Нещодавно компанія AMD оголосила про роботу над новим методом стиснення текстур на основі штучного інтелекту. Технологія нейронного стиснення отримала назву NTBC (Neural Texture Block Compression). Її анонсували на конференції EGSR (Eurographics Symposium on Rendering), а тепер дослідники Шин Фудзієда (Shin Fujieda) й Такахіро Харада (Takahiro Harada) опублікували статтю з описом головних особливостей технології.
Однією з проблем сучасних ігор є великий обсяг пам'яті, який вони займають на накопичувачі. Деякі ігри можуть вимагати й 150 ГБ на диску. Значну частину цього обсягу займають текстури високої роздільної здатності. Але завдяки технології NTBC можна буде зменшити обсяг текстур на 70%.
NTBC працює з текстурами формату BC1 і BC4, використовуючи багаторівневе сприйняття (MLP) для одночасного кодування блочно-стиснутих даних усіх текстур в одному матеріалі за умови збереження спільного формату блочно-стиснутих текстур. Технологія не вимагає змін шейдерів, що спростить її впровадження в графічний конвеєр. NTBC прогнозує блочно-стислі дані замість завантаження їх із диска; потім значення текселів декодуються зі стислих даних із використанням наявного методу декомпресії BC. Тому метод вимагає лише невеликих обчислювальних витрат на етапі завантаження текстур у графічному конвеєрі.
NTBC ще не ідеальна. Творці визнають, що технологія іноді створює розмиті деталі або артефакти, якщо порівнювати з вихідною текстурою. Але розробники продовжують працювати над поліпшенням методу і його оптимізацією. Також в AMD планують розширити NTBC до текстур формату BC6H і BC7.
Про практичну реалізацію в іграх говорити поки зарано. Але технологія безумовно перспективна.
Джерело:
Wccftech