Фахівці Digital Foundry провели тестування і порівняння нової технології масштабування AMD FSR 4 зі старою версією та з різними варіантами DLSS. Апскейлинг FSR 4 вперше використовує технології машинного навчання і для AMD це якісний стрибок уперед, який виводить їх на рівень конкурента. Нова технологія усуває всі недоліки FSR 3 і демонструє якість зображення кращу, ніж Nvidia DLSS 3 на базі моделі CNN, та майже не поступається DLSS 4 на базі нової моделі Transformer.

Порівняння Digital Foundry показало, що FSR 4 мінімально поступається DLSS 4 в якості зображення

Порівняння проводилося в іграх Horizon Forbidden West та Ratchet & Clank: Rift Apart у режимі масштабування Performance. FSR 3 у такому режимі погано справляється з динамічними об'єктами, водоспадами та водою — є спотворення і пікселізація зображення. Також гірша загальна деталізація картинки. Фігура героїні під час різких рухів сильно спотворюється і розмивається. Нічого цього немає при роботі FSR 4.

Порівняння Digital Foundry показало, що FSR 4 мінімально поступається DLSS 4 в якості зображення

Але куди важливіше, що FSR 4 працює краще, ніж DLSS 3 на базі CNN. Картинка загалом схожа, але в деяких областях деталізація об'єктів із FSR 4 трохи краща, а спотворень під час рухів менше.

Порівняння Digital Foundry показало, що FSR 4 мінімально поступається DLSS 4 в якості зображення

DLSS 4 Transformer дає найкращу деталізацію зображення, але згладжування деяких дрібних елементів краще з FSR 4. Якщо порівнювати ці три технології в русі, то у кожної можна знайти певні недоліки та артефакти. Навіть DLSS 4 іноді додає певні спотворення, і деякі елементи зображення можуть бути кращими з FSR 4.

Порівняння Digital Foundry показало, що FSR 4 мінімально поступається DLSS 4 в якості зображення

FSR 4 працює приблизно на 8% повільніше за аналогічний режим якості FSR 3 на відеокарті Radeon RX 9070 XT. Якщо порівнювати з GeForce RTX 5070 Ti при DLSS 3 CNN у грі Ratchet & Clank: Rift Apart, то видно помітне відставання від конкурента в продуктивності. Але якщо для GeForce RTX 5070 Ti залучити DLSS 4 Transformer, який працює на 18% повільніше, то продуктивність відеокарт уже на одному рівні.

Порівняння Digital Foundry показало, що FSR 4 мінімально поступається DLSS 4 в якості зображення

Загалом FSR 4 є напрочуд позитивним розвитком технології AMD. Nvidia втрачає серйозну перевагу у вигляді якіснішого масштабування. І тепер у протистоянні Radeon RX 9070 XT і GeForce RTX 5070 Ti вирішує ціна, яка на відеокарту AMD нижча на 150 доларів.

З нашим оглядом молодшої відеокарти Radeon RX 9070 можна ознайомитися за посиланням.