Процесор Intel Falcon Shores має 1500 Вт TDP

Серверний гібридний процесор Intel серії Falcon Shores має з'явитися у 2025 році. Він є комбінацією з класичних ядер архітектури x86 та GPU-чіпів серії Xe. Для такого типу обчислювальних процесорів тепер навіть існує нова назва — XPU. Дизайн багато в чому схожий на Instinct MI300A від AMD. Хоча є немала ймовірність, що фінальна версія спиратиметься виключно на GPU-ядра Xe. Сама Intel вважає, що така конструкція спроможна продемонструвати у п'ять разів вищу продуктивність у перерахунку на один ват енергії. Також вона буде підтримувати у п'ять разів більший обсяг пам'яті та ширшу пропускну здатність. Звісно, це усе у порівнянні з моделями 2022 року. Уся ця потужність призначена для забезпечення HPC (високопродуктивних обчислень) та роботи ШІ (штучного інтелекту).

Intel Falcon Shores

Але головна родзинка — енергоспоживання Intel Falcon Shores. Його TDP становить 1500 Вт, що робить вимоги до охолодження дуже і дуже екстравагантними. Для порівняння, флагманські рішення NVIDIA Blackwell для ШІ мають варіанти з TDP в 700, 1000 або до 1200 Вт. Прискорювачі AMD Instinct MI300X та MI300A мають по 750 та 760 Вт відповідно. Це наштовхує на думку, що можливо Intel запропонує і повільніші версії процесора, але з меншим споживання енергії, з якими спроможне впоратись і повітряне охолодження.

Втім, прогнози то невдячна справа, а чи зможе насправді Intel конкурувати з NVIDIA у цій сфері — достеменно невідомо.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 42)

Партнери Intel готуються до анонсу мобільних чипів Lunar Lake

Підготовка до презентації мобільних процесорів Intel Lunar Lake-MX набирає обертів. Ці CPU розраховані на використання в тонких та легких ноутбуках, але їх також можна буде зустріти у складі портативних ігрових систем. Один із таких пристроїв запланований до анонсу на виставці Computex 2024 на початку червня.

Lunar Lake

Цікаво, що про плани перейти на платформу Lunar Lake оголосив не один із великих партнерів Intel, а маловідома китайська фірма Weibu. Вона пообіцяла привезти до Computex 2024 портативну ігрову систему GP10. Цей пристрій отримає 11-дюймовий екран з роздільною здатністю 1920x1200 пікселів та частотою оновлення 120 Гц, оснащується до 64 ГБ оперативної пам'яті LPDDR5X та твердотілим накопичувачем M.2 2280 місткістю до 2 Тбайт.

Lunar Lake

Intel тим часом зайнята тестуванням зразків Lunar Lake-MX. Ці процесори вже «засвітили» вісім x86-ядер (по чотири P-ядра Lion Cove та E-ядра Skymont) без підтримки Hyper-Threading та графічний блок на вісім Xe-ядер покоління Battlemage. Вони також отримають модуль NPU 4.0 для прискорення операцій машинного навчання, контролер оперативної пам'яті LPDDR5X-8533, інтерфейси PCI-E 5.0, USB4 та інші. Офіційний реліз мобільних CPU Lunar Lake-MX заплановано на другу половину року.

Джерело:
Overclock3D

Activision cтворює ігрову студію Elsewhere Entertainment

Компанія Activision, яка з минулої осені належить Microsoft, оголосила про створення нової внутрішньої студії під назвою Elsewhere Entertainment. Вона буде зосереджена на невідомому сюжетному проєкті ААА-класу.

На високий рівень «сюжетності» нового проєкту натякає те, що у його розробці будуть залучені колишні співробітники з Naughty Dog, Ubisoft, Bungie та CD Projekt Red. Це люди, які створювали такі відомі франшизи як The ​​Last of Us, Uncharted, The Witcher, Cyberpunk, Destiny, Tom Clancy’s The Division та Far Cry. Штаб-квартира студії знаходиться у Варшаві з додатковими ресурсами в США.

Цей анонс є доволі цікавим, оскільки нещодавно Microsoft закрила чотири свої ігрові студії, на підтримання яких цілком вистачало ресурсів.

Джерело:
Activision

Обговорити в форумі (коментарів: 5)

Розсекречено перший ноутбук ASUS на базі Snapdragon X Elite

Наступного тижня компанія ASUSTeK Computer проведе презентацію, присвячену ноутбукам на платформі Qualcomm Snapdragon X. Напередодні цієї події стали відомі додаткові подробиці. Одним із перших лептопів ASUS на базі цієї однокристальної системи стане Vivobook S 15 OLED, який «засвітився» у в'єтнамському магазині вендора.

ASUS

Помічена конфігурація ASUS Vivobook S 15 OLED поєднує молодшу версію SoC Snapdragon X Elite (12 ядер на частоті до 3,4 ГГц, 42 МБ кеш-пам'яті та графіка потужністю 3,8 Тфлопс), 15,6-дюймовий OLED-екран із роздільною здатністю 2880x1620 пікселів, 32 гігабайти оперативної пам'яті LPDDR5X-8448 та NVMe-накопичувач M.2 PCIe 4.0 місткістю 1 Тбайт. Лептоп обладнаний акумулятором на 70 Вт·год.

ASUS

На одній із бічних граней ноутбука будуть доступні два порти USB Type-C, відеовихід HDMI, 3,5-мм аудіороз'єм та слот для карт пам'яті microSD. Більше подробиць про новинку стане відомо у найближчі кілька днів. Щодо ціни нового ASUS Vivobook S 15 OLED, то неофіційні джерела говорять орієнтуватися на 1500 євро.

Джерело:
TechPowerUp

Обговорити в форумі (коментарів: 9)

Ghost of Tsushima дозволяє поєднувати масштабування DLSS та FSR 3 з генерацією кадрів

Комп'ютерна версія Ghost of Tsushima Director's Cut порадувала гравців гарною оптимізацією та підтримкою сучасних технологій масштабування. Власники відеокарт GeForce RTX 40-ї серії можуть задіяти DLSS 3 з генерацією кадрів, але на старіших моделях Nvidia працює тільки апскейлинг DLSS Super Resolution. При цьому гра також підтримує технологію AMD FSR 3 із генерацією кадрів AFMF.

І виявилось, що обидві технології можна використовувати одночасно! Наприклад, на GeForce RTX 30-ї серії можна одночасно увімкнути DLSS й функцію генерації кадрів AFMF. Таке поєднання дозволяє досягти приголомшливої продуктивності понад 170 кадрів в секунду у форматі 4K на відеокарті GeForce RTX 3090. Такими результатами поділився користувач Bloo.

Власники карт GeForce RTX 20-/30-ї серії фактично отримують свій аналог DLSS 3. При цьому Ghost of Tsushima навіть без масштабування демонструє хорошу продуктивність, якщо порівнювати з деякими іншими сучасними іграми. За відгуками, GeForce RTX 4090 у нативній роздільній здатності 4K забезпечує 70-80 fps.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 57)

Європейський Союз проводить розслідування проти Facebook та Instagram через адикцію

Через популярність Facebook й Instagram та легкий доступ до мобільних пристроїв, де можуть бути встановлені фірмові застосунки Meta, Європейський Союз розпочав розслідування щодо можливої шкоди дітям цих соціальних мереж. «Ефект кролячої нори», спричинений такими платформами, як Instagram і Facebook, становить небезпеку не лише для дітей, але й для дорослих. Тож потрібно з'ясувати, чи є вони причиною залежності та, чи становлять вони загрозу психічному та фізичному здоров’ю дітей.

В офіційній заяві йдеться про те, що Meta не дотримується Закону про цифрові послуги (DSA) для Facebook та Instagram. DSA — це закон у Європі, який встановлює певні правила та обмеження на різні цифрові сервіси та платформи. Meta звинувачують у спричиненні «поведінкової залежності» у дітей, і ці проєкти також звинувачують у спричиненні «ефекту кролячої нори». При цьому платформам вдається утримувати користувача на гачку та запобігати його бажанню залишити платформу, що забирає його час у повсякденному житті. Ми всі певною мірою стикалися з цим ефектом, але він викликає набагато більше тривоги щодо дітей, які мають більше вільного часу.

Розслідування проти Instagram і Facebook перевірить, чи Meta, материнська компанія, робить усе можливе, щоб захистити дітей від перегляду неприйнятного контенту. Він також вивчатиме алгоритм і систему рекомендацій Meta. Якщо буде встановлено, що компанія порушує правила DSA, Європейський Союз оштрафує її на суму до 6% її світового доходу.

Meta зі свого боку стверджує, що компанія витратила тривалий час на розробку інструментів для захисту дітей. Одночасно, ЄС заявляє, що не залишить каменя на камені, коли мова йде про захист молоді. З цікавістю спостерігаємо, що ж вийде з цієї історії далі.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 11)

Розробники показали кадри ігрового процесу у новому трейлері GreedFall 2

Компанія Nacon та студія Spiders представили новий трейлер рольової гри Greedfall II: The Dying World. Друга частина розповість передісторію подій, яку ми бачили в оригінальній GreedFall. Але тепер сюжет подається від лиця тубільців, у чиї землі прийшли завойовники із-за моря.

Короткий, але атмосферний трейлер присвячений тубільним «мудрецям». У ролику є гарні краєвиди, дослідження світу та бойові моменти. У другій частині обіцяють перероблену бойову систему, яка забезпечує точніший контроль над усіма учасниками команди. Також варто відзначити покращену графіку.

З'явилися перші попередні враження від ігрових журналістів, які випробували ранню версію. І вони поки що задоволені грою, відзначаючи помітний прогрес відносно оригіналу.

Greedfall II: The Dying World вийде у ранньому доступі влітку цього року. Поступово в гру будуть додавати нові локації, квести та інший контент. А фінальна версія з'явиться лише у 2025 році. Гра виходить на PC, PlayStation 5 та Xbox Series X|S.

Обговорити в форумі (коментарів: 5)

Take-Two уточнила терміни виходу Grand Theft Auto VI

У грудні Rockstar Games представила перший трейлер багатоочікуваного бойовика з відкритим світом Grand Theft Auto VI, оголосивши про плани випустити проєкт у 2025 році. Точніші терміни студія, на жаль, поки не розкриває. Замість неї це зробило видавництво Take-Two Interactive під час оголошення фінансових підсумків останнього кварталу.

Grand Theft Auto VI

Згідно зі звітом Take-Two, реліз Grand Theft Auto VI відбудеться восени наступного року. Нагадуємо, що гра спочатку буде доступна лише на консолях PlayStation 5 та Xbox Series. Зараз Rockstar Games виходить на завершальну стадію роботи, але через розміри та загальний масштаб гри цей процес займе ще багато місяців. Разом з тим, Take Two очікує поступового збільшення доходів протягом наступних кількох років, чому сприятиме реліз GTA VI та інших нових проєктів.

В той самий час загальні продажі Grand Theft Auto V становлять близько 200 мільйонів копій. Це друга гра в історії, якій вдалося досягти цієї позначки (першою була Minecraft), а сумарні продажі серії GTA наразі перевалили за 425 мільйонів копій.

Джерело:
WCCFTech

Обговорити в форумі (коментарів: 11)

XFX випускає білі Radeon RX 7900 GRE та RX 7800 XT Phoenix Nirvana

Минулого тижня XFX представила відеокарти Radeon преміального рівня у новому дизайні. Першою в новій лінійці продуктів стала топова відеокарта Radeon RX 7900 XTX Phoenix Nirvana з великим кулером та в чорному кольорі. Але вона виявилася не єдиною в цій серії. Також XFX представила Radeon RX 7900 GRE Phoenix Nirvana та RX 7800 XT Phoenix Nirvana у білому кольорі.

Білі моделі нагадують старшу версію, але трохи менше у розмірах. Якщо флагман має габарити 346 x 132 x 68 мм, то у білих відеоадаптерів габарити 337 x 132 x 59 мм. Новачки зберегли фірмовий новий дизайн, але корпус та бекплейт білого кольору.

Всі відеокарти XFX Phoenix Nirvana використовують три вентилятори з магнітним кріпленням. Діаметр бічних вентиляторів 100 мм, центральний 90 мм.

Відеокарта Radeon RX 7900 GRE Phoenix Nirvana використовує графічний процесор Navi 31 із 5120 потоковими ядрами, оснащена 16 гігабайтами пам'яті GDDR6 за розрядності шини пам'яті 256 біт. Для нової моделі XFX заявлений розгін Boost Clock до 2394 МГц, що на 6,7% вище стандартного значення. Відеокарта продається за 4299 юанів, що еквівалентно 670 доларів США.

XFX Radeon RX 7800 XT Phoenix Nirvana базується на процесорі Navi 32 з 3840 потоковими ядрами плюс 16 гігабайтів пам'яті GDDR6. Ця версія обходиться без заводського розгону, її частоти відповідають стандартним рекомендаціям AMD. Вартість цієї моделі становить 4099 юанів (640 доларів).

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 2)

Ubisoft скасувала The Division Heartland

Компанія офіційно оголосила про закриття розробки нової гри серії The Division. Йдеться про The Division Heartland, яку анонсували ще 2021 року. Про закриття проєкту заявлено в останньому фінансовому звіті компанії.

The Division Heartland мала поширюватися за схемою free-to-play. Для гри навіть встигли провести бета-тест, але вже давно не було ніяких новин. У результаті проєкт закрили, як і низку інших ігор Ubisoft, які скасували за останні місяці. Відомо, що компанія скасувала Project Q, Fenyx Rising 2 та кілька неанонсованих ігор. Також за останні 18 місяців компанія скоротила понад 1,7 тисячі співробітників.

Після закриття The Division Heartland пріоритетом компанії є підтримка талановитих співробітників студії Red Storm Entertainment, які будуть направлені на розробку XDefiant та Rainbow Six.

Джерело:
IGN

Обговорити в форумі (коментарів: 13)

Ghost of Tsushima Director's Cut непогано стартувала у Steam

Відбувся довгоочікуваний реліз Ghost of Tsushima, колишнього ексклюзиву Sony PlayStation, на платформі PC. Буквально за кілька днів до виходу у Steam гру почали знімати з продажу у країнах, де офіційно не підтримується сервіс PlayStation Network (PSN). Причому це виявилася ініціатива Sony, яка раніше за такою ж схемою почала знімати з продажу Helldivers 2, куди теж вирішили інтегрувати PSN. У підсумку обидві гри зараз не можна купити більш ніж у 170 країнах, куди входить більшість країн Азії, уся Африка та навіть деякі країни Європи. Це викликало велике обурення користувачів і реліз Ghost of Tsushima Director's Cut у Steam опинився під загрозою.

Але поки що у гри хороші результати. Відразу після виходу Ghost of Tsushima Director's Cut очолила топ продажів сервісу Steam, а піковий онлайн склав 58 тисяч одночасних гравців. Це не порівняти з рекордною популярністю Helldivers 2, але, наприклад, у God of War піковий онлайн ніколи не перевищував 73 тисяч гравців.

Також гра отримує хороший рейтинг, домінують позитивні відгуки. Не зрозуміло, якими будуть довгострокові продажі, але певний стартовий успіх гра вже здобула.

Варто відзначити хорошу оптимізацію версії Ghost of Tsushima. У відгуку на DSOGaming пишуть, що на ПК із процесором AMD Ryzen 9 7950X3D та відеокартою GeForce RTX 4090 гра працює в нативному 4K при 70-80 кадрах за секунду. Також вона підтримує DLSS 3 з генерацією кадрів, тому отримати комфортну продуктивність в 4K можна буде і на відеокартах Nvidia середнього рівня.

Обговорити в форумі (коментарів: 14)

Toshiba анонсувала жорсткі диски місткістю понад 30 ТБ

Компанія Seagate першою анонсувала жорсткі диски з технологією HAMR (heat-assisted magnetic recording) та місткістю 30 терабайтів. Тепер до неї приєднується Toshiba. Японська компанія заявила, що досягла обсягу в 31-32 ТБ у накопичувачах із застосуванням технологій HAMR та MAMR.

Toshiba має тестові зразки жорстких дисків місткістю 32 ТБ з термомагнітним записом HAMR при 10 пластинах і з технологією SMR. Постачання таких накопичувачів планується розпочати у 2025 році. Також компанія продовжує вдосконалювати технологію мікрохвильового магнітного запису MAMR, яка використовується у серійних продуктах з 2021 року. Поєднання MAMR та SMR при 11 пластинах дозволило вийти на об'єм 31 ТБ. Партнерами Toshiba у розвитку нових технологій є компанії Resonac Corporation та TDK. Японський виробник у майбутньому сподівається досягти ще більшої місткості, щоб задовольнити попит на великі накопичувачі для хмарних сервісів та центрів обробки даних.

Джерело:
Toshiba

Обговорити в форумі (коментарів: 15)