Продуктивність Core i9-14900K після активації Intel Baseline Profile може знизитися на 8-9%

Минулого тижня ASUS випустила нові прошивки UEFI для материнських плат LGA1700, основним нововведенням яких стала опція Intel Baseline Profile. Вона дозволяє швидко скинути всі налаштування до рекомендованих Intel, тим самим покращивши стабільність топових процесорів Core 13-/14-го покоління в іграх. Серед іншого ця опція деактивує функцію ASUS Multicore Enhancement, внаслідок чого користувачі можуть зіткнутися з падінням продуктивності.

Intel Baseline Profile

Власноруч оцінити різницю між Intel Baseline Profile та «автоматичними» поліпшеннями ASUS вирішила редакція HardwareLuxx. Закордонні колеги протестували процесор Intel Core i9-14900K на платі ROG Maximus Z790 Apex у двох режимах: з дотриманням усіх обмежень Intel, які встановлює вищезазначена опція, та з використанням функцій материнської плати, спрямованих на підвищення швидкодії.

Intel Baseline Profile

Як показали випробування, продуктивність Core i9-14900K після активації Intel Baseline Profile може знизитися на 8-9%. Це наочно демонструє, наскільки сильно на продуктивність процесора впливають фірмові функції материнських плат, причому деякі з них можуть бути активні вже «із коробки».

Intel Baseline Profile

Джерела:
HardwareLuxx
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 54)

Embracer Group розділиться на три компанії

Шведська компанія Embracer Group оголосила про трансформацію свого бізнесу та поділ на три окремі фірми. Вона відома геймерам як корпорація, що кілька років активно скуповувала ігрові компанії, студії та постійно розширювалася. Embracer Group встигла придбати THQ Nordic, Gearbox Software, Crystal Dynamics, Eidos Montreal, Square Enix Montreal та багато інших відомих компаній, включно з правами на велику кількість франшиз, серед яких Tomb Raider, Deus Ex, Thief та Legacy of Kain.

Якоїсь миті пішов зворотний процес. Після зриву великої угоди на $2 мільярди у 2023 році акції Embracer Group обвалилися, і компанія почала закривати студії. Під закриття потрапила навіть Volition, яка створила серії Red Faction та Saints Row, а також багато інших менш відомих студій. Нещодавно з'явилися чутки про закриття Piranha Bytes (серія Risen), але ця команда все ж таки втрималася на плаву. Цього року Embracer Group продала Gearbox Software та Saber Interactive.

Тепер сама Embracer Group припиняє існування у колишньому вигляді, розділившись на три компанії. Новий підрозділ Coffee Stain зосередиться на створенні інді-ігор та ігор рівня АА. Компанія Middle-earth Enterprises & Friends займатиметься великими AAA-проєктами. До цього підрозділу входять студії Crystal Dynamics, Eidos-Montreal, Warhorse Studios, Tripwire, українська 4A Games із серією Metro та багато інших відомих команд. У руках нової компанії опинилися франшизи Dead Island, Killing Floor, Kingdom Come Deliverance, The Lord of the Rings, Tomb Raider та багато інших. Третя нова компанія Asmodee Group займеться настільними іграми.

Генеральний директор Embracer Group Ларс Вінгефорс у відкритому листі до інвесторів заявив про переваги такої трансформації, оскільки кожен підрозділ зможе краще розкрити потенціал завдяки гнучкішому управлінню. Але можна припустити, що це вимушений крок на тлі фінансових труднощів. І поки не ясно, як це позначиться на майбутніх іграх, в тому числі Metro та Tomb Raider.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 9)

DeepCool представила корпус CH160 для плат Mini-ITX

Компанія DeepCool анонсувала надходження у продаж корпусу CH160 для материнських плат формату Mini-ITX. Як підкреслює вендор, він підійде для збирання потужного ігрового комп'ютера, а стінки з перфорованого металу сприяють ефективному охолодженню компонентів. Новинка отримала бічну панель із загартованого скла та буде запропонована у чорному та білому кольорах.

DeepCool CH160

Усередині DeepCool CH160 є місце для трислотової відеокарти завдовжки до 305 мм, процесорної системи охолодження висотою до 172 мм та блоку живлення формату SFX-L або ATX (довжина до 140 мм). Також передбачені посадкові місця для чотирьох 120-мм вентиляторів. Загальні габарити корпусу становлять 336×200×283,5 мм при масі близько 3,3 кг.

DeepCool CH160

На панелі вводу-виводу доступні два порти USB 3.2 Type-A, один Type-C та комбінований 3,5-мм аудіороз'єм. Що стосується накопичувачів, то власники зможуть встановити максимум один 2,5- або 3,5-дюймовий пристрій. З інших особливостей корпусу можна виділити ручку для перенесення.

DeepCool CH160

За кордоном корпус DeepCool CH160 можна придбати за ціною від 60 доларів. Рекомендована ціна для України стане відомою пізніше.

DeepCool CH160

Джерело:
DeepCool

Обговорити в форумі (коментарів: 15)

Fallout 4 повернулася до десятки найпопулярніших ігор Steam

Нещодавно на Amazon Prime Video вийшов серіал Fallout, який став справжнім сюрпризом для кіноманів та геймерів. Автори шоу чудово передали дух абсурдного постапокаліпсису з великою кількістю чорного гумору. Шоу вийшло настільки відмінним, що викликало сплеск інтересу до однойменної ігрової серії. Ми вже писали про зростання онлайну в іграх Fallout. Але вчора трапилося щось дивовижніше — гра Fallout 4 потрапила в десятку найпопулярніших ігор сервісу Steam з піковим онлайном у 164 тисячі гравців.

Така аудиторія у гри була лише в перші тижні після релізу у 2015 році. Хоча до абсолютного рекорду гри в 473 тисячі одночасних гравців ще далеко, але нещодавно середній онлайн ігри був на рівні 20 тисяч. А ось Fallout 76 зараз на піку своєї популярності — онлайн сягнув 74 тисяч гравців, і таких результатів у гри в Steam раніше не було. Онлайн старої Fallout: New Vegas перевищив 40 тисяч, а у Fallout 3 він понад 11 тисяч.

І це не лише старі гравці, які вирішили повернутися у віртуальні пустки. Минулого тижня з'явилася інформація від аналітичної компанії GSD щодо різкого зростання продажів ігор Fallout у європейських країнах. У Європі Fallout 4 змогла зайняти перше місце з продажу, потіснивши навіть Helldivers 2. А 8, 9 і 10 місця з продажу зайняли Fallout 76, Fallout: New Vegas і Fallout 3. Це неймовірний результат для таких старих ігор, особливо для третьої частини, яка вийшла у 2008 році.

Днями четверта частина має отримати велике оновлення з виправленням помилок та деякими покращеннями. У версіях для консолей буде підвищено якість графіки та продуктивність. Комп'ютерні гравці отримають повну сумісність зі Steam Deck.

Обговорити в форумі (коментарів: 37)

Sapphire випустила материнську плату B650I Nitro+ для процесорів AMD AM5

Sapphire Technology відома насамперед як виробник відеокарт на графічних процесорах AMD. Проте в асортименті вендора є й інші комплектуючі ПК, наприклад, материнські плати. Їхня лінійка нещодавно поповнилася моделлю B650I Nitro+ формату Mini-ITX. Вона призначена для процесорів AM5 та створена на основі набору логіки AMD B650.

Sapphire B650I Nitro+

Оснащення системної плати Sapphire B650I Nitro+ включає 8-фазну систему живлення процесорного гнізда, два роз'єми під модулі оперативної пам'яті DDR5 та слот розширення PCI Express 4.0 x16. Для накопичувачів передбачено чотири порти SATA 6 Гбіт/с та два роз'єми M.2 під NVMe SSD з інтерфейсом PCI-E 4.0 x4. Мережеві можливості представлені 2,5-гігабітним Ethernet та бездротовим модулем Wi-Fi 6.

Sapphire B650I Nitro+

В цей час материнська плата Sapphire B650I Nitro+ доступна для покупки в Китаї за ціною близько 233 доларів. Щодо термінів релізу новинки за межами Піднебесної на цю мить інформації не надходило.

Sapphire B650I Nitro+

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 21)

Ентузіаст показав інженерний зразок GeForce GTX 2070

У 2018 році компанія Nvidia запустила нову лінійку відеокарт під назвою GeForce RTX. Зміна GTX на RTX вказувала на появу апаратної підтримки трасування променів. Хоча деякий час разом із GeForce RTX ще випускалися простіші моделі лінійки GeForce GTX. Ентузіаст Jiacheng Liu поділився фотографіями унікального інженерного зразка тієї доби. Це прототип відеокарти GeForce GTX 2070, яка так і не надійшла у продаж.

Візуально прототип дуже нагадує моделі серії GeForce RTX. Також в його основі процесор TU104, як і у GeForce RTX 2070, але активних обчислювальних блоків менше. У даної відеокарти активно 2176 ядер CUDA замість 2304 ядер у повноцінної GeForce RTX 2070.

Власник унікального екземпляра вирішив оновити його до повноцінної GeForce GTX 2070, прошивши відповідний BIOS. Це не допомогло розблокувати додаткові обчислювальні блоки, але розблоковано можливості підвищення ліміту потужності, що разом з розгоном дозволило досягти хороших показників у тестах 3DMark. За підсумками розігнана карта навіть трохи випередила стандартну версію GeForce RTX 2070.

Ймовірно, це ранній прототип GeForce GTX 2070, який ближче до моменту релізу отримав більше активних блоків та остаточну назву. Також варто відзначити, що за конфігурацією обчислювальних блоків ця відеокарта ідентична GeForce RTX 2060 Super c 2176 ядрами CUDA.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 15)

TSMC стягуватиме доплату з клієнтів за виробництво чипів за межами Тайваню

В останні роки тайванський гігант TSMC активно вкладається у розвиток виробництв за межами країни. Це скоординовані дії з США та іншими країнами на тлі зростання політичної напруги у світі та ризиків в азійському регіоні. TSMC вже готує до запуску завод із виробництва напівпровідників в Аризоні, а протягом кількох наступних років там буде запущено ще два підприємства. Також створюються спільні підприємства у Японії та Німеччині. Проте самі чипи після збільшення кількості заводів дешевшими не стануть. TSMC стягуватиме додаткову плату з клієнтів, які захочуть локалізувати виробництво у нових регіонах.

Це пов'язано зі значними витратами на будівництво та запуск нових підприємств. Також виробник зіткнувся із новими супутніми проблемами. Це, наприклад, дорожча електроенергія. В Америці були проблеми з підбором кваліфікованого персоналу. У результаті витрати на запуск та експлуатацію нових заводів зростають. Точної інформації стосовно того, наскільки дорожчими виявляться чипи з нових виробництв, поки що немає. Але раніше в ЗМІ була інформація, що чипи, вироблені в Аризоні на конвеєрі TSMC N5 і N4, можуть бути на 20–30% дорожчими за тайванські чипи. Як зазначив голова компанії: «У сьогоднішніх умовах фрагментованої глобалізації витрати будуть вищими для всіх, включно з TSMC, наших клієнтів, конкурентів і всю напівпровідникову промисловість». При цьому TSMC намагатиметься мінімізувати різницю у вартості виробництва. І за підсумками компанія лише зміцнить своє лідерство в індустрії, отримавши найбільшу промислову базу для виробництва чипів.

Джерело:
Tom's Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 29)