Минулого тижня на PC вийшла легендарна гра The Last of Us Part II Remastered, яка колись була одним із головних ексклюзивів платформи Sony PlayStation. Комп’ютерна версія вийшла в кращому технічному стані, ніж The Last of Us Part I, яка отримала багато нарікань від користувачів на старті. Але не всі задоволені продуктивністю та тим, як вона масштабується. Гра слабо реагує на зміну налаштувань, зниження параметрів графіки або роздільної здатності може навіть призвести до падіння fps. Блогер NX Gamer знайшов причину і розповів про те, як її усунути у своєму відеоролику.

Деякі списують проблеми з продуктивністю на процесорозалежність. Насправді це пов’язано з тим, як організована робота з пам’яттю. Рушій гри заточений під загальне використання пам’яті у консолі, але розподілений доступ до пам’яті не дуже добре працює на PC. За замовчуванням гра використовує технологію Resizable BAR для відеокарт Nvidia, що дає змогу CPU безпосередньо використовувати весь обсяг пам’яті відеокарти. У теорії це має покращувати продуктивність, даючи більше можливостей для доступу до пам’яті під різні обчислення. Але тут це працює не дуже добре, помітне неповне завантаження GPU і CPU, що вказує на проблеми з циклом пам’яті рушія (engine memory loop). Виникає очікування, поки GPU і CPU оброблять свої дані. Якщо вимкнути Resizable BAR, то продуктивність зросте кардинально. У відео показано, що замість 85 fps у 4K можна отримати 120 fps. При цьому автор згадує, що в деяких випадках зростання може бути дворазовим.

З активним Resizable BAR відеокарта демонструє схожу продуктивність у різних роздільних здатностях — у форматі 1440p частота кадрів навіть трохи нижча, ніж у 4K. Але просто відключити Resizable BAR не вийде, програмні засоби тут не працюють, допомагає тільки примусова деактивація в BIOS. І це позбавить вас даної технології в інших іграх, де від неї може бути користь. Тому таке рішення не можна назвати зручним. Автор відео вважає, що розробники The Last of Us Part II ймовірно виправлять це в майбутніх оновленнях.