Відеокарти GeForce RTX на архітектурі Blackwell отримало підтримку нейронних шейдерів і безлічі нових технологій, які поки важко оцінити в реальних іграх. Але одночасно вони дечого позбулися. Користувачі звернули увагу на проблеми в старих іграх з ефектами PhysX. Ці ефекти не вмикаються або працюють із вкрай низькою продуктивністю на CPU. Виявилося, що Nvidia позбавила нові GPU підтримки 32-бітних застосунків CUDA, а це, зокрема, і PhysX. Тому власники нових відеокарт не зможуть нормально задіяти ці ефекти в старих іграх, або гратимуть із поганою продуктивністю.
Ситуація неприємна, оскільки широка сумісність і можливість повернутися до старих ігор — одна з вагомих переваг PC як ігрової платформи. У списку ігор з апаратним прискоренням PhysX є такі хіти, як Assassin's Creed IV: Black Flag, Batman: Arkham City, Batman: Arkham Origins, Borderlands 2, оригінальна Mafia II та український горор Cryostasis: Sleep of Reason. Уже з'явилося підтвердження від представника Nvidia, що драйвер CUDA забезпечить підтримку 32-бітних застосунків тільки на відеокартах GeForce RTX 40, GeForce RTX 30, GeForce RTX 20/GTX 16, GeForce GTX 10 і GeForce GTX 9.
На DSOGaming перевірили можливості GeForce RTX 5090 у старому технодемо Cryostasis: Sleep of Reason. У 4K з максимальними налаштуваннями графіки новий титан графічного ринку видав 13 кадрів за секунду. При цьому GeForce RTX 4090 забезпечує 100 к/с у такому ж режимі. Для фанатів старих ігор це певне розчарування. Але якщо це пов'язано виключно з програмною підтримкою, є надія, що Nvidia або фанати виправлять проблему в майбутньому.