Компанія Microsoft представила генеративну модель штучного інтелекту, яка створює сцени з ігровим процесом. Це модель World and Human Action Model (WHAM), якій розробники дали назву Muse. ШІ генерує візуальне ігрове середовище на основі дій гравця. Muse розуміє тривимірний ігровий світ та ігрову фізику, реагуючи на поведінку гравця.

Microsoft представила ШІ Muse для генерації ігрових сцен

Проєкт створювався дослідницькими підрозділами Microsoft Research Game Intelligence і Teachable AI Experiences спільно зі студією Ninja Theory. Навчання проходило на основі гри Bleeding Edge (2020) для консолей Xbox. Усе починалося з експериментів із впровадження ШІ в гру, зокрема для створення ШІ-агентів, які могли поводитися як люди. Але в підсумку розробники створили модель, яка сама генерує ігрові ситуації в тривимірному візуальному середовищі. Перші експерименти проводилися на обчислювальному кластері з прискорювачами Nvidia V100, а фінальне масштабне навчання моделі проводилося на Nvidia H100.

Зараз Muse здатний генерувати короткі сценки роздільною здатністю 300×180 пікселів. Тож говорити про генерацію повноцінних ігор поки дуже рано. У Microsoft вважають, що не ШІ замінить розробників. Вони розглядають Muse як допоміжний інструмент для творців, які зможуть простіше реалізувати прототипи якихось ідей і побачити їх наживо. Компанія вивчає перспективи застосування такого ШІ, але дозволить використовувати його простим користувачам. Офіційно оголошено, що Muse незабаром додадуть до Copilot Labs.

Джерела:
Microsoft
The Verge