Після кількох років розробки ентузіаст Ділан Беррі (Dylan Barrie) презентував повністю робочий концепт саморобної відеокарти. Пристрій побудований на базі чипа FPGA Xilinx Zynq UltraScale+ і вже може запускати легендарну гру Quake. Колись розробка стартувала з макетної плати Arty Z7, але потім з'явилися SoM-чипи Xilinx з безліччю обчислювальних модулів та інтегрованим блоком PCI Express, які відмінно підходили до реалізації ідеї автора.

Для створення проєкту Баррі самостійно вивчив мову опису та верифікації обладнання SystemVerilog, а також програмний пакет KiCAD EDA/CAD для електроніки. Автор каже, що знадобилися титанічні зусилля для розробки схеми FuryGPU з 4-канальним PCIe. Але найскладніший етап — розробка драйвера. І це при тому, що останні 14 років його робота була пов'язана із програмним забезпеченням для рендерингу графіки в ігровій індустрії.

Ентузіаст створив власний графічний прискорювач FuryGPU

Спочатку автор хотів запустити просте демо з тривимірним кубом, що обертається. Але в ході розробки новою метою стала можливість запуску культової в минулому гри Quake. Баррі написав спеціальний графічний API для зв'язку з графічним процесором, написав драйвери ядра Windows для дисплея та звуку, і тепер він має «повнофункціональне графічне обладнання, яке може відображати Quake з високою частотою кадрів».

У тесті Quake Timedemo саморобний FuryGPU показує результат у 44 fps при роздільній здатності 720p. І розробник бачить можливості для подальшої оптимізації та покращення результату. Сам проєкт FuryGPU поширюватиметься з відкритим вихідним кодом.

Джерела:
Tom's Hardware
FuryGPU