Вийшов перший огляд AMD Ryzen 9 9900X: в іграх новинка поступилася Ryzen 7 7800X3D

У Мережі з'явився перший незалежний огляд процесора AMD Ryzen 9 9900X. Він був опублікований італійським YouTube-каналом SaddyTech. Що важливо, у тестуванні брав участь не інженерний зразок, а фінальний варіант процесора, який офіційно стане доступним для купівлі в останній день липня.

AMD Ryzen 9 9900X

AMD Ryzen 9 9900X — це передтоповий «камінець» сімейства Granite Ridge. В його арсеналі є 12 ядер Zen 5 з підтримкою технології SMT та 64 мегабайти кеш-пам'яті третього рівня. У штатному режимі новинка працює на частоті від 4,4 до 5,6 ГГц і характеризується 120-ватним рівнем TDP. Очікується, що в Європі цей процесор буде доступний за ціною близько 500-550 євро.

Тестова платформа SaddyTech була побудована на материнській платі з логікою AMD X670, використовувався процесорний кулер be quiet! Dark Rock 4, а за обробку графіки відповідала відеокарта GeForce RTX 4090. У ролі візаві виступив Ryzen 7 7800X3D — один із найкращих процесорів для геймерів на сьогодні.

AMD Ryzen 9 9900X

Як показали незалежні тести, AMD Ryzen 9 9900X не вдалося обігнати Ryzen 7 7800X3D за ігровою продуктивністю. У середньому новинка забезпечує 92-97% від швидкодії суперника з 3D V-Cache. Також автор огляду помітив, що Ryzen 9 9900X має більші «апетити». Наприклад, у Counter-Strike 2 він споживає до 107 Вт, тоді як Ryzen 7 7800X3D потрібно всього 53 Вт.

Детальніша інформація про продуктивність процесорів AMD Ryzen 9000 (Granite Ridge) стане відома найближчими тижнями.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 60)

Nvidia приписують роботу над відеокартою Titan з архітектурою Blackwell

В останніх двох поколіннях споживчих GPU Nvidia не знайшлося місця для 3D-прискорювача Titan. Остання модель цього класу — Titan RTX — вийшла ще 2018 року та базувалася на графічній архітектурі Turing, яка також лягла в основу карт GeForce RTX 20-ї серії. Повернутися до випуску «Титанів» компанія може в майбутньому поколінні Blackwell. Принаймні, роботи в цьому напрямку ведуться.

Titan RTX

Від неофіційних джерел надійшла інформація, що в лабораторіях Nvidia вже існує прототип Titan нового покоління. Про характеристики пристрою нічого не повідомляється, але, найімовірніше, він виконаний на графічному процесорі Nvidia GB202. Цей GPU також ляже в основу моделі GeForce RTX 5090, щоправда, у дещо урізаній конфігурації. Наприклад, шина пам'яті в ігрового флагмана GeForce RTX буде урізана з 512 до 448 розрядів. Офіційна презентація відеокарт Nvidia Blackwell має відбутися наприкінці цього або на початку наступного року.

Справедливо зазначити, що Nvidia працювала над 3D-прискорювачем Titan покоління Ada Lovelace, однак він так і не отримав статус серійного продукту. У Мережі не раз спливали фото монструозної системи охолодження. Вона займала чотири слоти розширення, а сам радіатор крім випарної камери містив 22 теплові трубки. Для його обдування Nvidia використовувала відразу три вентилятори, а не два, як в інших відеокарт Founders Edition. Друковану плату пристрою при цьому планувалося розділити на окремі PCB.

Titan RTX

Джерела:
WCCFTech
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 38)

Skull and Bones вийде в Steam

Незабаром ще одна гра Ubisoft вийде в сервісі Steam. Це піратський екшен Skull and Bones, відомий численними перенесеннями та сумнівною якістю фінальної версії. Гра доступна в магазині Ubisoft Store, на консолях PlayStation 5 і Xbox Series ще з 16 лютого, але особливої популярності там вона не здобула.

Офіційних даних відносно продажів немає, але інсайдери говорили, що за перші шість днів було продано 850 тисяч копій гри. Для проєкту, який під час маркетингової компанії називали AAAA-грою, це скромний результат. Skull and Bones отримала низький рейтинг від гравців і критиків. Усі відзначали, що новий проєкт одноманітніший та простіший за старий Assassin's Creed IV: Black Flag, який виконаний у схожій піратській стилістиці. У Skull and Bones багато однотипних завдань, і вся гра орієнтована на грінд.

Тепер у гри з'являється другий шанс завдяки аудиторії Steam. Тут Skull and Bones буде доступна для купівлі з 22 серпня поточного року. Але, як і в разі інших ігор французької компанії, вам теж знадобиться акаунт у сервісі Ubisoft.

Обговорити в форумі (коментарів: 14)

ASUS Pro WS 665-ACE — основа сервера або робочої станції на платформі AM5

Лінійка материнських плат ASUS для платформи AM5 поповнилася моделлю Pro WS 665-ACE. Вона призначена для складання робочих станцій та серверів початкового рівня на базі процесорів AMD Ryzen або EPYC 4004. Про характеристики останніх ми розповідали в окремому матеріалі.

ASUS Pro WS 665-ACE

Системна плата ASUS Pro WS 665-ACE належить до рішень формату ATX. Серед особливостей новинки можна виділити розгорнутий на 90° сокет AM5, три слоти розширення PCI Express 4.0 x16 (x16/x4/x4), чотири роз'єми для встановлення модулів оперативної пам'яті DDR5, два роз'єми OCuLink, які функціонують у режимі PCIe 4.0 x4, й 2,5-гігабітний Ethernet на контролері Intel I225-LM. Також є чотири порти SATA 6 Гбіт/с та індикатор ASUS Q-Code.

ASUS Pro WS 665-ACE

Рекомендована ціна і терміни виходу плати ASUS Pro WS 665-ACE будуть оголошені пізніше. Окрім неї вендор готує до випуску модель Pro WS 600M-CL. Це microATX-плата, яка обходиться без мікросхеми-хаба, тобто роботу портів і роз'ємів забезпечують вбудовані в процесор контролери. Подробицями про неї ASUS поділиться найближчим часом.

Pro WS 600M-CL

Джерело:
ASUS

Обговорити в форумі (коментарів: 12)

Дослідники Google створили «самовідтворюване життя» з цифрового первинного бульйону

Під час експерименту дослідники Google змоделювали цифрове середовище на кшталт «первинного бульйону», в якому спостерігали самовідтворювані фрагменти коду. Про результати цього незвичайного експерименту, який може пролити світло на зародження життя, розповіли в журналі New Scientist.

Сировиною для експериментів слугували десятки тисяч фрагментів коду, написаного мовою програмування Brainfuck. Дослідники називають її «езотеричною» мовою, обраною через простоту, оскільки вона допускає лише дві математичні функції +1 або -1. У цьому цифровому середовищі не було правил і чітких цілей, які б направляли код. Але в такому хаотичному середовищі фрагменти коду випадковим чином змішувалися, об'єднувалися, перезаписували себе і сусідів на основі своїх власних інструкцій протягом мільйонів поколінь. Загальний код залишався хаотичним без якихось тенденцій. Але з'явилися самовідтворювані програми, які відтворювали себе і швидко досягали межі чисельності населення, встановленої умовами експерименту. Також під час експерименту спостерігалася поява нових типів реплікаторів.

Багато вчених позитивно оцінили цей експеримент для розширення нашого розуміння того, як зароджувалося біологічне життя в хаотичному первинному бульйоні. Процеси, що відбувалися в цифровому середовищі, точно вписуються в раніше описану модель появи складних органічних сполук, що є одним з етапів на шляху до виникнення первинних форм життя. Експеримент можна розширити шляхом ускладнення моделей та впровадження понять хижак/жертва. Але це потребуватиме серйозного збільшення обчислювальних потужностей, і на даному етапі дослідники не планують такі обчислення.

Джерела:
PC Gamer
New Scientist

Обговорити в форумі (коментарів: 3)

Adata випускає NVMe-накопичувачі Legend 970 PRO з підтримкою PCIe 5.0 й активним охолодженням

Компанія Adata Technology підготувала до випуску лінійку твердотілих накопичувачів Legend 970 PRO з інтерфейсом PCI Express 5.0 x4. Вона представлена пристроями формату M.2 2280 місткістю 1, 2 і 4 ТБ. Примітною особливістю новинок стала активна система охолодження, що складається з алюмінієвого радіатора і невеликого вентилятора.

Adata Legend 970 PRO

Ще одна цікава особливість NVMe-накопичувачів криється в платформі. Чимало аналогічних SSD використовують напрацювання Phison, але Adata застосувала в Legend 970 PRO контролер InnoGrit IG5666 із зовнішнім буфером DRAM та 232-шарові мікросхеми пам'яті 3D NAND (імовірно TLC). Ця комбінація забезпечує швидкості читання до 14 Гбайт/с, запису до 11 Гбайт/с й максимальну швидкодію 1800 тис./1300 тис. IOPS (читання/запис). Показник TBW (Total Bytes Written) становить 740 Тбайт до 2960 Тбайт залежно від моделі.

Adata Legend 970 PRO

Рекомендовані ціни NVMe-накопичувачів Adata Legend 970 PRO будуть оголошені пізніше. Пристрої супроводжуються п'ятирічною гарантією виробника.

Джерело:
WCCFTech

Обговорити в форумі (коментарів: 10)

Рік по тому Baldur's Gate 3 збирає по 100 тисяч гравців на день

Минув майже рік з моменту релізу Baldur's Gate 3. Гра вийшла з раннього доступу 3 серпня 2023 року і моментально стала хітом, зібравши велику аудиторію. Baldur's Gate 3 не тільки повернула інтерес до класичних рольових ігор, а й зібрала безліч нагород «Гра року». І завдяки своїй варіативності, глибині ігрових механік та можливості спільного проходження Baldur's Gate 3 досі зберігає популярність. Згідно зі статистикою SteamDB піковий онлайн гри все ще наближається до 100 тисяч гравців. А 21 липня в грі спостерігалося 112 тисяч одночасних гравців. Очевидно, що кількість унікальних користувачів протягом дня набагато вища.

Це серйозне досягнення для сюжетно-орієнтованої гри. Раніше Baldur's Gate 3 увійшла до переліку найпопулярніших синглових ігор Steam з піковим онлайном у 875 тисяч одночасних гравців. Більше було тільки у Cyberpunk 2077 з 1,05 мільйона одночасних гравців та в Elden Ring з 953 тисячами гравців. Свого часу Hogwarts Legacy зуміла зібрати 879 одночасних гравців, але зараз її щоденна аудиторія близько 10 тисяч.

Протягом року розробники з Larian Studios продовжували активно підтримувати гру, покращуючи оптимізацію, додаючи нові кат-сцени та нові варіанти кінцівок. На підході вже наступне велике сьоме оновлення, яке проходить етап бета-тестування.

Обговорити в форумі (коментарів: 23)

Microsoft може представити виключно хмарний варіант Game Pass

Нещодавно компанія Microsoft переглянула ціни на тарифи сервісу Game Pass для Xbox і PC. На момент запуску Game Pass виглядав передовим сервісом, який міг змінити всю ігрову індустрію. Але тепер зростання кількості користувачів серйозно сповільнилося, і Microsoft шукає нові шляхи для розширення аудиторії. При цьому аналітики все ще говорять про потенціал для подальшого зростання, прогнозуючи до $5,5 мільярда доходів від Xbox Game Pass у 2025 році. Такі значні показники будуть досягнуті  завдяки збільшенню доходу з одного користувача та залученню нових передплатників.

Журналіст Джез Корден стверджує, що більшість передплатників сервісу вже користуються топовим варіантом Xbox Game Pass Ultimate. Це дає доступ до максимальної бібліотеки ігор, а також доступ до хмарного Xbox Cloud Gaming. При цьому хмарний режим демонструє значне зростання, а обслуговування хмарної інфраструктури пов'язане зі значними витратами. І логічним розвитком буде виділення Xbox Cloud Gaming в окремий оплачуваний тариф. Джез Корден стверджує, що Microsoft вже працює над новим варіантом підписки, і хмарний тариф буде дешевшим за Ultimate. Цей варіант зручний для тих, кому не потрібна консоль, але він хотів би грати на інших пристроях — на смартфонах або навіть на консолях від конкурентів.

Також компанія подумує над впровадженням Xbox Game Pass Friends & Family — спеціальної пакетної пропозиції для п'яти користувачів. У майбутньому можливе впровадження різних цінових рівнів залежно від реклами. Microsoft вже вивчає потенціал сервісу Game Pass після інтеграції реклами, але до практичного впровадження поки що далеко.

Джерело:
Windows Central

Обговорити в форумі (коментарів: 8)

Вийшов програмний пакет AI Playground для відеокарт Intel Arc

Intel випустила набір застосунків AI Playground, призначених для підвищення продуктивності штучного інтелекту, раніше продемонстрований на виставці Computex 2024. Це пакет генеративних додатків ШІ та чат-бота, які використовують відеокарти Intel Arc з обсягом відеопам'яті від 8 ГБ. Усі застосунки в наборі створені під фреймворк OpenVINO і ядра XMX дискретних графічних адаптерів Arc A-серії. Зараз підтримуються відеокарти Arc A770, A750 та A580, а також їхні мобільні варіанти. Компанія працює над варіантом набору, який зможе працювати на процесорах Intel Core Ultra, де для прискорення використовується комбінація NPU та iGPU. AI Playground має відкритий вихідний код. Intel доклала зусиль, щоб зробити пакет максимально зручним для користувачів, надавши йому інсталятор, який створює усі необхідні програмні залежності.

Intel AI Playground

Інструменти Intel AI Playground включають ШІ, який генерує зображення та може перетворювати підказки на стандартні або HD-картинки. Він спирається на технологію Stable Diffusion, яка підтримується моделями DreamShaper 8 і Juggernaut XL. Він також підтримує Phi3, LCM LoRA і LCM LoRA SDXL. Всі вони були оптимізовані для графічних процесорів Intel Arc з архітектурою Alchemist. Також є ШІ-утиліта для покращення зображень, яку можна використовувати для збільшення роздільної здатності, реконструкції деталей, стилізації, зафарбовування та розфарбовування, а також для певних видів маніпуляцій із зображеннями. Третім важливим інструментом є текстовий чат-бот зі штучним інтелектом з усіма популярними LLM (великими мовними моделями).

Завантажити ПЗ Intel AI Playground можна за посиланням.

Джерело:
Techpowerup

Не тільки Windows: ПЗ CrowdStrike створює проблеми для Linux

Минулої п'ятниці стався найбільший в історії глобальний збій в роботі ключової інфраструктури Windows, спричинений невдалим оновленням програмного забезпечення CrowdStrike. У результаті сучасні Windows-системи перестали функціонувати, а компанії зазнали чималих збитків. Одній з небагатьох фірм, Southwest Airlines, вдалося уникнути цієї проблеми, оскільки вона використовувала застарілий Windows 3.1. Так, це був саме той випадок, коли новіше, ще не значить краще.

Red Hat

Але виявилося, що проблема не обмежується лише сучасними операційними системами Windows. Користувачі Linux повідомляють про «kernel panic» та збої, пов'язані з тим самим програмним забезпеченням від CrowdStrike, ще з квітня цього року. Зокрема, проблему мали користувачі Linux, які використовують Red Hat Enterprise Linux, Debian Linux (а Debian є основою для більш поширеної Ubuntu) і Rocky Linux. Всі проблеми, про які йдеться, впливають на основне ядро Linux (універсальне для всіх дистрибутивів Linux), однак, схоже, призводять до збоїв у роботі будь-яких дистрибутивів Linux, що використовують ядро версій 5.14.0-42713.1 і новіших.

Все вказує на те, що CrowdStrike занадто недбало ставиться до тестування якості свого програмного забезпечення. І ця проблема має системний характер та є досить давньою. Цікаво, що нинішній генеральний директор CrowdStrike Джордж Курц раніше займав ту саму посаду в McAfee під час сумнозвісного оновлення 2010 року, внаслідок якого комп'ютери застрягли у нескінченному циклі перезавантажень. Отже, Джордж Курц перший генеральний директор в історії, під чиїм керуванням сталося два великі глобальні збої у роботі ПК по усьому світу, спричиненими неякісними оновленнями програмного забезпечення.

Джерело:
Tom`s hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 63)

Intel знайшла причину нестабільності процесорів Core 13-/14-го покоління. Виправлення на підході

Корпорація Intel виступила з новою заявою щодо нестабільної роботи топових процесорів Core 13-/14-го покоління для настільних ПК. Чипмейкеру нарешті вдалося виявити першопричину проблеми. За словами Intel, головним винуватцем стала підвищена робоча напруга процесора. Зараз компанія працює над оновленням мікрокоду, яке покликане розв'язати цю проблему. Його реліз відбудеться в середині серпня.

Intel Core

На основі детального аналізу настільних процесорів Intel Core 13-го і 14-го покоління, повернутих нам через проблеми з нестабільністю, ми визначили, що підвищена робоча напруга викликає проблеми зі стабільністю в деяких настільних процесорах 13-го і 14-го поколінь. Наш аналіз повернених процесорів підтверджує, що підвищена робоча напруга виникає через алгоритм мікрокоду, що призводить до неправильних запитів напруги до процесора.

Корпорація Intel випускає патч для мікрокоду, який усуває першопричину підвищеної напруги. Ми продовжуємо перевірку, щоб переконатися, що сценарії нестабільної роботи процесорів Core 13-го та 14-го поколінь для настільних комп'ютерів, про які повідомлялося в Intel, будуть вирішені. Наразі Intel планує випустити патч для партнерів у середині серпня після повної перевірки.

Корпорація Intel прагне виправити ситуацію з нашими клієнтами, і ми продовжуємо просити всіх клієнтів, які в цей час стикаються з проблемами нестабільної роботи своїх настільних процесорів Intel Core 13-го і 14-го поколінь, звертатися до служби підтримки Intel для отримання подальшої допомоги.

Intel Core
Фото ComputerBase

Водночас представники Intel також розкрили, що деякі процесори Core 13-го покоління дійсно мають невеликий виробничий дефект. Однак він не є першопричиною нестабільності CPU, і лише «невелика кількість» подібних випадків зумовлена проблемою на виробництві.

«Ми можемо підтвердити, що виробнича проблема з окисленням вплинула на деякі ранні настільні процесори Intel Core 13-го покоління. Однак ця проблема була вирішена завдяки вдосконаленню виробництва у 2023 році. Ми також проаналізували звіти про нестабільну роботу настільних процесорів Intel Core 13-го покоління і виявили, що лише невелика кількість повідомлень про нестабільну роботу може бути обумовлена з виробничою проблемою», — ідеться в повідомленні Intel на Reddit.

Обговорити в форумі (коментарів: 49)