Днями компанія Nvidia запустила ігрового помічника зі штучним інтелектом Project G‑Assist. Це локальний ШІ на базі малої мовної моделі SLM, який повністю функціонує на локальному ПК без онлайнових сервісів. Він розуміє англійську мову та має допомагати користувачеві з налаштуваннями відеокарти, параметрів гри або з різними програмними функціями драйверів Nvidia.

Project G‑Assist викликав неоднозначну реакцію спільноти через високі системні вимоги. Для роботи ШІ потрібна відеокарта GeForce RTX 30, RTX 40 або RTX 50 щонайменше з 12 гігабайтами пам’яті. Тобто він не працює навіть на GeForce RTX 3080 10GB. Також є свідчення користувачів, що на GeForce RTX 3060 12GB застосунок теж не запускається. І за бортом залишаться нові GeForce RTX 5060 Ti та GeForce RTX 5060 з 8 ГБ пам’яті.

Але відповідність системним вимогам не гарантує хорошу роботу. Журналіст видання Windows Central пише, що на ігровому ПК з GeForce RTX 5080 Founders Edition помічник призводить до серйозних проблем із продуктивністю. Його функції були перевірені в Call of Duty: Black Ops 6, Atomfall та Avowed. Виклик G‑Assist призводив до катастрофічного зниження продуктивності. Просте запитання «чи ввімкнена опція G‑Sync» могло призводити до зависання. Схоже, відеокарта просто не справляється з одночасним опрацюванням ШІ та графіки. При цьому втрачається сенс такого помічника, якого можна викликати в будь-який момент часу та отримати від нього якусь пораду. Поки що Project G‑Assist виглядає дуже сирим для масового впровадження.

Але є і позитивний досвід взаємодії з новим ШІ. Зокрема, на Reddit один із користувачів розповів, що після запитання про температуру і потужність G‑Assist запропонував андервольтинг і сам виконав усі операції.