Після гучного анонсу відеокарт Nvidia GeForce RTX 50-ї серії великий інтерес викликала технологія генерації кадрів DLSS 4, яка породила багато суперечок. Цю версію DLSS переведуть на нову модель — замість нейронної мережі CNN буде використовуватися модель Transformer. Така нейронна мережа краще працює з довгими закономірностями, що дало змогу впровадити нову технологію генерації кадрів Multi Frame Generation, яка створює до чотирьох кадрів.

Журналіст Digital Foundry взяв інтерв'ю у Брайана Катанзаро (Bryan Catanzaro), віцепрезидента Nvidia з досліджень у сфері прикладного глибокого навчання, щодо нової технології, її особливостей та нюансів. Катанзаро розповів, що нова модель ШІ в DLSS 4 виправить класичні недоліки апскейлинга у вигляді мерехтінь та ореолів. При цьому вона вимагає вдвічі більше обчислень. DLSS 4 забезпечить кращу якість картинки (яка в сучасній версії DLSS і так на дуже гарному рівні). Було поставлено питання відносно нової генерації кадрів Multi Frame Generation та її ексклюзивності для відеокарт GeForce RTX 50-ї серії. Чи можливо її портувати на старе обладнання, наприклад, на GeForce RTX 30-ї серії? Катанзаро не став виключати такої можливості.

«Я думаю, це насамперед питання оптимізації та розробки, — сказав віцепрезидент Nvidia. — Ми запускаємо генерацію кадрів, найкращу технологію Multi Frame Generation, з 50-ю серією, і подивимося, що ми зможемо вичавити зі старого обладнання в майбутньому».

Технологія Frame Generation у GeForce RTX 40-ї серії була прив'язана до апаратного прискорювача Optical Flow, який відрізнявся від механізмів прискорення в GeForce RTX 30. І тоді теж звучали слова, що в теорії генерацію можна адаптувати для старих GPU, хоча вона працюватиме не так ефективно. DLSS 4 працює на базі нової нейромережі, генерація не залежить від Optical Flow й спирається тільки на тензорну продуктивність. Зараз ексклюзивність Multi Frame Generation виправдовується тільки високою продуктивністю тензорних ядер у нових GPU. Хоча слова Катанзаро означають, що Nvidia залишає відкритими двері для нових можливостей. І, цілком ймовірно, цю генерацію адаптують для відеокарт минулих серій.

Зазначимо окремо, що днями з'явилося відео з демонстрацією GeForce RTX 5090 у Cyberpunk 2077. Блогер показав, що DLSS 4 з генерацією не просто серйозно підвищує продуктивність, але й працює з низькими затримками.

Джерело:
Wccftech