Nvidia GeForce 256 виповнилося 25 років — це перший у світі GPU

31 серпня 1999 року компанія Nvidia представила революційний продукт. Це відеокарта GeForce 256, що позиціювалася як перший у світі графічний процесор або GPU (Graphics Processing Unit). Таку назву GeForce 256 отримала завдяки тому, що вперше запропонувала апаратні функції перетворення та освітлення (T&L) замість обробки вершин на CPU. На той момент це був серйозний стрибок у сфері обробки 3D-графіки, який забезпечив GeForce 256 серйозну перевагу відносно конкурентів. Також GeForce 256 першою запропонувала повну підтримку DirectX 7.0.

В основі GeForce 256 був графічний чип NV10, який складався з 23 мільйонів транзисторів і вироблявся за техпроцесом TSMC 220 нм. Він налічував чотири піксельні конвеєри та працював при частоті 120 МГц. Пристрій оснащувався 32 мегабайтами пам'яті SDR, а пізніше вийшла версія зі швидшою пам'яттю DDR. Вартість такого передового продукту на той момент становила 199 доларів США.

За минулі роки GPU пройшов великий шлях. Тепер це не просто пристрої для візуалізації та 3D-графіки, а й потужні прискорювачі для складних обчислень, включаючи сферу генеративного штучного інтелекту, яка бурхливо розвивається. А найсучасніший графічний прискорювач споживчого сегмента GeForce RTX 4090 базується на процесорі AD102, який налічує 76,3 мільярда транзисторів, працює на частотах понад 2,5 ГГц і оснащується 24 гігабайтами пам'яті GDDR6X за вартості понад 1599 доларів США.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 61)

Піковий онлайн Deadlock наблизився до 150 тисяч гравців

Нещодавно в Steam з'явилася офіційна сторінка нового шутера Deadlock від Valve. Гра набула офіційного статусу, але все ще перебуває на ранній стадії та проходить закрите бета-тестування. Попри обмежений доступ тільки за запрошення, Deadlock продовжує стрімко набирати популярність. Згідно з даними SteamDB за 31 серпня гра досягла пікового онлайну в 145 тисяч одночасних користувачів. А сьогодні Deadlock може побити рекорд і вийти на ще більшу цифру.

У якийсь момент гра увійшла в десятку найпопулярніших ігор Steam. Аудиторія Deadlock майже зрівнялась зі щоденною аудиторією Grand Theft Auto V Online. І це значний успіх для проєкту, на просування якого не витрачається жодного цента. На перший погляд, гра нагадує черговий геройський багатокористувацький шутер, яких і так багато на ринку. Але гравці порівнюють Deadlock з Dota 2, яку перенесли у новий формат.

Для порівняння можна згадати провальний геройський шутер Concord від Sony, запуск якого супроводжувався пафосними роликами та серйозною рекламою. Concord стартував у Steam з піковим онлайном менше ніж 700 осіб, а зараз цей показник впав до 125 гравців.

Обговорити в форумі (коментарів: 28)

TSMC готується до впровадження скляних підкладок для Nvidia у 2025-2026 роках

Зараз напівпровідникові виробники активно говорять про впровадження скляних підкладок. Основні перспективи скляних підкладок пов'язані із чипами для штучного інтелекту. Вони краще підходять для створення з'єднань у складних мікросхемах, а також мають кращу термічну і механічну міцність.

Тайванське видання DigiTimes пише, що компанії влаштували справжні перегони, щоб домогтися технологічного прориву в цьому напрямку. TSMC, Intel, Samsung Electronics та китайська Huawei вкладають значні кошти в процес досліджень і розробку скляних підкладок. Лідером поки що виступає Intel, яка раніше за інших почала рух у цьому напрямку. Але TSMC, спираючись на свій досвід і професіоналізм, сподівається компенсувати відставання.

Тайванський гігант уже розробляє новий метод пакування великих чипів із кількома кристалами на скляній підкладці під назвою FOPLP спеціально для Nvidia. Він принесе численні переваги та дасть змогу збільшити розмір загального чипа. Згадується, що тайванські виробники розглядають скляні підкладки як інвестиції в майбутнє. Виробники обладнання для скляних підкладок об'єднують зусилля, а цей новий альянс має назву «E Core».

TSMC разом з іншими виробниками націлена на період 2025-2026 років для практичного впровадження скляних підкладок.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 21)