Разом із новими відеокартами Radeon RX 9070 (XT) компанія AMD також представила нову технологію масштабування FSR 4, яка вперше перейшла на алгоритми з використанням технологій ШІ. Перші огляди та порівняння показують, що FSR 4 демонструє високу якість зображення, яка навіть краща, ніж з масштабуванням Nvidia DLSS 3 на базі моделі CNN. А безпосередньо для FSR це і зовсім величезний прогрес, оскільки різниця з FSR 3 дуже значна.

Утиліта OptiScaler дає змогу активувати FSR 4 в іграх з DLSS і XeSS

На старті технологія підтримується приблизно в 30 іграх. Але тепер ентузіасти знайшли спосіб увімкнути FSR 4 і в інших проєктах. З цим завданням справляється програма OptiScaler, яка дає змогу примусово замінювати різні версії апскейлерів. Якщо гра підтримує будь-яку версію DLSS 2-го покоління і новіше, то можна замінити масштабування на FSR 3.1 або XeSS. Можлива і підмінити FSR/XeSS на DLSS, але це працює не завжди. Також програма дає змогу примусово активувати генерацію кадрів і технології зниження затримок (Nvidia Reflex і AMD Anti-Lag 2).

Утиліта OptiScaler дає змогу активувати FSR 4 в іграх з DLSS і XeSS

OptiScaler використовує програмний метод перехоплення і перенаправлення викликів різних API для DLSS2, FSR і XeSS. І все це можна зробити прямо в грі, викликавши меню Optiscaler Overlay.

В останній версії OptiScaler додано підтримку FSR 4, і ця технологія тепер активується в іграх без офіційної підтримки такого апскейлингу. Зокрема, можна ввімкнути новий метод масштабування в Cyberpunk 2077. Розробники ведуть список сумісних ігор, оскільки не скрізь підміна за допомогою OptiScaler працює. Також варто зазначити, що сама технологія FSR 4 працює тільки на графічних процесорах з архітектурою RDNA 4.

Більше подробиць і посилання для завантаження доступні на GitHub.

Джерело:
Videocardz