Corsair випустила швидкий накопичувач MP700 PRO SE з інтерфейсом PCIe 5.0

Компанія Corsair оголосила про випуск твердотілого накопичувача MP700 PRO SE PCIe 5.0, здатного досягати швидкості послідовного читання до 14 000 МБ/с і послідовного запису до 12 000 МБ/с. Ці високі показники пропускної здатності майже вдвічі перевищують ті, що можна побачити у найпотужніших SSD-накопичувачів PCIe 4.0, і майже у 25 разів перевищують швидкість звичайних SSD-накопичувачів SATA. MP700 PRO SE доступний у варіантах з місткістю 2 ТБ і 4 ТБ.

Corsair MP700 PRO SE

Окрім феноменальної продуктивності послідовного читання та запису, MP700 PRO SE забезпечує видатні показники випадкового читання та запису, що є життєво важливим, коли мова заходить про передачу невеликих файлів та роботи в якості основного системного диска. Також підтримується Microsoft DirectStorage та зворотна сумісність із материнськими платами з інтерфейсом PCIe 4.0.

Corsair MP700 PRO SE

MP700 PRO SE виконаний у формфакторі M.2 2280. Для досягнення оптимальної продуктивності, накопичувач потребує якісного охолодження. На випадок, якщо на материнській платі немає хороших радіаторів, MP700 PRO SE доступний у версії з власним активним кулером.

Corsair MP700 PRO SE

Та навіть у варіанті з власним водоблоком.

Corsair MP700 PRO SE

Ціни в магазинах США для MP700 PRO SE на 4 ТБ сягають 625 доларів у простій версії та приблизно 640 доларів за варіант з радіатором рідинного охолодження.

Джерело:
Techpowerup

Обговорити в форумі (коментарів: 14)

Microsoft потрібні ігри як Hi-Fi Rush, тому вона закрила студію, що створила Hi-Fi Rush

Ігрову індустрію вразила новина про закриття чотирьох студій, які належали Microsoft. Редмондська корпорація вже відзначилася масовими звільненнями співробітників ігрового підрозділу на початку року. А тепер гравців приголомшила звістка, що під закриття потрапили Arkane Austin та Tango Gameworks. І якщо у випадку Arkane Austin можна знайти хоч якесь виправдання через провальний Redfall, останній проєкт Tango Gameworks був цілком успішний. Музичний бойовик Hi-Fi Rush був недорогим експериментом і сподобався гравцям завдяки стилістиці та ритмічному екшену з бадьорою музикою. Гра вийшла без якоїсь реклами та маркетингу. Microsoft Xbox запустила гру прямо в день анонсу, напевне, не покладаючи на неї жодних надій. І за чотири місяці Hi-Fi Rush зібрала три мільйони гравців, а наприкінці року навіть здобула низку ігрових нагород.

Після такого проєкту надзвичайно дивно звучать заяви офіційних осіб відносно скорочень. Метт Буті (Matt Booty), глава Xbox Game Studios, провів загальні збори ігрового підрозділу, де висловив думку, що окрім великих проєктів потрібні невеликі ігри, які забезпечать престиж та нагороди. Парадоксально, але Hi-Fi Rush від закритої студії Tango Gameworks ідеально відповідає цій концепції. Раніше Філ Спенсер (Phil Spencer) неодноразово говорив, що Xbox хоче надати студіям творчу свободу та можливості для реалізації своїх ідей. Але, мабуть, тепер ситуація різко змінилася. Інші офіційні особи заявляють про необхідність збільшити штат інших студій за рахунок кадрів, що вивільнилися.

Своєю думкою та інсайдами відносно ситуації поділився відомий журналіст Джейсон Шрайєр (Jason Schreier). Він вважає, що ці події пов'язані з покупкою Activision Blizzard. Після такої дорогої угоди керівництво звернуло увагу на ігровий підрозділ та вирішило урізати витрати. І найближчим часом можливе закриття інших студій. За чутками Tango Gameworks планувала продовження Hi-Fi Rush, а команда Arkane Austin хотіла повернутися до коріння та створити імерсивний екшен у дусі Dishonored. Але це не вплинуло на рішення Microsoft. Тому деякі гравці мають побоювання відносно долі Ninja Theory, яка протягом кількох років створює амбітну, але нішеву гру Senua's Saga: Hellblade 2. Проєкт має надійти в продаж наприкінці місяця, і не зрозуміло, як довго проживе команда творців після релізу.

Джерела:
The Verge
Bloomberg

Обговорити в форумі (коментарів: 118)

Вийшов драйвер GeForce 552.44 WHQL для Ghost of Tsushima

Через тиждень на персональних комп'ютерах з'явиться ще один ексклюзив PlayStation — Ghost of Tsushima у виданні Director's Cut. З цієї нагоди Nvidia підготувала новий Game Ready драйвер. Він забезпечує підтримку пригодницького бойовика, де будуть доступні фірмові технології «зелених», а також усуває проблеми з відповідним профілем Resizable BAR.

Окрім того, випуск GeForce 552.44 WHQL містить оптимізації для стратегії Homeworld 3, яка підтримує технологію Nvidia DLSS Super Resolution. У списку відомих проблем згадується зниження завантаження GPU при активації Nvidia Reflex (On+Boost) у Horizon Forbidden West, а також випадкові «вильоти» Tekken 8 на відеоадаптерах GeForce GTX 10-ї серії.

Завантажити актуальний пакет драйверів для «зелених» відеоадаптерів можна скориставшись пошуком на сайті Nvidia або через GeForce Experience (Nvidia App).

Sabrent випускає NVMe-накопичувачі Rocket Nano у форматі M.2 2242

Американська фірма Sabrent підготувала до релізу лінійку NVMe-накопичувачів Rocket Nano, до якої увійшли пристрої формату M.2 2242. Новинки оснащені інтерфейсом PCI Express 4.0 x4 й будуть доступні у версіях місткістю 1 та 2 ТБ. Сферою застосування нових SSD стануть планшети, ноутбуки, міні-ПК та портативні ігрові системи, на зразок Lenovo Legion Go.

Rocket Nano

В основі NVMe-накопичувачів лежить платформа Phison E27T без зовнішнього буфера DRAM та мікросхеми пам'яті 3D NAND TLC. Для новинок характерні швидкості читання/запису 5 Гбайт/с. Варто додати, що сама Phison заявляє для платформи E27T швидкості до 7 Гбайт/с. Рівень швидкодії під час роботи з випадковими блоками виробник, на жаль, розкривати не став.

Rocket Nano

Щодо ціни, то терабайтна версія доступна на заокеанській платформі Amazon за $100. Модель місткістю 2 ТБ вийде трохи пізніше. Як вважають закордонні колеги, у майбутньому Sabrent також може випустити 4-терабайтну модифікацію.

Джерело:
Tom's Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 3)

Мобільні процесори Intel Panther Lake запропонують до 16 ядер та графіку покоління Celestial

Не встигла Intel випустити мобільні процесори Lunar Lake, як у Мережі почали з'являтися перші подробиці про їхніх наступників. Йдеться про сімейство Panther Lake, яке заплановано до релізу орієнтовно у 2025 році. До нього увійдуть щонайменше дві лінійки процесорів: Panther Lake-U для тонких та легких лептопів, а також Panther Lake-H для більш продуктивних ноутбуків.

Intel Panther Lake

Згідно з останньою інформацією, CPU Panther Lake будуть приблизно на 35% енергоефективнішими в порівнянні з попередниками. У них компанія застосує не лише нову архітектуру x86-ядер (Cougar Cove для P-ядер, тоді як E-ядра продовжать використовувати Skymont), але й графічний блок Xe3-LPG покоління Celestial. Топові процесори U-серії будуть виконані за формулою «4P+0E+4LPE» та отримають iGPU на чотири Xe-ядра, а моделі H-серії мають конфігурацію «4P+8E+4LPE» та графіку на 12 Xe-ядер.

У процесорах Intel Panther Lake також буде використовуватися потужніший NPU-блок для прискорення ШІ-застосунків. Для нього заявлено обчислювальну потужність близько 50 TOPS, а з урахуванням можливостей iGPU нові чипи зможуть запропонувати до 170 TOPS. Для порівняння, NPU у процесорах Meteor Lake демонструє продуктивність близько 10 TOPS.

Intel Panther Lake

Офіційний реліз Intel Panther Lake, як було зазначено вище, відбудеться не раніше 2025 року. Якщо говорити про більш короткострокові планки, то на другу половину цього року чипмейкер запланував реліз мобільних CPU Lunar Lake та Arrow Lake. Останні також будуть доступні у десктопному виконанні LGA1851.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 6)

Чип Apple M4 випробуваний в Geekbench v6: на 22–25% швидший за М3

Днями Apple анонсувала однокристальну систему M4 власної розробки. Ця SoC четвертого покоління забезпечує  кращі можливості ШІ та збільшену продуктивність обчислень ЦП. Процесор M4 дебютує в iPad Pro, який був протестований у Geekbench v6. І результати доволі цікаві. Останньому чипу Apple вдалося набрати 3767 балів в одноядерних тестах і 14677 балів в багатоядерних тестах. Порівняно з Apple M3, який набрав 3087 балів в одноядерних і 11 702 у багатоядерних тестах, чип M4 приблизно на 22% швидший в одноядерних та на 25% швидший в багатоядерних синтетичних тестах.

apple-m4

Звичайно, ці результати не є прикладами реальної продуктивності. Але вони демонструють, чим останнім часом займалася команда розробників Apple Silicon. Щоб отримати реальні дані доведеться почекати оглядів iPad Pro, а краще MacBook Pro або MacBook Air, які повинні отримати потужніше охолодження та вищі частоти процесора.

Geekbench6 Apple M4

Нагадуємо, що процесор Apple M4 виготовляється за 3-нм технологією TSMC другого покоління та налічує понад 28 мільярдів транзисторів. Кількість обчислювальних ядер CPU доведено до десяти штук: чотири високопродуктивні та шість енергоефективних. Графічний блок має 10 ядер з апаратною підтримкою технології Mesh Shading та прискоренням трасування променів. Продуктивність блоку Neural Engine, що відповідає за прискорення операцій машинного навчання, зросла до 38 TOPS.

Джерело:
Techpowerup

Обговорити в форумі (коментарів: 41)

SpiNNcloud Systems анонсувала перший комерційний нейроморфний суперкомп'ютер

Компанія SpiNNcloud Systems оголосила про комерційну доступність обчислювальної системи SpiNNaker2. Це гібридний суперкомп'ютер зі штучним інтелектом, що базується на принципах роботи людського мозку. Обчислювальна платформа SpiNNaker2 розроблена Стівом Фербером, одним із творців архітектури ARM. А в основі SpiNNaker2 велика кількість малопотужних процесорів для обчислень ШІ та інших робочих навантажень.

Перше покоління SpiNNaker1 вже використовується десятками дослідницьких груп у 23 країнах світу. Першими замовниками SpiNNaker2 є лабораторія SNL при Міністерстві енергетики США, Мюнхенський технічний університет та Геттінгенський університет.

Платформа SpiNNaker2 включає серверну плату із 48 чипами SpiNNaker2. Кожен такий чип містить 152 малопотужних ядра на базі ARM з додатковими блоками по типу обчислювальних блоків GPU для прискорення різних моделей ШІ (звичайних і нейроморфних). Масштабувати таку систему можна шляхом встановлення кількох стійок (до 90 плат SpiNNaker2 у кожній).

Гібридна архітектура дозволяє поєднувати практичні алгоритми машинного навчання та високу енергоефективність. Універсальність та економічність є головними перевагами цієї платформи відносно обчислювальних систем на базі високопродуктивних графічних процесорів.

SpiNNaker2 виходить за межі нейроморфної архітектури, пропонуючи гібридне прискорення ШІ для проєктування систем «третьої хвилі штучного інтелекту». Такі моделі ШІ розуміють контекст і середовище, в якому вони працюють, і згодом створюють базові пояснювальні моделі, які дозволяють описувати явища реального світу.

Також заявлено, що SpiNNaker2 буде доступним у вигляді хмарної платформи. Відповідний сервіс запустять у другій половині 2024 року. Повноцінні обчислювальні системи будуть доступні для постачання у першій половині 2025 року.

Джерело:
TechPowerUp

Обговорити в форумі (коментарів: 32)

Гра V Rising вийшла з раннього доступу

Незвичайна гра V Rising оновилася до версії 1.0 та вийшла з раннього доступу. Це суміш виживання та рольового екшену, де у головній ролі вампір, який протистоїть людям та облаштовує свій вампірський замок.

У гри високі оцінки від критиків та гравців. Їм подобається стилістика гри, битви та система будівництва. Хоча деякі відзначають набридливий гринд. Середня оцінка на Metacriric складає 85 балів.

У гри помірні системні вимоги. Розробники рекомендують для гри в Full HD систему на базі процесорів Intel Core i5-11600K або AMD Ryzen 5 5600X, 12 гігабайтів оперативної пам'яті та відеокарту GeForce GTX 1070 або AMD Radeon RX 590. Зараз на V Rising діє невелика знижка у 10%, до 22 травня в українському Steam гру можна купити за 630 грн

Обговорити в форумі (коментарів: 9)

Samsung вступає в конкуренцію з Intel у сфері виробництва мікросхем зі скляною підкладкою

Група компаній Samsung у складі Samsung Electronics, Samsung Electro–Mechanics та Samsung Display об’єднали свої зусилля у спільних дослідженнях та розробці скляної підкладки для напівпровідникових мікросхем. Амбітна мета — досягти масового комерційного виробництва чипів з новим типом пакування до 2026 року, була заявлена Samsung на виставці CES 2024 у січні. Стратегія полягає в тому, щоб досягти успіху швидше, ніж це зробить їх головний конкурент компанія Intel, яка планує вийти на масове виробництво таких мікросхем до 2030 року.

wafer

Скляна підкладка — це напівпровідникова підкладка, яка оптимізує зв’язок між мікросхемами та електронними пристроями. Порівняно зі звичними пластиковими підкладками, вона є значно тоншою, міцнішою та термостійкою, що робить її вигідною для комбінацій мікросхем великої щільності, площі та високої продуктивності.

glass substrate

Intel інвестували мільярд доларів у свою фабрику в Аризоні ще 10 років тому, щоб створити лінію досліджень і розробок скляних підкладок і налагодити ланцюжок постачання. Японська компанія Ibiden, світовий виробник напівпровідникових підкладок номер один, також оголосила в жовтні минулого року, що займається дослідженнями та розробками скляних підкладок як нового бізнесу. У Кореї SKC, філія SK Group, створила дочірню компанію Absolix і вивчає масове виробництво підкладок разом із провідними світовими напівпровідниковими компаніями, такими як AMD.

Джерело:
m.sedaily.com

Обговорити в форумі (коментарів: 35)