На конференції GDC 2025 компанія Microsoft анонсувала велике оновлення для API DirectX 12 Ultimate, включно з DirectX Raytracing (DXR) 1.2, нейронними шейдерами та іншим. Усе це має відкрити нові можливості для підвищення якості графіки та продуктивності в складних сценах із трасуванням.
У DXR 1.2 впроваджено дві нові технології, зокрема Opacity MicroMaps (OMM) та Shader Execution Reordering (SER). OMM оптимізує альфа-геометрію, забезпечуючи прискорення до 2,3 раза в іграх із трасуванням шляху, а SER здатна підвищити продуктивність у 2 рази завдяки ефективному перерозподілу та групуванню шейдерів. У реальних іграх нові технології можуть забезпечити підвищення продуктивності в складних сценах із трасуванням до 40%, що було продемонстровано на GDC на прикладі гри Alan Wake 2.
Nvidia вже впровадила підтримку нових технологій у свої відеокарти, включно з усіма моделями з серії GeForce RTX 20 і новіше. Microsoft працює з AMD, Intel і Qualcomm для ширшої підтримки, щоб зробити DXR 1.2 новим галузевим стандартом.
Також Microsoft впроваджує кооперативні вектори, які будуть доступні в Shader Model 6.9. Ці вектори дадуть змогу використовувати нові рушії для прискорення векторних і матричних операцій, що дасть змогу інтегрувати методи нейронного рендерингу в графічний конвеєр. У розробці кооперативних векторів й нейронного рендерингу беруть участь усі постачальники GPU, включно з Nvidia, AMD і Intel. Компанія Nvidia вже пропонує широкі можливості нейронного рендерингу у своїх нових відеокартах GeForce RTX 50. Компанія оголосила, що їх Neural Shading SDK буде підтримувати DirectX і використовувати кооперативні вектори.
Джерело:
Wccftech