У TSMC проблеми з американськими співробітниками на заводі в Аризоні

Тайванський гігант з виробництва напівпровідників за підтримки американського уряду готується до запуску першого підприємства в Аризоні, після якого у майбутньому будуть запущені ще два заводи. Створення нових фабрик потребувало багатомільярдних інвестицій, що може бути цілком виправданим на тлі складної політичної ситуації в азійському регіоні. Проте на етапі підготовки до запуску нових підприємств TSMC зіткнулася з кадровими проблемами.

Виявилося, що американські інженери та працівники не натхненні перспективами роботи в такій великій та передовій компанії. Причина у жорсткій корпоративній культурі та постійному перепрацюванні. Американські інженери були вражені, коли зіткнулися з 12-годинним робочим днем та жорстким тиском з боку керівництва TSMC. Воно теж не дуже зраділо неочікуваним труднощам. Голова компанії зазначив, що якщо важлива машина зламається о першій ночі, на Тайвані її полагодять протягом двох годин, а в США доведеться чекати до ранку.

Повідомляється, що багато американців покинули компанію ще на етапі попереднього стажування на Тайвані. А ті, хто повернувся разом із представниками TSMC до Аризони, були здивовані, що у США ставлення керівництва ніяк не змінилося, і їм доводиться працювати в колишніх умовах. Компанія та її менеджери дотримуються старих принципів керівництва, що призводить до постійних порушень прав працівників. Доходило до ситуацій, коли інженери, які повинні працювати на виробничих лініях, змушені були прибирати будівельне сміття.

Згадується, що працівникам приходилось підробляти результати виробничих випробувань, щоб виконати вимоги начальства. Цікаво, що тайванські менеджери пройшли спеціальні курси по роботі з персоналом, щоб публічно не кричати на працівників, але це не допомогло пом'якшити стосунки. На заводах спостерігається певна напруженість у колективі. Американські співробітники скаржаться на жорстку азійську культуру виробничих відносин, а тайванці вважають американців зарозумілими та безтурботними. Все це виливається у затримки із запуском повноцінного виробництва. І зараз TSMC вже відстає від свого первісного графіка приблизно на рік.

Джерело:
Tom's Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 85)

Розкрито характеристики мобільних процесорів AMD Ryzen 9050, включно з монструозними Strix Halo

У Мережі опинилася свіжа порція конфіденційних документів AMD, в яких розкриваються основні особливості мобільних процесорів з архітектурою Zen 5. Найбільший інтерес представляє сімейство Strix Halo. Однією з головних особливостей цих новинок стане потужна вбудована графіка, яка здатна позмагатися із дискретними відеоадаптерами.

AMD Ryzen

Для початку пройдемося по характеристиках чипів AMD Strix Point, які є наступниками актуальних Ryzen 7040/8040 (Phoenix/Hawk Point). Вони запропонують до 12 ядер Zen 5 з підтримкою технології SMT, 24 мегабайти L3-кешу, модуль для прискорення ШІ-операцій продуктивністю 50 TOPS, контролер LPDDR5X-7500 та вбудовану графіку RDNA 3.5 на 8 WGP (Workgroup Processor), що відповідає 16 блокам Compute Units (CU). Також варто відзначити підтримку DisplayPort 2.1 й 16 ліній PCI Express 4.0. Штатний рівень TDP становитиме від 45 до 65 Вт.

AMD Ryzen

Разом з тим для процесорів AMD Strix Halo буде характерне багаточипове компонування. У них компанія об'єднає два чиплети з вісьмома ядрами Zen 5 і 32 МБ L3-кешу в кожному та велику мікросхему введення-виведення. Оснащення новинок включає ШІ-модуль потужністю 60 TOPS, 16 ліній PCI-E 4.0, 256-розрядний контролер оперативної пам'яті LPDDR5X-8000 з 32 мегабайтами кешу (аналог Infinity Cache) та графіку RDNA 3.5 на 40 блоків CU. Для порівняння, GPU у складі відеокарти Radeon RX 7600 XT пропонує 32 CU. Показник TDP складе від 70 до 130 Вт.

AMD Ryzen

Пристрої на базі чипів AMD Strix Point надійдуть у продаж до кінця цього року, тоді як реліз Strix Halo очікується лише у 2025-му. Сподіватимемося, що AMD поділитися офіційними подробицями на виставці Computex 2024 на початку червня.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 25)

Samsung та AMD домовилися про постачання мікросхем HBM3e на $3 мільярди

На тлі галасу навколо штучного інтелекту попит на прискорювачі обчислень б'є всі рекорди. Це забезпечує зростання доходів як розробникам відповідних процесорів, так й виробникам багатошарової пам'яті High Bandwidth Memory (HBM). Наприклад, SK Hynix вже отримала замовлення на всі мікросхеми HBM, що будуть випущені цього року.

Samsung

Днями стало відомо про нову угоду між Samsung та AMD. В її рамках південнокорейський гігант поставить «червоним» передові мікросхеми HBM3e на суму три мільярди доларів. Вони будуть використовуватися в прискорювачах AMD Instinct, на зразок майбутнього Instinct MI350. Ця угода також підкреслює серйозність намірів компанії «відкусити» у Nvidia частину перспективного ринку, щоправда, цього року AMD розраховує продати прискорювачів Instinct MI300 «всього» на $3,5 мільярда.

Нагадаємо, Samsung Electronics завершила розробку 12-шарових мікросхем HBM3e у перші місяці 2024-го та нині готується до старту масового виробництва. Для них характерна місткість 36 Гбайт на стек та пропускна здатність 1,28 Тбайт/с. Це в півтора раза більше за показники актуальних 8-шарових мікросхем місткістю 24 ГБ.

AMD

Джерело:
Overclock3D

Обговорити в форумі (коментарів: 8)

Голова Nvidia виступить з доповіддю напередодні Computex 2024

У першій половині червня пройде виставка Computex 2024, на якій на нас чекає чимало цікавих анонсів зі світу комп'ютерного «заліза». Зокрема, Intel та AMD вже оголосили про плани провести власні презентації. Не залишиться осторонь корпорація Nvidia. Голова «зеленого» чипмейкера Дженсен Хуанг виступить із доповіддю незадовго до офіційного старту виставки.

Хуанг

Формально виступ голови Nvidia не є частиною програми Computex 2024. Він пройде другого червня о 19:00 за місцевим часом (14:00 за Києвом) у спортивному центрі Національного університету Тайваню. Дженсен Хуанг розповість, як ера штучного інтелекту стимулює нову промислову революцію в усьому світі. Інакше кажучи, на анонс нового покоління ігрових відеокарт GeForce RTX розраховувати не варто.

Згадується пряма трансляція доповіді. Вона, ймовірно, буде доступна на офіційному YouTube-каналі Nvidia.

Джерело:
Nvidia

Обговорити в форумі (коментарів: 1)

Продажі стратегії Frostpunk перевищили п'ять мільйонів копій

Гра Frostpunk святкує шостий день народження. 24 квітня 2018 року вийшла перша частина цієї містобудівної стратегії про виживання останніх людей у крижаному постапокаліптичному світі. На честь цієї події розробники проєкту поділилися певною статистикою. Виявилося, що за шість років продано понад п'ять мільйонів копій гри, що є добрим результатом для нішевого проєкту.

Близько 3% всіх користувачів награли понад 100 годин, але середній час у грі становить близько 24 годин. Більш ніж половина гравців урятували всіх мешканців Морозної країни (Frostland) за сценарієм «Новий дім». Найрідкісніше досягнення, яке здобули лише 0,6% гравців Steam, — «Нескінченний раб». Воно розблокується, коли ви отримуєте недовіру всіх поселень у нескінченному режимі. Найпопулярніший трек із саундтреку — «The City Must Survive». Його прослухали понад 6,4 мільйона разів на Spotify і понад 1,3 мільйона разів на YouTube.

Цього року 25 липня виходить Frostpunk 2, і гру вже додали у бажане два мільйони користувачів Steam. Наразі діє знижка 80% на першу частину — ця пропозиція актуальна до 6 травня.

Обговорити в форумі (коментарів: 1)

ASUS ROG Ally отримала офіційну підтримку AMD Fluid Motion Frames

Компанія ASUS оголосила про вихід програмного оновлення для своєї портативної консолі ROG Ally, яке тепер дозволить використовувати технологію генерації кадрів AMD Fluid Motion Frames (AFMF). Графічне ядро консолі ASUS ROG Ally (як і у випадку Lenovo Legion Go) у процесорі Ryzen Z1 від самого початку мало потенційну підтримку цієї технології. Але всі портативні пристрої використовують фірмові драйвери від виробника, і раніше для активації генерації кадрів ентузіасти намагалися примусово ставити драйвери AMD, що призводило до нестабільної роботи. Тепер AFMF стало частиною фірмового драйвера для пристрою ASUS. Відповідне оновлення входить до нового пакету програмного забезпечення для вбудованої графіки та Armory Crate SE, яке стане доступним для завантаження 25 квітня.

AFMF є частиною масштабування AMD FSR 3, генеруючи додаткові кадри. Але також є можливість примусової активації створення кадрів через налаштування драйвера для будь-яких ігор. Потрібно відзначити, що генерацію рекомендують використовувати при початковій продуктивності близько 60 кадрів за секунду. При низькій продуктивності ви можете отримати багато артефактів на додаткових кадрах, і загальна продуктивність все рано буде нерівномірною та  «рваною». У будь-якому випадку це дає більше можливостей для вибору оптимального режиму з боку користувача. І за активного AFMF буде легше досягти цільових 120 fps на екрані 120 Гц, і все це при додатковій економії енергії.

Джерело:
Videocardz

 
Обговорити в форумі (коментарів: 1)

США хоче обмежити Китай у розробці процесорів на архітектурі RISC-V

З'явилася інформація, що Міністерство торгівлі США вивчає наслідки та загрози національній безпеці, пов'язані з розробками китайських компаній на базі відкритої архітектури RISC-V. Законодавці бачать у цьому серйозні ризики, оскільки RISC-V є альтернативою для ARM, і ця архітектура може використовуватися в будь-якій сфері — від чипів для смартфонів до чипів штучного інтелекту. RISC-V вже активно використовується багатьма великими китайськими компаніями, включно з Alibaba Group Holding.

Міністерство торгівлі вивчає потенційні ризики та можливості для дій у відповідь, щоб зменшити ці ризики. При цьому в Міністерстві наголосили, що необхідно діяти обережно, аби не завдати шкоди американським компаніям, які є частиною міжнародних груп, пов'язаних із розробками на базі RISC-V. Раніше обмежувальні заходи, пов'язані зі спробою контролю технологій 5G, також створювали перешкоди для американських фірм, які працюють у міжнародних органах стандартизації, де Китай також брав участь. Поки що не озвучені конкретні кроки та дії, але ймовірно можна очікувати якихось обмежувальних заходів щодо роботи з китайськими компаніями та з поширенням певних технологій.

Джерело:
Reuters

Обговорити в форумі (коментарів: 44)

Stellar Blade отримує хороші оцінки від критиків

Завтра на консолі Sony PlayStation 5 виходить екшен Stellar Blade від корейської студії Shift Up. Напередодні з'явилися огляди від профільних видань та критиків. Гра привернула до себе увагу задовго до релізу завдяки привабливій зовнішності героїні. І хоча деякі західні журналісти називали таку зовнішність «неоднозначною», поки всі вони нахвалюють гру. На Metacriric середня оцінка Stellar Blade вже 82 бали.

У рецензіях відзначають чудові та динамічні бої. Важливе значення у бойовій системі відіграє своєчасне ухилення та контратаки, що нагадує бойовий стиль Sekiro: Shadows Die Twice. Гра радує різноманітністю ворогів та їх дизайном. Також є невеликі головоломки, які відмінно вписані у загальний ігровий процес. А ось сюжет захоплення не викликає, він надто банальний, героям не вистачає харизми.

Відомо, що на проходження основного сюжету піде близько 25 годин, а якщо виконувати додаткові квести, ви витратите близько 35 годин.

У гри хороша графіка та оптимізація. У технічному огляді від Digital Foundry відзначають цікавий художній дизайн, чудову деталізацію персонажів та загальну технологічність гри, хоча вона використовує старий рушій Unreal Engine 4. Але в Stellar Blade немає трасування променів, а деякі текстури виглядають розмитими.

На консолі Stellar Blade пропонує режим якості з роздільною здатністю 4K при динамічному масштабуванні та 30 к/с, а також продуктивний режим при роздільній здатності 1440p та стабільних 60 к/с. І для такої динамічної гри другий варіант кращий.

Обговорити в форумі (коментарів: 49)