Вчора компанія AMD представила відеокарти на архітектурі RDNA 4-го покоління. Разом з Radeon RX 9070 XT і Radeon RX 9070 було представлено і нову технологію масштабування AMD FidelityFX Super Resolution 4. Це важливий етап розвитку FSR, який ознаменує перехід на новий якісний рівень завдяки використанню технологій на базі штучного інтелекту.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

Історія FSR почалася 2021 року, і відтоді технологія отримала кілька важливих оновлень і покращень. Однією з важливих переваг технології була її відкритість. А у 2023 році також було додано механізм генерації кадрів. Весь цей час FSR відставала від конкурентів (DLSS, XeSS) у використанні технологій ШІ, але це виправлено у FSR 4. Ця версія розроблена спеціально для нової архітектури RDNA 4. Технологія забезпечить кращу якість зображення і низькі затримки, використовує оновлюваний API FSR 3.1 і готова до нейронної візуалізації. Останнє, ймовірно, має на увазі використання FSR 4 у поєднанні з новими технологіями на базі нейронних шейдерів. Саме поняття нейронних шейдерів і нейронного рендерингу зараз активно просуває Nvidia.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

Для FSR 4 було навчено кілька моделей ШІ в обчислювальних центрах із прискорювачами Instinct. Потім ці моделі інтегруються в алгоритми FSR, а графічні процесори Radeon RDNA 4 забезпечують апаратне прискорення для відповідних обчислень.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

Головною перевагою для користувача стане краща якість зображення. Чіткість деталей у продуктивних режимах FSR 4 може бути порівнянна з нативним режимом FSR 3.1.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

Також FSR 4 забезпечить серйозне прискорення fps, аж до двох разів у продуктивних режимах. У поєднанні з генерацією кадрів можна розраховувати на прискорення від 2,8x і до 3,7x, зокрема в Ratchet and Clank з активним трасуванням.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

На старті технологія буде доступна в більш ніж 30 іграх, список яких ми наводили раніше. До кінця року підтримку FSR 4 отримають 75 ігор, а загальна кількість ігор з FSR досягне чотирьох сотень найменувань.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

Оновлено пакет технологій AMD HYPR-RX. Ця платформа включає FidelityFX Super Resolution, Radeon Anti-Lag 2, Radeon Boost, Radeon Super Resolution і Fluid Motion Frames (AFMF) 2.1. Програмна генерація кадрів AFMF тепер видає менше артефактів, усунуто роздвоєння об'єктів, поліпшено деталізацію.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

На відеокарті Radeon RX 9070 XT технологія AFMF забезпечує прискорення від 2,2 до 3 разів.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

Для компенсації збільшення затримок розроблено технологію Anti-Lag 2. Згідно з заявою AMD вона здатна знизити затримки до 42%.

Також відеокарти отримали нові програмні функції з фільтрами Radeon Image Sharpening 2 для підвищення різкості в іграх. Покращено блок кодування/декодування для роботи з відео HEVC/AV1.

Технології AMD FSR 4 та AFMF 2.1 забезпечать кращу якість зображення і прискорення продуктивності

Джерело:
Wccftech