Пересічним геймерам та ПК-ентузіастам графічна архітектура Nvidia Maxwell відома насамперед як основа лінійки відеокарт GeForce GTX 900. Однак її фактичний дебют відбувся трохи раніше. Спочатку Nvidia вирішила випробувати її у моделях початкового рівня GeForce GTX 750 (Ti), чий реліз відбувся 18 лютого 2014 року. Інакше кажучи, графічна архітектура Nvidia Maxwell напередодні відсвяткувала 10-річний ювілей!

Відеоадаптери Nvidia Maxwell запам'яталися не лише відчутним збільшенням продуктивності щодо попередників з архітектурою Kepler. Чимало галасу наробила ситуація навколо відеобуфера GeForce GTX 970. У маркетингових матеріалах Nvidia їй приписувалась наявність 4 Гбайт ОЗП, але насправді це виявилися 3,5 ГБ швидкої та 0,5 ГБ повільної пам'яті GDDR5. Невдоволені покупці подали позов проти «зеленої» компанії, яка згодом погодилася виплатити кожному по $30, щоправда, лише у США.

Не можна не згадати флагманські 3D-прискорювачі Maxwell: GeForce GTX Titan X та GeForce GTX 980 Ti. Обидві моделі базувалися на кристалі Nvidia GM200 (з 3072 та 2816 ядрами CUDA відповідно) та стали головними новинками Nvidia першої половини 2015-го. Модель GeForce GTX Titan X також могла похвалитися 12-гігабайтним буфером, тоді як GeForce GTX 980 Ti оснащувалась 6 ГБ пам'яті GDDR5.

Зустріти GPU, а точніше iGPU Maxwell можна було і в однокристальних системах Nvidia. Зокрема, SoC Tegra X1 (та її оновлена версія Tegra X1+) стала основою портативної ігрової консолі Nintendo Switch, яка наразі розійшлася тиражем близько 140 мільйонів пристроїв. Ці однокристальні системи також використовувалися в інших продуктах Nvidia, наприклад, в одноплатному комп'ютері Jetson Nano.

У 2016 році на зміну графічним прискорювачам Nvidia Maxwell прийшли пристрої з архітектурою Pascal. Вони принесли величезний стрибок продуктивності та мали величезний попит як у геймерів, так і у майнерів.

Джерело:
VideoCardz