Офіційно: процесори Intel Lunar Lake вийдуть у наступному кварталі

Корпорація Intel поділилася планами щодо розвитку асортименту процесорів. Чипмейкер підтвердив, що в третьому кварталі відбудеться реліз мобільних CPU Lunar Lake, які ляжуть в основу «нового покоління ПК зі штучним інтелектом». Intel вже розпочала серійний випуск кристалів для цих процесорів.

Intel Lunar Lake

Процесори Intel Lunar Lake створюються із прицілом на максимальну енергоефективність. У них компанія об'єднає по чотири P-ядра з архітектурою Lion Cove та E-ядра Skymont, блок NPU з продуктивністю 45+ TOPS, а також вбудовану графіку Xe2-LPG (покоління Battlemage). Докладніше про особливості цих CPU ми розповідали в окремому матеріалі.

Intel Lunar LakeIntel Lunar Lake

У своїй презентації Intel заявляє про перевагу над конкурентами в ШІ-застосунках, на кшталт Stable Diffusion, а також за швидкодією процесорних ядер. До того ж продуктивність вбудованої графіки зросте в півтора раза щодо чипів Core Ultra 100 (Meteor Lake). Порівнювати її з iGPU AMD чи Qualcomm компанія чомусь не захотіла.

Intel Lunar LakeIntel Lunar Lake

Окрім того, Intel підтвердила вихід процесорів Arrow Lake у четвертому кварталі. Ці «камінці» можна буде зустріти як у ноутбуках, так і в настільних комп'ютерах з платформою LGA1851. Додаткову інформацію чипмейкер оприлюднить під час виставки Computex 2024 на початку червня.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 14)

3DMark Steel Nomad: перші тести нового бенчмарку

Завтра відбудеться реліз кросплатформового бенчмарку 3DMark Steel Nomad, анонсованого ще минулого року. Він буде доступний як безплатне оновлення для всіх власників пакета 3DMark та позиціюється як наступник Time Spy. Інакше кажучи, перед нами «важкий» графічно насичений бенчмарк без ефектів з урахуванням трасування променів. Напередодні релізу компанія UL Solutions дозволила представникам ЗМІ поділитися результатами перших тестів.

3DMark Steel Nomad

За допомогою 3DMark Steel Nomad можна буде оцінити продуктивність пристроїв під керуванням Windows (у тому числі на процесорах ARM), macOS, Linux, Android та iOS. Розробники також запропонують менш вимогливу версію Steel Nomad Light. На комп'ютерах з Windows новий бенчмарк використовуватиме API DirectX 12 або Vulkan, Metal на пристроях з macOS та iOS, а версії для Android та Linux базуються на Vulkan.

3DMark Steel Nomad3DMark Steel Nomad
3DMark Steel Nomad та Steel Nomad Light

Якщо порівнювати 3DMark Steel Nomad із прямим попередником (Time Spy), то в новому бенчмарку спостерігається більш ніж удвічі менша частота кадрів, а щодо Time Spy Extreme падіння fps становить близько 20%. З результатами тестування сучасних відеокарт Intel, AMD та Nvidia можна ознайомитись нижче.

3DMark Steel Nomad3DMark Steel Nomad

Більш детальна інформація про бенчмарк 3DMark Steel Nomad доступна за посиланнями: Guru3D, ComputerBase та PCGamesHardware.

3DMark Steel Nomad

Обговорити в форумі (коментарів: 10)

Valve розробляє багатокористувацький шутер Deadlock

З'явилася неофіційна інформація про новий проєкт Valve. Різні інсайдери заговорили про гру Deadlock. Це мережевий шутер від третьої особи на кшталт Overwatch, Team Fortress 2 та Valorant. Навіть з'явилися перші скриншоти гри в X (Twitter) від користувача Gabe Follower.

Гра нібито перебуває у розробці з 2018 року. Раніше вона проходила під кодовою назвою Citadel, і чутки щодо цього проєкту вже циркулювали в Інтернеті. Deadlock запропонує матчі 6x6 з акцентом на героях із різними здібностями. На картах буде чотири швидкісні лінії для переміщення. Гравці можуть чіплятися гаком за ці транзитні лінії та швидко переноситься в іншу частину карти. Такий спосіб переміщення нагадує гак із BioShock Infinite. У гри буде оригінальний сетинг, який поєднує елементи стимпанку та фентезі.

На одному зі скриншотів зображений герой на ім'я Grey Talon. У нього на озброєнні лук і чотири активні навички. В описі сказано, що він використовує комбінацію смертельної точності, пасток та розумного позиціювання для перемоги над супротивниками.

Інформації стосовно того, коли Valve запустить гру, наразі немає. І компанія відома тим, що може робити раптові релізи. Наприклад, закрите бета-тестування Counter-Strike 2 запустили одразу після офіційного анонсу гри.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 39)

Сертифіковані кабелі DisplayPort 2.1 DP80 дуже короткі

На каналі Monitors Unboxed нещодавно вийшов огляд ігрового монітора Aorus FO32U2P. Це перший у світі дисплей із підтримкою DisplayPort 2.1 у режимі повної пропускної здатності 80 Гбіт/с. Такий інтерфейс дозволяє підключати 4K-монітор з 240 Гц та HDR без стиснення DSC. І під час огляду монітора автори звернули увагу на невелику довжину кабелю.

Монітор Aorus FO32U2P має офіційно сертифікований кабель, тому повністю відповідає рекомендаціям. Проблема в тому, що стандартний кабель DisplayPort 2.1 DP80 (UHBR20) обмежений довжиною 1,2 м. Це максимальна довжина пасивного кабелю для сигналу з такою високою пропускною здатністю. Цієї довжини має вистачати для настільних систем з одним монітором, хоча це ще залежить від конфігурації конкретного робочого місця. Якщо ваш ПК розташований далеко від монітора, це стане серйозною проблемою. Також короткий кабель створить проблеми для конфігурацій з кількох моніторів.

Рішення у цієї проблеми поки що немає. Але VESA вже працює над стандартом активного кабелю більшої довжини. Ось тільки вартість такого кабелю буде досить високою.

Єдиний плюс у цій ситуації — низька актуальність описаної проблеми через відсутність підтримки UHBR20 сучасними відеокартами. Такий стандарт поки що підтримують тільки професійні графічні прискорювачі Radeon Pro 7000. Тому рядові споживачі з ігровими Radeon та GeForce у будь-якому випадку змушені використовувати підключення зі стисненням DSC.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 39)

Ghost of Tsushima стала другим найуспішнішим релізом Sony на PC

Днями на PC вийшла гра Ghost of Tsushima Director's Cut. Це ще один колишній ексклюзив консолей Sony, який уперше вийшов ще у 2020 році. Комп'ютерний реліз ознаменувався зняттям з продажу гри в багатьох регіонах, де недоступний сервіс PlayStation Network. Оскільки скасування продажу відбулося за кілька днів до релізу, це стало несподіванкою для багатьох гравців. Але всупереч заборонам у багатьох країнах, гра добре стартувала в сервісі Steam.

Ghost of Tsushima вже посіла перше місце у списку найуспішніших релізів тижня сервісу Valve, а піковий онлайн досяг 77 тисяч одночасних гравців. І це другий найвищий результат за популярністю у Steam для ігор Sony. Перше місце належить Helldivers 2 з максимальним онлайном 458 тисяч гравців, а третє у God of War з 73 тисячами одночасних гравців. Для порівняння можна сказати, що у Marvel's Spider-Man Remastered піковий онлайн був лише 66 тисяч, а у The Last of Us Part I він не перевищував 35 тисяч користувачів.

Гра має позитивні оцінки від ПК-геймерів. Їм подобається світ гри, бойова система, стилістика та графіка. При цьому гра має гарну оптимізацію, якщо порівнювати з іншими сучасними іграми. Можливо, без обмежень гра зібрала б ще більшу аудиторію. Сподіватимемося, що Sony змінить свою стратегію і зніме обмеження, пов'язані з PSN.

Обговорити в форумі (коментарів: 39)

Заміна мікросхем пам'яті та розгін GPU дозволили GeForce RTX 4070 Ti Super обігнати GeForce RTX 4080

Бразильські ентузіасти продовжують експериментувати із заміною мікросхем пам'яті на відеокартах AMD та Nvidia. Цього разу в ролі піддослідного кролика виступила GeForce RTX 4070 Ti Super, яку було вирішено оснастити більш швидкісними чипами GDDR6X з метою добитися максимального розгону відео-ОЗП. Експеримент пройшов у форматі змагання між YouTube-каналами Paulo Gomes та TecLab.

GeForce RTX 4070 Ti Super

Нагадаємо, відеокарта GeForce RTX 4070 Ti Super оснащується мікросхемами GDDR6X з ефективною частотою 21 ГГц, що з урахуванням 256-розрядної шини забезпечує пропускну здатність 672 Гбайт/с. Однак Nvidia також використовує більш швидкісні чипи. Наприклад, у складі GeForce RTX 4080 Super пам'ять GDDR6X працює на 22,4 ГГц (ефективних), забезпечуючи пропускну здатність 717 Гбайт/с.

GeForce RTX 4070 Ti SuperGeForce RTX 4070 Ti Super

Після заміни чипів GDDR6X командам Paulo Gomes і TecLab вдалося «розкочегарити» відеопам'ять GeForce RTX 4070 Ti Super до ефективної частоти 24 та 26 ГГц відповідно, збільшивши її пропускну здатність 768 та 832 Гбайт/с. Разом з додатковим розгоном графічного процесора це принесло відчутне збільшення швидкодії та, наприклад, у тесті Superposition 8K модифікована GeForce RTX 4070 Ti Super змогла обігнати GeForce RTX 4080.

GeForce RTX 4070 Ti SuperGeForce RTX 4070 Ti Super

Результати тестування в Superposition 8K:

  • GeForce RTX 4080 — 8525 балів;
  • Manli GeForce RTX 4070 Ti Super/Paulo Gomes — 7212 балів;
  • Manli GeForce RTX 4070 Ti Super/Paulo Gomes (розгін GPU, пам'ять на 24 Гбіт/с) — 8870 балів;
  • Galax GeForce RTX 4070 Ti Super/TecLab — 7028 балів;
  • Galax GeForce RTX 4070 Ti Super/TecLab (розгін GPU, пам'ять на 26 Гбіт/с) — 9133 балів.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 15)

Lenovo створила власний форм-фактор мобільних відеокарт

В комп'ютерах Lenovo виявили незвичайний варіант GeForce RTX 4050 Laptop. Цей мобільний відеоадаптер виконаний у вигляді окремої карти розширення, причому найцікавішою особливістю пристрою є форм-фактор. Замість MXM (Mobile PCI Express Module) компанія створила власний типорозмір, взявши за основу звичний роз'єм M.2.

Lenovo

За задумом Lenovo, використання такого форм-фактора дозволяє гнучкіше конфігурувати системи класу all-in-one або ноутбуки. Наприклад, замість дискретного відеоадаптера можна встановити NVMe-накопичувач формату M.2. В цей час такий формат використовує лише GeForce RTX 4050 Laptop, але друкована плата пристрою дозволяє випустити аналогічну GeForce RTX 4060 Laptop.

Lenovo

Щодо подальших планів Lenovo відносно розвитку цього незвичайного формату мобільних відеокарт на цю мить подробиць не надходило.

Джерела:
VideoCardz
WCCFTech

Обговорити в форумі (коментарів: 25)