Запуск відеокарт AMD Radeon RX 7900 XTX та Radeon RX 7900 XT обростає неприємними чутками. Підсумкова продуктивність у перших оглядах виявилася нижчою за прогнозовану, й в іграх з трасуванням променів все погано, як і раніше. При цьому з'являлися дані про невелику кількість відеокарт, які надійдуть у продаж. Тепер опублікована інформація про апаратні проблеми графічного процесора AMD Navi 31.

Користувач Kepler_L2 проаналізував код драйвера, викладений на GitHub, і стверджує, що в GPU Navi 31 не працює попередня вибірка шейдерів (shader prefetch HW). Це стосується продуктів під кодовим ім'ям GFX1100 (Navi 31), GFX1102 (Navi 33) та GFX1103 (Navi 32), тобто мова може йти про всі рішення на архітектурі RDNA 3. Нібито в серії відеокарт Radeon RX 7900 використовують незавершений варіант чипа Navi 31 A0 і майбутні відеокарти можуть отримати певні апаратні доробки в нових ревізіях Navi 31.

Також фахівці активно обговорюють ефективність роботи обчислювальних блоків у RDNA 3. Кожен Compute Unit включає 64 ALU, організовані у два модулі SIMD32. Один із модулів SIMD32 здатний до обчислень INT, FP та Matrix, а інший може обробляти лише інструкції FP та Matrix. Кожен із векторних блоків SIMD32 може виконувати одну групу інструкцій wave64 FMA або дві групи інструкцій wave32 за один такт. Але така пікова пропускна спроможність доступна лише на папері.

В основному режимі wave32 дві інструкції FMA 32 мають доступ до одного регістра vGPR. Навіть у розширеному режимі wave64 пікова продуктивність становить 5/6 від теоретичного максимуму. Журналісти hardwaretimes навіть отримали офіційний коментар від представника AMD, в якому зазначається, що з покращенням компілятора, що здійснює пакування інструкцій Wave32 у спеціальне кодування VOPD, продуктивність теж покращуватиметься. Також використання більш складного реалістичного рендерингу може призвести до появи коду, який використовує Wave64 і залучає всі доступні ALU.

Джерела:
Wccftech
Hardwaretimes