Два роки тому компанія Epic Games вперше анонсувала рушій нового покоління Unreal Engine 5. Тепер він стає доступним для всіх розробників. Офіційний запуск Unreal Engine 5 відбувся у рамках заходу State of Unreal 2022.

Нова версія рушія отримала низку покращень і технологій для next-gen рендеринга в реальному часі, а нові інструменти спрощують створення великих віртуальних світів з високою деталізацією.

Технологія Lumen дозволяє реалізувати динамічне глобальне освітлення. Тепер не потрібно створювати карти освітлення та «запікання» сцени. З Lumen можна реалізувати сцену зі складним освітленням, розмістивши відповідні джерела у редакторі, та одразу спостерігаючи фінальний результат. Lumen враховує непряме освітлення, ефект Colour Bleeding, Emissive Materials та м'які тіні. Технологія використовує гібридний метод рендерингу із частковим застосуванням трасування променів.

В UE5 реалізована нова технологія віртуальної геометрії Nanite, яка дозволяє працювати з високодеталізованими моделями. При цьому Nanite завантажує лише видимі полігони у зоні рендерингу, не вимагаючи традиційних LOD для об'єктів. Для ефективної роботи з Lumen та Nanite застосовуються спеціальні віртуальні карти тіней (VSM).

Реалізовано новий алгоритм тимчасового згладжування з масштабуванням Temporal Super Resolution (TSR), який дозволяє рендерити кадр у меншій роздільній здатності.

Представлені нові інструменти для відкритого світу і сам рушій оптимізований під створення великих світів. Система World Partition використовується для гнучкого управління та стримінгу даних з автоматичним поділом світу на сітку. Члени команди зможуть одночасно працювати над однією ділянкою світу або створювати різні його варіанти, наприклад, денну та нічну версії.

Редактор MetaHuman дозволяє створювати фотореалістичні моделі героїв. Поліпшено інструменти для роботи з анімаціями персонажів. Нові функції враховують деформацію рухів та вплив на анімацію різних ігрових сценаріїв. Покращено набір інструментів для моделювання та UV-редагування, робота з технологіями фотограмметрії та Quixel Megascans. Реалізовано процедурний звуковий двигун MetaSounds. Для фінального рендеру може використовуватися Path Tracer — один з різновидів трасування.

Деякі технологічні поліпшення вже були реалізовані в Fortnite та демо The Matrix Awakens. Демонстрація за мотивами «Матриці» раніше була доступна лише на консолях. Тепер відкритий доступ до проєкту City Sample, в якому показано місто з демо.

Також представлено проєкт Lyra Starter Game. Це гра та проєкт для практичного вивчення можливостей UE5. Команда Epic Games планує підтримувати Lyra Starter Game оновленнями для демонстрації нових технологій та інструментів рушія.

На цю мить відомо, що CD Project RED використовуватиме UE5 для нової гри у всесвіті The Witcher. Студія Crystal Dynamics також оголосила про те, що створює нову гру серії Tomb Raider на цьому рушії.

Студія The Coalition's (автори останніх частин Gears of War) показали техно-демо на UE5. І хоча демо не показує якогось реального проєкту команди, воно дає уявлення про рівень графіки, якого прагнуть автори нових «шестерень».

Серед компаній, які будуть активно використовувати рушій, засвітилися Codemasters, Focus Entertainment, GSC, Gearbox, Remedy, inXile Entertainmen, Obsidian Entertainment, Ninja Theory та багато інших.