Вчора компанія AMD представила відеокарти на архітектурі RDNA 4-го покоління. Разом з Radeon RX 9070 XT і Radeon RX 9070 було представлено і нову технологію масштабування AMD FidelityFX Super Resolution 4. Це важливий етап розвитку FSR, який ознаменує перехід на новий якісний рівень завдяки використанню технологій на базі штучного інтелекту.
Історія FSR почалася 2021 року, і відтоді технологія отримала кілька важливих оновлень і покращень. Однією з важливих переваг технології була її відкритість. А у 2023 році також було додано механізм генерації кадрів. Весь цей час FSR відставала від конкурентів (DLSS, XeSS) у використанні технологій ШІ, але це виправлено у FSR 4. Ця версія розроблена спеціально для нової архітектури RDNA 4. Технологія забезпечить кращу якість зображення і низькі затримки, використовує оновлюваний API FSR 3.1 і готова до нейронної візуалізації. Останнє, ймовірно, має на увазі використання FSR 4 у поєднанні з новими технологіями на базі нейронних шейдерів. Саме поняття нейронних шейдерів і нейронного рендерингу зараз активно просуває Nvidia.
Для FSR 4 було навчено кілька моделей ШІ в обчислювальних центрах із прискорювачами Instinct. Потім ці моделі інтегруються в алгоритми FSR, а графічні процесори Radeon RDNA 4 забезпечують апаратне прискорення для відповідних обчислень.
Головною перевагою для користувача стане краща якість зображення. Чіткість деталей у продуктивних режимах FSR 4 може бути порівнянна з нативним режимом FSR 3.1.
Також FSR 4 забезпечить серйозне прискорення fps, аж до двох разів у продуктивних режимах. У поєднанні з генерацією кадрів можна розраховувати на прискорення від 2,8x і до 3,7x, зокрема в Ratchet and Clank з активним трасуванням.
На старті технологія буде доступна в більш ніж 30 іграх, список яких ми наводили раніше. До кінця року підтримку FSR 4 отримають 75 ігор, а загальна кількість ігор з FSR досягне чотирьох сотень найменувань.
Оновлено пакет технологій AMD HYPR-RX. Ця платформа включає FidelityFX Super Resolution, Radeon Anti-Lag 2, Radeon Boost, Radeon Super Resolution і Fluid Motion Frames (AFMF) 2.1. Програмна генерація кадрів AFMF тепер видає менше артефактів, усунуто роздвоєння об'єктів, поліпшено деталізацію.
На відеокарті Radeon RX 9070 XT технологія AFMF забезпечує прискорення від 2,2 до 3 разів.
Для компенсації збільшення затримок розроблено технологію Anti-Lag 2. Згідно з заявою AMD вона здатна знизити затримки до 42%.
Також відеокарти отримали нові програмні функції з фільтрами Radeon Image Sharpening 2 для підвищення різкості в іграх. Покращено блок кодування/декодування для роботи з відео HEVC/AV1.
Джерело:
Wccftech