На Insider Gaming з'явилася велика стаття від інсайдера Тома Хендерсона, присвячена ситуації з Ubisoft. У ній описані загальні настрої в компанії, розкрито продажі останніх ігор та озвучено плани на найближчі роки. Ubisoft є однією з найбільших компаній в індустрії, але в останні роки справи у неї йдуть кепсько. Сама індустрія теж переживає складні часи. За 2023 рік звільнено понад 15 тисяч осіб із великих ігрових компаній, а в січні 2024 року вже відомо про 5,6 тисяч звільнень. В Ubisoft за листопад було лише 124 звільнення, але самі співробітники очікують масових скорочень у майбутньому, і загальні настрої всередині компанія дуже песимістичні. Декілька років тому Ubisoft почала гнатися за трендами — королівські битви, NFT та інше. Якоїсь миті у компанії було в роботі близько десятка проєктів жанру Battle Royal, більшість з яких були потім скасовані. На це витрачено величезний потенціал і багато часу. А невдалі спроби схрестити королівську битву зі старими брендами спричинили великий негатив із боку гравців.

Стали відомі продажі останніх ігор Ubisoft

Великою проблемою стало погане управління та менеджмент усередині компанії. Це призвело до численних перенесень та затримок. Яскравим прикладом цього є Skull and Bones, де постійно змінювалося бачення гри та розробка кілька разів перезапускалася. Ще гірші справи у Beyond Good and Evil 2, яка значиться в розробці вже 15 років, але досі далека від завершення. У компанії проблеми навіть із безплатним шутером XDefiant. Гру не можуть випустити в реліз через постійні зміни, які вирішують внести перед підготовкою фінального білда.

Такі затримки зіграли погану службу бойовику Avatar: Frontiers of Pandora. Колись гру планували випустити одночасно з фільмом The Way of Water у 2022 році, але до релізу вона дісталася лише у грудні 2023 року. При цьому бюджет на маркетинг було урізано до мінімуму. На цей час гра залучила 1,9 мільйона гравців (приблизний дохід 133 мільйонів доларів). І для такої масштабної гри це відверто слабкий результат. Так, The Division (2016) та The Division 2 (2019) за перші тижні запуску заробили 330 та 264 мільйони доларів. Раніше Ubisoft говорила про успіх Assassin Creed Mirage, але не наводила конкретних цифр. Хендерсон говорить про 5 мільйонів гравців (приблизний дохід 250 мільйонів доларів). Зазначимо, що йдеться саме про гравців, не про прямі продажі. Так що сюди можуть входити й передплатники сервісу Ubisoft+.

Гра Prince of Persia: The Lost Crown стала приємною несподіванкою, зібрала багато хороших відгуків та отримала високі оцінки критиків. Але про високі продажі не йдеться, поки що аудиторія гри налічує 300 тисяч осіб. Хоча для проєкту з такою простою графікою та дешевою розробкою це може бути добрий результат.

У 2024 році Ubisoft планує випустити два великі проєкти, які можуть переломити негативний тренд та покращити репутацію в ігровій спільноті. У першій половині року очікується реліз Star Wars Outlaws, а ближче до кінця року Assassin Creed Red. На ці ігри компанія має великі надії. Також у розробці нова частина Far Cry та нова гра серії Ghost Recon, дві наступні Assassin's Creed, ремейк Splinter Cell та ремейк Assassin's Creed Black Flag. Триває активна робота над трьома багатокористувацькими проєктами — The Division Heartland, Project Maverick у всесвіті Far Cry (може вийти у 2025 році) і нова гра по Другій світовій війні, яку випустять не раніше 2026 року.