Графічні процесори RDNA 3-го покоління, як підтвердив один з інженерів AMD, поєднують 5- та 6-нм кристали. У цьому напрямі зараз працюють й конкуренти. Свіжий патент Intel присвячений багатокристальним графічним ядрам, які повинні стати основою майбутніх 3D-прискорювачів Arc.

Ponte Vecchio
Intel Ponte Vecchio

Справедливо відзначити, що Intel вже має досвід у розробці процесорів з багаточиповим компонуванням. Наприклад, у недавно випущеному прискорювачі Ponte Vecchio для дата-центрів та суперкомп'ютерів компанія використовувала збірку з 47 окремих мікросхем, а на цей рік вона запланувала реліз серверних чипів Xeon Scalable (Sapphire Rapids), у яких під кришкою знаходяться чотири окремі кристали з x86- ядрами та опціональний буфер HBM2E.

Оприлюднений патент зачіпає «пристрій рендерингу на основі положення та метод обробки графіки з декількома кристалами/графічними процесорами». У ньому Intel пропонує рішення для інтеграції кількох кремнієвих кристалів у єдиний блок, здатний працювати над обробкою одного кадру. Багаточипове компонування Intel розглядає як вимушений захід, покликаний розв'язувати проблеми, пов'язані з надмірним зростанням монолітних GPU.

Многочиповые GPU

У патенті Intel описує зв'язку одного головного GPU-кристалу, який відповідає за початкову обробку 3D-сцени та розподіл завдань, а також кількох дочірніх кристалів. Чипмейкер пропонує використовувати рендеринг у шаховому порядку, розподіливши ділянки зображення між дочірніми GPU. На останньому етапі головний кристал формує на основі їхніх праць фінальний кадр.

Многочиповые GPUМногочиповые GPU

Такий підхід має забезпечити більш високу продуктивність, ніж технології мульти-GPU зв'язок, на зразок Nvidia SLI та AMD CrossFire. Щоправда, оцінити його швидкодію можна буде лише після реалізації у «залізі». У найближчому майбутньому графічні прискорювачі Intel Arc будуть використовувати монолітні GPU.

Джерело:
WCCFTech