для розробки DLC або доповнень, — розповів пан Вінке під час свого виступу на GDC. — Насправді ми вже пробували кілька разів і щоразу зазнавали невдачі. Це не наша справа. Життя надто коротке, а наші амбіції дуже великі».

Надалі Larian Studios займеться чимось новим. Точніші плани компанія не розкриває, але повернення до серії Divinity, на думку закордонних колег, виглядає малоймовірним. Судячи з усього, наступний проєкт Larian Studios буде створюватися по зовсім новому всесвіту.

Офіційний реліз Baldur's Gate 3 відбувся у серпні 2023-го після кількох років раннього доступу. З того часу гра здобула чимало нагород та, наприклад, лише на The Game Awards 2023 перемогла одразу у шести категоріях. Загальна аудиторія Baldur's Gate 3 на сьогодні перевищила 10 мільйонів гравців.

Джерело:
WCCFTech

Обговорити в форумі (коментарів: 49)

Мобільні процесори AMD Strix Point отримають вбудовану графіку RDNA 3+

Цього року компанія AMD виведе на ринок перші процесори з архітектурою Zen 5. Для настільної платформи AM5 вийде сімейство Granite Ridge, а у ноутбуках з'являться чипи Strix Point. В останніх «червоні» також застосують нову графічну архітектуру та продуктивніший блок для прискорення ШІ-операцій. Все це днями підтвердило керівництво чипмейкера під час конференції AI PC Innovation Summit у Китаї.

AMD Strix Point

Мобільні процесори AMD Strix Point запропонують графічний блок з покращеною архітектурою RDNA 3-го покоління, також відомою як RDNA 3+ або RDNA 3.5. Інформацію про конфігурацію iGPU компанія, на жаль, розкривати не поспішає, проте неофіційні джерела приписували новим чипам до 16 Compute Units (CU). Для порівняння, актуальні Hawk Point пропонують до 12 CU покоління RDNA 3.

AMD Strix Point

Модуль Ryzen AI, який відповідає за прискорення операцій зі штучним інтелектом, перейде на архітектуру XDNA 2-го покоління. Це, за заявами AMD, забезпечить в три рази більшу продуктивність у ШІ-застосунках щодо актуальних Ryzen 8040 (Hawk Point), в яких використовується архітектура XDNA.

Офіційний реліз мобільних чипів AMD Strix Point заплановано на другу половину цього року.

Джерело:
Tom's Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 29)

У Dragon's Dogma 2 великі проблеми з продуктивністю через високу процесорозалежність

Усі критики активно нахвалюють нову рольову гру Dragon's Dogma 2 від Capcom, виставляючи їй найвищі оцінки. Але при цьому вона має серйозні проблеми з оптимізацією. На консолях Dragon's Dogma 2 демонструє 30 fps, і лише власники PC можуть розраховувати на 60 fps. Але для досягнення цих 60 к/с знадобиться потужний дорогий комп'ютер. З'ясувалося, що гра висуває дуже серйозні вимоги до процесора, який є головним вузьким місцем.

На PC Gamer вийшов великий огляд із тестуванням кількох конфігурацій, які поєднують різні процесори та різні відеокарти. За підсумками тестів головний висновок у тому, що грі потрібен сучасний топовий процесор. Так, система на базі процесора Intel Core i7-14700KF та відеокарти GeForce RTX 4070 Ti на відкритій локації показує 118 к/с у форматі Full HD та 60 к/с у 4K.

Але варто увійти до міста, як результати падають до 70 к/с у Full HD при 60 к/с у 4K. При цьому параметр 1% low ледь перевищує 30 fps.

Тести у міській зоні показують, що гра «впирається» виключно у процесор. В таких умовах система з Ryzen 9 7900X та Radeon RX 7800 XT мінімально поступається конфігурації Intel Core i7-14700KF та GeForce RTX 4070 Ti. А якщо замість Ryzen 9 7900X використовувати процесор Ryzen 5 5600X, то продуктивність у місті падає до 40 fps навіть за низької роздільної здатності.

Ситуація сумна і варіантів для її вирішення поки що немає. Гра підтримує технології DLSS та FSR 3, але це не допомагає підвищити частоту кадрів у місті.

В основі Dragon's Dogma 2 рушій RE Engine, який добре зарекомендував себе за іграми серії Resident Evil, але, схоже, він погано підходить для відкритого світу з великою кількістю NPC. Гра не викликає захоплення своєю графікою. Автор огляду наголошує на проблемах зі згладжуванням. У місті спостерігається різка зміна LOD, через що NPC з'являються прямо на очах. Також у грі є трасування променів. Вплив трасування на загальну якість зображення мінімальний, а падіння продуктивності на GeForce RTX 4070 Ti близько 20%.

Обговорити в форумі (коментарів: 66)

Шутер Call of Duty: Warzone вийшов на мобільних платформах

Багатокористувацький шутер Call of Duty: Warzone тепер доступний на пристроях під керуванням iOS та Android. В одну з найпопулярніших королівських битв зможуть грати власники смартфонів та планшетів. Це не перше пришестя серії Call of Duty на мобільні гаджети, кілька років тому відбувся реліз Call of Duty: Mobile, яка має певний успіх.

У цій версії доступна класична карта Verdansk на 120 гравців, у той час, як на PC та консолях на цій же карті можуть грати 100 осіб. Також доступна карта Rebirth Island на 48 гравців та деякі класичні режими, включно з Team Deathmatch.

Для мобільної версії заявлено загальну прогресію з консолями та ПК. Гравці можуть прокачувати зброю та бойову перепустку для одного облікового запису на різних пристроях.

Поки що оцінки у гри в Google Play невисокі. Зокрема користувачі скаржаться на слабку графіку. На різних пристроях Call of Duty: Warzone займає від шести до дев'яти гігабайтів.

Обговорити в форумі (коментарів: 6)

Дженсен Хуанг припускає, що ШІ зможе повністю створювати ігри через 5-10 років

Після презентації процесора Blackwell B200 на GTC 2024 голова Nvidia відповів на запитання представників ЗМІ. Одне з питань стосувалося потенціалу штучного інтелекту у галузі генерації ігор. Якщо перефразувати його у простішій формі, то питання було про те, чи зможемо ми побачити ігри, повністю створені штучним інтелектом. Відповідь Дженсена Хуанга виявилася досить оптимістичною. У його баченні інструменти на основі штучного інтелекту в майбутньому зможуть забезпечити повний цикл розробки ігор. На думку Дженсена Хуанга, на розвиток технології піде близько десяти років, і після закінчення цього терміну ігри, створені ШІ, стануть реальністю. Але вже за п'ять років може настати момент, коли ми побачимо перші спроби в реалізації таких ігор.

І це звучить не так вже й фантастично. Просунуті ШІ для створення контенту вже стали реальністю. Stable Diffusion створює неймовірні за якістю зображення, а нещодавно анонсована модель ШІ Sora генерує ролики, які важко відрізнити від реальних. Якщо ШІ вийде на рівень повної генерації ігрових проєктів, то йтиметься не про рендеринг у тому сенсі, як він відбувається зараз, а про генерацію графіки для відображення на екрані або іншому пристрої.

І деякі розробники вже активно використовують інструменти на базі ШІ для своїх майбутніх проєктів. На тій же конференції GTC 2024 багато говорилося про можливості ШІ в ігровій розробці. Nvidia демонструвала набір технологій Nvidia ACE, Convai та Unity показували технологічне демо Project Neural Nexus із застосуванням технологій ШІ, Ubisoft презентувала Neo NPC для створення живих NPC, Xbox та Inworld AI анонсували набір інструментів Narrative Graph.

Джерело:
Tom's Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 41)