AMD тестує графічний процесор Navi 44 для майбутніх відеокарт Radeon

У лабораторіях AMD вирує робота над графічними процесорами для нових ігрових відеокарт. За попередньою інформацією, «червоні» готують до випуску два GPU RDNA 4-го покоління: Navi 44 та Navi 48. Їхні зразки вже активно тестуються фахівцями компанії, про що свідчать записи в митних базах.

AMD

Свіжа інформація проливає світло на конструктивні особливості чипа AMD Navi 44. Це молодше рішення сімейства RDNA 4, яке має послужити основою відносно недорогих ігрових відеокарт. У більш продуктивних 3D-прискорювачах буде використовуватися чип Navi 48. Відповіді на топові відеокарти Nvidia Blackwell, якщо вірити неофіційним джерелам, AMD не планує. Грубо кажучи, Navi 48 послужить основою Radeon RX 8800 (XT), а Navi 44 буде використовуватися в моделях класу Radeon RX 8600 (XT).

AMD

Графічний процесор AMD Navi 44, за новою інформацією, буде досить компактним рішенням. Він має конструктивне виконання BGA1137 та виконаний на текстоліті розміром 29x29 мм, тобто нова мікросхема приблизно на 31% компактніша за актуальний Navi 33, який можна зустріти у відеокартах Radeon RX 7600 (XT). Звертаємо увагу, що інформації про площу самого напівпровідникового кристала Navi 44 поки не надходило.

AMD
Сімейство GPU RDNA 3-го покоління

Офіційний анонс відеоадаптерів AMD RDNA 4-го покоління очікується в першому кварталі наступного року. Сама компанія, на жаль, поки не поспішає ділитися подробицями про нові 3D-прискорювачі.

AMD

Джерело:
VideoCardz

Windows 11 отримала екранну клавіатуру з підтримкою геймпада

Корпорація Microsoft у свіжій версії Windows 11 додала екранну клавіатуру, оптимізовану для управління геймпадом. Це нововведення розраховане на власників портативних ігрових систем, на кшталт ASUS ROG Ally або Lenovo Legion Go, а також тих користувачів ПК, хто любить пограти на дивані.

ASUS ROG Ally

Вищезазначене нововведення зараз доступне у складі Windows 11 Preview Build 22631.4387. Ось як його описує сама Microsoft: «Це оновлення починає впровадження нової розкладки екранної клавіатури для геймпада. З її допомогою ви зможете використовувати контролер Xbox для переміщення по екрану і введення тексту».

З інших особливостей нової превью-версії Windows 11 можна виділити оновлення системи сповіщень, доступ до Phone Link прямо з меню «Пуск» і, що особливо цікаво, можливість перепризначити клавішу Copilot для виконання інших функцій. Також згадуються виправлення помилок і зміни користувацького інтерфейсу для поліпшення роботи з Windows 11.

Джерело:
Tom's Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 1)

NAVI стали переможцями турніру IEM Rio 2024 з Counter-Strike 2

Днями в Бразилії пройшов кіберспортивний турнір Intel Extreme Masters Rio 2024 з Counter-Strike 2 із призовим фондом $250 тисяч. У гранд-фінал, що відбувся напередодні, вийшла українська кіберспортивна команда Natus Vincere та німецька MOUZ. Переможцями цього протистояння, як підказує заголовок, стали наші хлопці.

NAVI

«У фіналі Народжені Перемагати почали best of 5 матч з перемоги на Inferno, який обрали cобі MOUZ (13 : 10), а потім абсолютно знищили суперника на Dust 2 (13 : 2). На Mirage MOUZ зробили спробу камбеку (6 : 13), але на Ancient NAVI нарешті впевнено закрили best of 5 протистояння», — розповідає пресслужба українського колективу.

За підсумками турніру «Народжені Перемагати» отримали приз у розмірі $100 тисяч. Наступним великим турніром, в якому братиме участь українська команда, стане BLAST World Final 2024. Він стартує 30 жовтня в Сінгапурі.

Джерело:
NAVI.gg

Обговорити в форумі (коментарів: 9)

Графічні процесори Nvidia Blackwell Ultra можуть перейти на сокетну конструкцію

Перші пристрої сімейства Blackwell тільки починають надходити замовникам, але у Nvidia вже готовий план з випуску вдосконалених графічних чипів Blackwell Ultra. Офіційно ці наступники були підтверджені ще влітку поточного року. Вони отримають оновлені модулі HBM3e, що дасть змогу наростити обсяг пам'яті. А вийти Blackwell Ultra (B300) мають у 2025 році.

Nvidia Blackwell Ultra

Тепер з'явилася цікава інформація щодо конструкції майбутніх чипів. Зараз усі чипи Nvidia для ЦОД використовують дизайн OAM і є вбудованими рішеннями. Чипи GPU розпаюються прямо на серверній платі. Так Nvidia GB200 є монолітним рішенням з двома GPU Blackwell і одним CPU Grace на одній платі. Але це можуть бути останні рішення в такому дизайні. Nvidia планує перевести свої GPU на сокетні роз'єми. Це дасть змогу вилучати GPU з плати та змінювати їх. Такий дизайн має спростити виробничий процес безпосередньо для Nvidia. Також це спростить процес післяпродажного обслуговування. У разі проблем з GPU не доведеться міняти всю плату, достатньо буде замінити графічний чип. Це скоротить час простою обчислювальної системи, де потрібна заміна чипа. Тобто це зручніший варіант для виробників і споживачів.

Nvidia Blackwell Ultra

Єдиним мінусом тут є можливе збільшення затримок через наявність додаткового роз'єму. Але плюсів від переходу на сокетне з'єднання явно більше.

Nvidia Blackwell Ultra

Цікаво, що Nvidia не перша йде таким шляхом. Сокетний роз'єм для своїх чипів уже використовує AMD у прискорювачах MI300A для ШІ.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 16)

Технологія Application Optimization (APO) тепер прискорює процесори Intel у 26 іграх

Минулого року компанія Intel випустила застосунок Application Optimization (APO) для процесорів Core 14-го покоління, який пізніше адаптували й для старших Core 12-/13-го поколінь. APO покращує розподіл ресурсів у певних іграх, щоб забезпечити максимальну віддачу від процесора. У разі старших CPU це дійсно забезпечує помітне прискорення, але вимагає профілю для кожної конкретної гри. І список підтримуваних ігор був дуже скромний. Тепер він став трохи більшим завдяки свіжому оновленню Intel APO.

Intel Application Optimization

Після оновлення список розширено на 12 популярних ігор. Загалом APO тепер доступно для 26 найменувань:

  • Company of Heroes 3;
  • Counter-Strike: 2;
  • Cyberpunk 2077;
  • Dirt 5;
  • Dota 2;
  • Dreams Three Kingdoms 2;
  • F1 22;
  • Final Fantasy XIV Endwalker;
  • Fortnite;
  • Guardians of the Galaxy;
  • Metro Exodus;
  • Naraka: Bladepoint;
  • Red Dead Redemption 2;
  • Riftbreaker;
  • Serious Sam 4;
  • Shadow of the Tomb Raider;
  • Strange Brigade;
  • Tiny Tina's Wonderlands;
  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege;
  • Total War: Pharaoh;
  • Total War: Three Kingdoms;
  • Total War: Warhammer 3;
  • Watch Dogs: Legion;
  • World of Tanks;
  • World of Warcraft;
  • World War Z.

Технологія підтримується і мобільними Core i7-14700HX та Core i9-14900HX, а решта мобільних CPU мають обмежену підтримку. Також Intel APO працюватиме з новими процесорами Core Ultra 200, які анонсовані днями.

Intel Application Optimization

Для програми використовується технологія Intel Dynamic Tuning Technology, роботу якої забезпечує материнська плата. Тому для нової версії APO варто оновити драйвери для системної плати від конкретного виробника.

Обговорити в форумі (коментарів: 3)

Дослідники BitEnergy AI розробили новий алгоритм множення, який знизить енергоспоживання обчислень ШІ на 95%

Триває бум штучного інтелекту. Найбільші технологічні компанії вкладають величезні кошти в розвиток цієї сфери та в нові обчислювальні центри. Але стрімке нарощування обчислювальної інфраструктури призводить до серйозного зростання енергоспоживання, що в найближчому майбутньому може стати певною проблемою. Наразі ChatGPT потребує близько 564 МВт∙год щодня, чого вистачило б для живлення 18 тисяч американських будинків. І загальне енергоспоживання дата-центрів ШІ лише зростатиме. Фахівці прогнозують, що до 2027 року ШІ може споживати від 85 до 134 ТВт∙год на рік. Тому провідні гравці ринку вже розглядають варіанти з малими атомними реакторами, які будуть використовуватися виключно для живлення ЦОД.

BitEnergy AI

З іншого боку, різні компанії та дослідники шукають шляхи оптимізації обчислень. Інженери з BitEnergy AI готові запропонувати свій варіант економії, який знизить енергоспоживання обчислювальних систем ШІ на значні 95%. Вони пропонують новий алгоритм цілочисельного лінійно-складного множення (Linear-Complexity Multiplication) замість звичних операцій множення з рухомою комою. Операції з рухомою комою дають змогу виконувати обчислення з високою точністю, але це водночас дуже енергомістка операція під час роботи зі ШІ. Новий алгоритм Linear-Complexity Multiplication використовує метод апроксимації складного множення з рухомою комою простішими операціями цілочисельного додавання. При цьому економія енергії складе 95% для тензорних множень і 80%  для скалярних операцій. Тестування довело, що така заміна дає змогу зберегти потрібну точність під час виведення ШІ. Linear-Complexity Multiplication навіть перевершує поточні 8-бітові обчислювальні стандарти, досягаючи вищої точності з меншою кількістю обчислень. Цей алгоритм можна інтегрувати в GPT. Тести в популярних моделях Llama і Mistral показали кращу точність у деяких завданнях.

BitEnergy AI

Головна проблема нового алгоритму в тому, що він потребуватиме нового апаратного забезпечення. А в цьому можуть бути не зацікавлені провідні виробники обладнання, включно з Nvidia. Хороша новина в тому, що вже є плани з розроблення спеціального обладнання та програмних API під новий метод, але не згадується, про які компанії йдеться.

Джерело:
TechSpot

Обговорити в форумі (коментарів: 12)

Hogwarts Legacy може отримати видання Definitive Edition

Рольова гра Hogwarts Legacy стала одним із головних хітів минулого року. На січень 2024-го продажі склали понад 24 мільйони копій. І наступного року у фанатів з'явиться новий привід повернутися в Гоґвортс. Відомий інсайдер Том Гендерсон стверджує, що видавець Warner Bros. планує випустити перевидання Definitive Edition.

Hogwarts Legacy

Оновлена версія Hogwarts Legacy отримає 10-15 годин додаткового контенту, включно з новим сюжетним квестом, побічними завданнями та новими костюмами. Hogwarts Legacy Definitive Edition буде доступна у вигляді окремої гри або DLC для базової версії вартістю 20-30 доларів США. Як можливі терміни релізу називають 2025 рік. Також керівництво Warner Bros. має великі плани на розвиток цієї франшизи. Пряме продовження Hogwarts Legacy є одним із пріоритетів компанії на найближчі кілька років. Тому очікування повноцінної Hogwarts Legacy 2 не буде дуже довгим.

Джерело:
Insider Gaming

Обговорити в форумі (коментарів: 14)