Minisforum AtomMan G7 Pt — перший міні-комп'ютер із сертифікацією AMD Advantage

Гонконгська фірма Minisforum готова запропонувати геймерам міні-комп'ютер AtomMan G7 Pt. Це не тільки найпродуктивніший пристрій в асортименті виробника, але й перший компактний ПК, що пройшов сертифікацію AMD Advantage. Грубо кажучи, це відповідь AMD та Minisforum на системи класу Intel NUC Enthusiast, на кшталт випущеного днями ASUS ROG NUC.

Minisforum

У Minisforum AtomMan G7 Pt об'єднані процесор AMD Ryzen 9 7945HX (16 ядер/32 потоки) з архітектурою Zen 4 та мобільний відеоадаптер Radeon RX 7600M XT. Цей 3D-прискорювач успадкував конфігурацію GPU і пам'яті від десктопної Radeon RX 7600, щоправда, працює на менших тактових частотах. Міні-ПК підтримує встановлення двох модулів оперативної пам'яті SO-DIMM DDR5 й пари твердотілих накопичувачів M.2 2280 (PCIe 5.0 і 4.0).

Minisforum

Ще однією важливою особливістю міні-комп'ютера стала потужна система охолодження, здатна розсіяти до 205 Вт теплової потужності. У ній використано вісім теплових трубок і чотири вентилятори, а на кристали CPU та GPU нанесено рідкий метал. З іншого варто відзначити 2,5-гігабітний Ethernet, бездротовий модуль Wi-Fi 7 і можливість підключення трьох 4K-моніторів, використовуючи роз'єми HDMI 2.1, DisplayPort 2.0 і USB-C.

Minisforum

Barebone-конфігурацію Minisforum AtomMan G7 Pt виробник оцінив у $999. Версія з терабайтним SSD і 32 гігабайтами ОЗП обійдеться в 1199 доларів.

Джерело:
TechPowerUp

Обговорити в форумі (коментарів: 23)

Технологія нейронного стиснення AMD NTBC дасть змогу зменшити обсяг текстур на 70%

Нещодавно компанія AMD оголосила про роботу над новим методом стиснення текстур на основі штучного інтелекту. Технологія нейронного стиснення отримала назву NTBC (Neural Texture Block Compression). Її анонсували на конференції EGSR (Eurographics Symposium on Rendering), а тепер дослідники Шин Фудзієда (Shin Fujieda) й Такахіро Харада (Takahiro Harada) опублікували статтю з описом головних особливостей технології.

Однією з проблем сучасних ігор є великий обсяг пам'яті, який вони займають на накопичувачі. Деякі ігри можуть вимагати й 150 ГБ на диску. Значну частину цього обсягу займають текстури високої роздільної здатності. Але завдяки технології NTBC можна буде зменшити обсяг текстур на 70%.

NTBC працює з текстурами формату BC1 і BC4, використовуючи багаторівневе сприйняття (MLP) для одночасного кодування блочно-стиснутих даних усіх текстур в одному матеріалі за умови збереження спільного формату блочно-стиснутих текстур. Технологія не вимагає змін шейдерів, що спростить її впровадження в графічний конвеєр. NTBC прогнозує блочно-стислі дані замість завантаження їх із диска; потім значення текселів декодуються зі стислих даних із використанням наявного методу декомпресії BC. Тому метод вимагає лише невеликих обчислювальних витрат на етапі завантаження текстур у графічному конвеєрі.

NTBC ще не ідеальна. Творці визнають, що технологія іноді створює розмиті деталі або артефакти, якщо порівнювати з вихідною текстурою. Але розробники продовжують працювати над поліпшенням методу і його оптимізацією. Також в AMD планують розширити NTBC до текстур формату BC6H і BC7.

Про практичну реалізацію в іграх говорити поки зарано. Але технологія безумовно перспективна.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 40)

Капіталізація TSMC тимчасово досягла трильйона доларів

Днями ринкова вартість тайванського виробника напівпровідників TSMC «пробила» позначку в один трильйон доларів США. Наразі вартість акцій трохи зменшилася, тож капіталізація компанії опустилася нижче $1 трлн. Але це знакова подія для індустрії. TSMC є провідним виробником чипів для Apple, AMD, Broadcom, Intel, Nvidia та Qualcomm. І часто у замовників просто немає альтернативи TSMC. Основні конкуренти Intel Foundry та Samsung Foundry не можуть забезпечити порівнянну якість передових техпроцесів і не готові до тих обсягів виробництва, що забезпечує тайванський гігант. Але насамперед зростання капіталізації пов'язане зі збільшенням обсягу виробництва процесорів для штучного інтелекту.

TSMC

При цьому аналітики припускають, що акції TSMC зростуть, коли компанія опублікує фінансові підсумки другого кварталу 2024 року цього місяця. Це пов'язано як з високим попитом на чипи ШІ, так і зі збільшенням замовлень з боку Apple, AMD та Intel для виробництва нових процесорів. Тому найближчим часом TSMC може впевнено закріпитися в списку компаній з капіталізацією в трильйон доларів.

TSMC

Поки що головним вигодонабувачем буму ШІ є Nvidia. Рік тому капіталізація «зеленої» компанії сягнула трильйона, а цьогоріч Nvidia навіть на деякий час стала найдорожчою публічною компанією світу з капіталізацією в 3,3 трильйона доларів. Наразі перше місце повернула Apple, але очевидно, що Nvidia та TSMC будуть і далі зміцнювати свої фінансові позиції.

Джерело:
Tom's Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 22)

Лінійка процесорів AMD Ryzen 9000 протестована в Geekbench у повному складі

В онлайн-базі тестового пакета Geekbench були знайдені нові результати тестування процесорів AMD Ryzen 9000 (Granite Ridge). «Засвітився» в тому числі й Ryzen 9 9950X. Це флагман сімейства Granite Ridge, який запропонує 16 ядер/32 потоки з архітектурою Zen 5. Нагадуємо, що офіційні продажі CPU Ryzen 9000-ї серії стартують 31 липня.

AMD Ryzen

AMD Ryzen 9 9950 був випробуваний на материнській платі ASUS ROG Crosshair X670E Hero та завершив Geekbench 6 з показником 3359/20550 балів (Singer-/Multi-Core). В однопотоковому тесті новинки дещо поступилася Ryzen 9 9900X, який був протестований трохи раніше. Закордонні колеги пов'язують це з використанням функції PBO (Precision Boost Overdrive), що забезпечило Ryzen 9 9900X прибавку швидкодії. Порівняти результати інших чипів Zen 5 можна в таблиці нижче.

AMD RyzenAMD RyzenAMD Ryzen

Використовувати процесори Ryzen 9000 (Granite Ridge) можна буде з випущеними раніше платами AM5 за умови оновлення прошивки UEFI. Рекомендовані ціни новинок AMD оголосить ближче до релізу.

AMD Ryzen

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 21)

Ілон Маск планує зібрати кластер зі 100 тисяч Nvidia H100 та придбати ще 300 тисяч Nvidia B200

Відомий мільярдер, підприємець та інженер Ілон Маск озвучив найближчі плани щодо проєктів своєї компанії xAI, що займається штучним інтелектом. Зараз вона розвиває ШІ Grok, який поки що не домігся значної популярності на тлі ChatGPT та інших конкурентів. Але в серпні має вийти нова версія Grok 2, яка буде розумнішою і досконалішою. Ця модель навчалася на базі 24 тисяч прискорювачів Nvidia H100. Це був спільний проєкт з Oracle, яка надала доступ до такого великого обчислювального кластера. У майбутньому xAI планує використовувати ще більше прискорювачів Nvidia, але покладатиметься тільки на себе у створенні нового обчислювального кластера.

Elon Musk Jensen Huang

xAI вже створює систему на 100 тисяч графічних процесорів Nvidia H100. Це буде найбільший обчислювальний кластер для ШІ у світі, який використовується для навчання Grok 3. За словами Маска це необхідно, адже фундаментальна конкурентоспроможність компанії залежить від того, щоб бути швидшим за будь-яку іншу компанію в цій сфері.

Довгострокові плани Маска ще грандіозніші. Він уже заявляв, що наступним кроком ймовірно стане купівля близько 300 тисяч нових графічних процесорів Nvidia B200. За попередніми даними вартість одного прискорювача становитиме від 30 до 40 тисяч доларів. Навіть при мінімальному ціннику загальна вартість такого масиву Nvidia B200 складе значні дев'ять мільярдів доларів. І це половини тієї суми, що компанія xAI залучила для свого фінансування.

Сам Ілон Маск раніше не раз критикував бездумний розвиток ШІ, вказуючи на небезпеку, яку це несе. Але тепер він готовий вкладати мільярди в обчислювальну інфраструктуру, щоб його компанія стала лідером.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 7)

AMD випустила оновлений FidelityFX SDK 1.1 з підтримкою FSR 3.1

Компанія AMD оголосила про вихід нової версії комплекту програмного забезпечення для розробників з набором технологій FidelityFX. У SDK 1.1 в тому числі додана технологія FSR 3.1. Він містить нові функції API та бібліотеки, які спростять інтеграцію технології FSR в ігри.

AMD FSR 3.1

У FSR (FidelityFX Super Resolution) 3.1 покращено якість картинки завдяки зменшенню артефактів під час масштабування. Але головна зміна стосується відокремлення технології генерації кадрів від апскейлингу. Це дасть змогу використовувати генератор кадрів з будь-якими іншими технологіями масштабування. Фактично AMD робить свою генерацію доступною для відеокарт Nvidia та Intel, тоді як технологія генерації від Nvidia навіть у межах відеокарт цього виробника працює тільки на пристроях серії GeForce RTX 40. Також у FSR 3.1 з'явився API-інтерфейс для простішої інтеграції в 3D-проєкти та простішого оновлення FSR у майбутньому. Додано підтримку графічного API Vulkan. Новий FidelityFX SDK 1.1 доступний на платформі GitHub.

Рядовим користувачам вже доступні п'ять ігор із підтримкою FSR 3.1. Після публікації SDK впровадити нову технологію зможе будь-який розробник.

AMD FSR 3.1

AMD нагадує, що технологія FSR 3.1 рекомендується і підтримується відеокартами серії Radeon RX 6000 і Radeon RX 7000, підтримується, але не рекомендується для Radeon RX 5000. Втім, як ми зазначили вище, FSR є відкритою універсальною технологією, яка сумісна з широким спектром графічних процесорів.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 4)

Чутки: базова частота GPU у відеокарти GeForce RTX 5090 складе майже 2,9 ГГц

У графічних процесорах Blackwell для відеокарт GeForce RTX 50-ї серії Nvidia істотно наростить не тільки кількість обчислювальних блоків, але й тактові частоти. Від неофіційних джерел надійшли нові подробиці про флагманську GeForce RTX 5090. Повідомляється, що базова частота GPU у нової моделі складе майже 2,9 ГГц. Для порівняння, у нинішнього флагмана GeForce RTX 4090 цей параметр становить 2235 МГц.

GeForce RTX 5090

Цілком можливо, що Nvidia внесла зміни в механізм роботи динамічного розгону графічних процесорів Blackwell, зазначають закордонні колеги. Через це різниця між номінальною та boost-частотою GPU може бути меншою, ніж у нинішньому поколінні. Втім, 3-ГГц позначку нові графічні процесори Nvidia Blackwell напевно подолають. Доречі, у 2016 році для цього «зеленим» відеокартам потрібне було екстремальне охолодження.

В основу GeForce RTX 5090, за доступною інформацією, ляже графічний процесор Nvidia GB202. Його максимальна конфігурація містить 192 блоки SM (Streaming Multiprocessor), що відповідає 24 576 ядрам CUDA, і 512-розрядну шину пам'яті. У разі GeForce RTX 5090 буде використовуватися дещо урізаний варіант GPU. Кількість обчислювальних блоків у його складі поки не уточнюється, але ширина шини пам'яті повинна скласти 448 розрядів.

GeForce RTX 5090

Офіційна презентація перших ігрових відеокарт Nvidia Blackwell має відбутися наприкінці цього року.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 21)

Утиліта CPU-Z готова до виходу нового покоління процесорів Intel та AMD

Французький розробник CPUID повідомив про доступність до завантаження нової версії утиліти CPU-Z, популярного інструменту для перегляду відомостей про процесор та інші елементи системи. Випуск 2.10 приурочений до виходу наступного покоління процесорів Intel та AMD. У ньому розробники приділили першочергову увагу списку підтримуваних CPU, зокрема розкрили новинки Intel.

AM5

У разі AMD список процесорів нового покоління був оголошений ще на виставці Computex 2024. Це Ryzen 5 9600X, Ryzen 7 9700X, Ryzen 9 9900X і Ryzen 9 9950X для настільної платформи AM5, а також мобільні чипи Ryzen AI 9 HX 375 і Ryzen AI 9 365. Усі новинки виконані на базі архітектури Zen 5. Разом з ними в CPU-Z з'явилася підтримка процесорів AMD Ryzen 9 8945H і Ryzen 7 8845HS, що належать до сімейства Hawk Point (Zen 4).

CPU-Z

З іншого боку, Intel поки не поспішає розкривати модельний ряд процесорів нового покоління. Замість неї це зробили розробники CPU-Z, які вказали дебютні чипи сімейств Arrow Lake та Lunar Lake в описі свіжої версії утиліти. Згідно з наданою інформацією, для настільної платформи LGA1851 вийдуть моделі Core Ultra 5 245K і 240, Core Ultra 7 265K і 255, а також Core Ultra 9 285K і 275. Що стосується мобільних CPU Lunar Lake, то опубліковані дані загалом збігаються зі вже доступною інформацією.

Джерело:
CPUID

Обговорити в форумі (коментарів: 4)

Опубліковано системні вимоги шутера Concord від Sony

Наближається дата запуску шутера Concord від Firewalk Studios та Sony. Це фантастична багатокористувацька гра, яка робить ставку на різноманітність героїв та їхніх навичок. За концепцією і першими трейлерами гра нагадує Overwatch у стилістиці Guardians of the Galaxy.

Concord

Concord стане ще однією грою Sony, яка одночасно стартує на PlayStation 5 та PC. До релізу 23 серпня ще пройде етап бета-тестування, який намічений на 18-21 липня. І перед цією подією розробники вирішили поділитися детальними системними вимогами гри.

Для запуску гри з мінімальною якістю графіки буде достатньо ПК з процесором Ryzen 7 2700X або Core i7-8700K, 8 гігабайтів пам'яті та відеокарти рівня GeForce GTX 1660 або Radeon RX 5500 XT. Для середніх налаштувань у Full HD рекомендують відеокарти GeForce RTX 2070 Super або Radeon RX 5700 XT. Для високої якості потрібен ПК на базі процесора Ryzen 7 3700X або Core i7-10700K у поєднанні з 16 ГБ пам'яті. Для 4K в Ultra-режимі необхідна відеокарта GeForce RTX 4070 Ti Super або Radeon RX 7900 XT. Грі потрібен SSD для встановлення та 30 гігабайтів вільного місця. Працює вона тільки під API DirectX 12.

Concord

Також варто зазначити, що Concord потребуватиме прив'язки до онлайнового сервісу PSN, який не працює в багатьох регіонах, включно з країнами Балтії та в більшості країн Азії та Африки. І якщо ви раптово опинилися в одній із цих країн, то не зможете навіть придбати Concord.

Джерело:
DSOGaming

Обговорити в форумі (коментарів: 3)