У найближчі півроку на ринку графічних прискорювачів нарешті з'явиться третій сильний гравець — корпорація Intel. Вже кілька років у її лабораторіях вирує робота над відеоадаптерами Arc Alchemist. До кінця поточного кварталу дебютують мобільні 3D-прискорювачі, а ближче до літа стануть доступні карти розширення для ігрових комп'ютерів.
Поява ще однієї марки 3D-прискорювачів буде дуже доречною. AMD та Nvidia, як і раніше, не можуть наситити ринок достатньою кількістю відеокарт, що підтверджує нещодавній реліз Radeon RX 6500 XT й GeForce RTX 3050. Обидві новинки відсутні в більшості великих магазинів, а роздрібні ціни далекі від тих, що рекомендували розробники.
Не дивно, що багато хто очікує від майбутнього релізу відеокарт Intel Arc Alchemist покращення ситуації на ринку графічних прискорювачів. Ось і редакція PC Gamer звернулася до генерального директора Intel Пета Гелсінджера (Pat Gelsinger) з проханням позбавити геймерів від «кошмарної GPU-кризи». Важко сказати, чи прочитав цей відкритий лист сам голова Intel, але він точно привернув увагу його підлеглих.
«Це величезна проблема для геймерів на ПК та індустрії загалом. Intel Graphics старанно працює над тим, щоб знайти шлях до виконання своєї місії — щорічно передавати мільйони графічних процесорів Arc у руки геймерів», — заявив Раджа Кодурі (Raja Koduri), керівник графічного підрозділу Intel.
Раджа Кодурі демонструє графічний процесор Intel DG2-512EU
Тут слід уточнити, що AIB-партнери AMD та Nvidia щорічно відвантажують десятки мільйонів графічних прискорювачів. Наприклад, за підсумками 2020-го було поставлено близько 42 млн відеокарт (дані Jon Peddie Research). Вплив «мільйонів графічних процесорів Arc» на ринок 3D-прискорювачів можна буде оцінити лише у кінці року.