Samsung зазнає труднощів із запуском напівпровідникового заводу в Техасі

Найближчим часом ми побачимо запуск масового виробництва напівпровідників у США. Компанія TSMC готується розпочати випуск чипів на першому заводі в Аризоні. А Samsung Electronics веде підготовку до запуску виробництва на заводі Taylor в Техасі. Але обидві компанії зіткнулися з проблемами, через які запуск явно буде відкладено. Планувалося, що завод Samsung у Техасі вироблятиме чипи із застосуванням літографії нижче 4 нм, щоб відразу привернути увагу великих замовників. Пізніше компанія вирішила спробувати запустити тут дослідне виробництво 2 нм. Але Samsung відчуває серйозні проблеми з якістю виробництва навіть у рамках поточної технології Gate-All-Around (GAA) 3 нм. Відсоток виходу придатних чипів за цією технологією близько 50%, тоді як TSMC домоглася ефективності свого техпроцесу 3 нм на рівні 60-70%. Перехід на 2 нм пов'язаний зі ще більшими труднощами. Схоже, результати дослідного виробництва настільки погані, що компанія відкликає персонал із заводу.

Інсайдер із напівпровідникової галузі вказує, що ефективність нового техпроцесу лише 10-20%. Очевидно, таке виробництво не має економічної доцільності. Відомо, що Samsung веде консультації з виробниками обладнання ASML і Zeiss. Але практичних результатів з поліпшення виробництва поки що немає, тому Samsung відкликає всіх основних спеціалістів зі США.

Раніше Samsung підписала угоду з американським урядом у рамках Закону про чипи й науку (CHIPS) на отримання субсидій до $6,4 мільярда для підтримки виробництва в США. Однією з попередніх умов є запуск функціонуючого виробництва, чого компанії поки що не вдалося досягти. І подальші затримки можуть поставити під загрозу виділення субсидій. При цьому у самої Samsung були великі плани відносно Техасу, де планувалося побудувати до трьох заводів для випуску чипів.

Джерело:
Business Korea

Обговорити в форумі (коментарів: 60)

ASUS першою випустила оновлення UEFI для плат X670/B650 на базі AGESA 1.2.0.2

ASUSTeK Computer стала першим партнером AMD, який підготував прошивки для материнських плат AM5 на базі AGESA версії 1.2.0.2. Наразі вони мають статус бета-версії та доступні за посиланнями, опублікованими на офіційному форумі ASUS ROG. Свіжі версії UEFI можна завантажити для моделей не тільки з топовим чипсетом AMD X670, а й із логікою B650.

ASUS X670

Що стосується переліку нововведень, то тут лаконічно вказується поліпшення продуктивності системи. Від неофіційних джерел раніше надходила інформація, що в прошивках на базі AGESA 1.2.0.2 буде додано 105-ватний режим для процесорів Ryzen 5 9600X і Ryzen 7 9700X (паспортний TDP 65 Вт). Однак у разі материнських плат ASUS він з'явився ще в UEFI, заснованому на AGESA 1.2.0.1. Хай там як, власники таких плат можуть знайти свіжу прошивку за посиланням у першому абзаці.

Обговорити в форумі (коментарів: 2)

Нові Apple iPhone 16 вироблятимуть не тільки в Китаї, а й в Індії

Компанія Apple диверсифікує виробництво нових смартфонів iPhone 16. Основним виробником пристроїв серії iPhone є заводи Foxconn у Китаї. Кілька років тому відкрилося додаткове виробництво в Індії. Раніше цей завод збирав бюджетні та старі моделі iPhone, але тепер стратегія трохи змінилася. Нові iPhone 16, включно з флагманськими пристроями Pro-версії, вироблятимуть не тільки в Китаї, а й в Індії. Інформацію про це підтверджують різні джерела, включно з міністром інформаційних технологій Індії.

На глобальному ринку будуть доступні смартфони Apple iPhone 16 китайського та індійського виробництва. Такий розподіл виробництва дасть змогу Apple диверсифікувати ризики на тлі економічного і санкційного протистояння США та Китаю. Також це свідчить про зростання технологічного потенціалу Індії. Останнім часом також багато інформації на тему того, що Індія намагається відкрити у себе напівпровідникові виробництва для випуску чипів.

Джерело:
South China Morning Post

Обговорити в форумі (коментарів: 22)

Підтверджено специфікації перших процесорів Intel Core Ultra 200 для настільних ПК

Наступного місяця до продажу надійдуть перші процесори Intel Core Ultra 200 (Arrow Lake-S) для настільних ПК, а також материнські плати LGA1851 з набором логіки Z890. За традицією компанія почне з випуску оверклокерських моделей K-серії. Напередодні релізу закордонним колегам вдалося підтвердити специфікації нових десктопних CPU Intel.

Intel Core

Наступного місяця можна буде купити такі моделі процесорів Intel Arrow Lake-S: Core Ultra 9 285K, Core Ultra 7 265K, Core Ultra 7 265KF, Core Ultra 5 245K і Core Ultra 5 245KF. Вони поєднують P-ядра на архітектурі Lion Cove та E-ядра Skymont, а також графічний блок Xe-LPG, який буде деактивовано у моделей із суфіксом «F». Як і мобільні CPU Core Ultra 200V (Lunar Lake), настільні процесори Core Ultra 200-ї серії позбавлені підтримки Hyper-Threading.

Intel Core Ultra 200

Офіційна презентація процесорів Intel Core Ultra (Arrow Lake-S) має відбутися менш ніж через місяць — 10 жовтня. У продаж нові CPU і материнські плати LGA1851 надійдуть через два тижні після анонсу.

Джерело:
Guru3D

Обговорити в форумі (коментарів: 25)

Атмосферна Японія в новому трейлері Assassin's Creed Shadows

Компанія Ubisoft випустила новий атмосферний трейлер гри Assassin's Creed Shadows, який демонструє ігровий світ. У ролику показані красиві гірські краєвиди, густі ліси та міські вулички. Усе має спокійний і приємний вигляд, але це лише фон для насиченої історії про війну і зраду.

Assassin's Creed Shadows

Нагадаємо, що в Assassin's Creed Shadows буде два ігрових персонажі — це жінка-ніндзя Наое і самурай Ясуке, кожен зі своїми унікальними здібностями та з різною бойовою системою. Наое краще підходить для прихованого проходження, а Ясуке підходить для відкритого бою. Ігровий світ за масштабами можна буде порівняти з Assassin's Creed Origins. Вперше для різних регіонів буде реалізована динамічна система погоди. По ходу сюжету змінюватимуться пори року, що впливає на внутрішню екосистему та ігровий процес.

Гра виходить 15 листопада на PlayStation 5, Xbox Series X/S і PC.

Обговорити в форумі (коментарів: 45)

Microsoft продовжує масові звільнення співробітників ігрового підрозділу

Ігровий підрозділ Microsoft явно відчуває серйозні проблеми. Після тогорічної угоди з придбання Activision Blizzard за 68,7 мільярда доларів усередині компанії почалися процеси з оптимізації витрат Microsoft Gaming. На початку року було оголошено про скорочення 1,9 тисячі співробітників, включно з тими, хто працює в нещодавно придбаній Activision Blizzard. Пізніше було оголошено про закриття кількох студій, зокрема Arkane Austin (автори Prey) та Tango Gameworks (творці The Evil Within і Hi-Fi Rush). Тепер компанія скоротить ще 650 осіб в ігровому підрозділі. Здебільшого скорочення торкнуться корпоративних посад і відділу підтримки. Це не вплине безпосередньо на ігрових розробників та нові проєкти.

Microsoft Gaming

Загалом ситуацію можна назвати очікуваною. У Microsoft Gaming явні проблеми з ефективністю, консолі Xbox Series продаються гірше за конкурентів, і внутрішні студії давно не випускали ігрових хітів. Та й уся ігрова індустрія зараз потерпає від масових скорочень у великих компаніях. Протягом поточного року великі звільнення провели Riot Games, Sony Interactive Entertainment, Electronic Arts і SEGA.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 19)

AMD Polaris повертається: Biostar представила відеокарту Radeon RX 580 White

Компанія Biostar вирішила доповнити лінійку відеокарт на графічних процесорах AMD моделлю Radeon RX 580 White. Це 3D-прискорювач сімейства Polaris, перші представники якого дебютували ще влітку 2016-го. Новинка Biostar являє собою модифікацію Radeon RX 580 2048SP, чий реліз відбувся у 2018 році.

Biostar Radeon RX 580 White

Сама Biostar позиціює Radeon RX 580 White як рішення для 1080p-геймінгу. Щоправда, за сучасними мірками продуктивність у цієї відеокарти далеко не найкраща. Наприклад, у бенчмарку 3DMark Time Spy новинка буде всього на 40% швидшою за інтегровану графіку AMD Radeon 780M. І це при 150-ватному рівні TBP! Також не варто забувати, що AMD вже почала згортати програмну підтримку відеоадаптерів Polaris.

Biostar Radeon RX 580 White

За охолодження Biostar Radeon RX 580 White відповідає двослотовий кулер з порівняно простим радіатором і парою вентиляторів. Кожух і «вертушки» виконані в білому кольорі. На торці у відеокарти розпаяний 8-контактний роз'єм додаткового живлення, а для виведення зображення можна скористатися парою DisplayPort і одним HDMI. Рекомендована ціна новинки оголошена не була.

Джерело:
TechPowerUp

Обговорити в форумі (коментарів: 57)

Дженсен Хуанг заявив, що Nvidia може відмовитися від TSMC у разі потреби

Голова Nvidia днями виступив на конференції Goldman Sachs Communacopia + Technology та зробив кілька важливих заяв відносно майбутнього компанії та можливості виробництва чипів не тільки на потужностях TSMC. Загалом він окреслив великі перспективи для подальшого розвитку у сфері прискорення обчислень. А результатом його заяв стало підвищення акцій компанії на 10%, і це значне зміцнення на тлі загальної стагнації ринку та поступово зниження капіталізації Nvidia та інших провідних технологічних компаній.

Зараз Nvidia стала лідером технологічного ринку завдяки буму штучного інтелекту. У декого є побоювання, що це тимчасово і загалом ШІ не виправдає очікувань. Але голова Nvidia впевнено дивиться в майбутнє. Навіть у світі, де взагалі немає ШІ, знадобиться прискорення обчислень і великі обчислювальні центри. Дженсен Хуанг прямо говорить, що закон Мура не діє, і ми не побачимо подвоєння обчислювальної потужності універсальних комп'ютерів кожні два роки. Але потреба в обчисленнях зростає, і відповіддю на це стане посилення центрів обробки даних для хмарного прискорення будь-яких обчислень. Це величезна галузь, де витрачатимуться трильйони доларів на модернізацію ЦОД. І це відбуватиметься незважаючи ні на що. Не важко здогадатися, що для компанії це буде пріоритетна галузь. Уже зараз ми бачимо, як Nvidia активно вкладається в розвиток цієї сфери.

Хуанг порівнює виробництво сучасного графічного чипа з виробництвом електромобіля, коли потрібна ціла індустріальна екосистема. Це різноманітна система із взаємопов'язаних компаній, які розташовані в Азії. Голова компанії хвалив тайванську TSMC, яка впродовж багатьох років є основним партнером з виробництва чипів. Але Nvidia намагається диверсифікувати різні аспекти виробництва і мати достатньо інтелектуальної власності, щоб у разі потреби змінити виробничі лінії. Можливо, з новим виробництвом компанія не зможе використовувати настільки передові техпроцеси, але вона зможе забезпечити випуск чипів. Ймовірно, така заява має заспокоїти інвесторів через побоювання щодо порушень у роботі TSMC через політичну напруженість або природні катаклізми.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 19)

Опубліковано системні вимоги оновленої Until Dawn

Компанія Sony представила офіційні системні вимоги перевидання Until Dawn. Один із відомих ексклюзивів PlayStation 4 незабаром отримає друге життя. Гру перевели на рушій Unreal Engine 5, покращили графіку та анімації, а також трохи розширили сюжет та інші ігрові елементи. Нова версія буде доступна не тільки на консолі PlayStation 5, а й на платформі PC.

Комп'ютерна версія отримає необмежену частоту кадрів, підтримку ультрашироких моніторів і трасування променів. Заявлена повна підтримка контролерів Sony DualSense.

Опубліковані системні вимоги досить помірні на тлі інших ігор, які побудовані на Unreal Engine 5. Для гри в режимі 720p@30 fps потрібен ПК на базі Intel Core i7-4790K або AMD Ryzen 5 1500X, 8 гігабайтів оперативної пам'яті та відеокарта рівня GeForce GTX 1660 або Radeon RX 470. Для режиму високої якості в Full HD за 60 кадрів за секунду знадобиться система на Core i5-8600 або Ryzen 7 2700X, 16 гігабайтів пам'яті та відеокарта GeForce RTX 2060 або Radeon RX 6600 XT. Для 4K потрібен ПК на Core i7-11700K або Ryzen 7 5800X3D, 16 гігабайтів пам'яті та відеокарта GeForce RTX 3080 Ti або Radeon RX 6900XT.

Однак є підозри, що цей опис відповідає налаштуванням без трасування або для високої роздільної здатності з увімкненим масштабуванням, про яке забули згадати. Для встановлення гри потрібно 70 гігабайтів вільного місця на SSD.

Гра виходить 4 жовтня. Вона потребуватиме облікового запису в сервісі PSN, тому традиційно не доступна для купівлі в регіонах, де цього сервісу офіційно немає.

Джерело:
DSOGaming

Обговорити в форумі (коментарів: 8)