Перші відеокарти з прискоренням трасування променів GeForce RTX з'явилися на ринку восени 2018 року. За ці три роки поколінню Turing прийшли на зміну Ampere, але все одно трасування променів у реальному часі серйозно просаджує продуктивність в іграх навіть у топових рішень Nvidia.

Quake II RTX

Відеокарти AMD Radeon з недавнього часу теж підтримують Ray Tracing, але виглядають блякло у прямому порівнянні зі своїми однокласниками зі стану GeForce RTX. Ситуацію дещо виправляють технології масштабування DLSS/FSR, але в цьому випадку за більшу частоту кадрів доводиться розплачуватися якістю зображення.

GPU Subwarp Interleaving

В той самий час фахівці Nvidia не сидять склавши руки, а розробляють нові технології підвищення продуктивності трасування променів. Однією з них є GPU Subwarp Interleaving. Відповідно до лабораторних тестів Nvidia, технологія має потенціал підвищення продуктивності від 6,3% до 20%.

GPU Subwarp Interleaving

GPU Subwarp Interleaving являє собою новий планувальник обчислювальних потоків. Він збільшує завантаження функціональних блоків графічного процесора, скорочуючи загальний час виконання та підвищуючи продуктивність.

Наразі графічні процесори працюють за принципом SIMT (single instruction, multiple thread) з одним лічильником команд. Таке рішення добре зарекомендувало себе в традиційному рендерингу, але призводить до простоїв блоків під час виконання операцій Ray Tracing.

Щодо перспектив GPU Subwarp Interleaving, то це технологія віддаленого майбутнього. Як мінімум, у наступному поколінні GeForce RTX (Ada Lovelace) її очікувати не варто.

Джерело:
Nvidia