Похмурий шутер The Forever Winter стартує в дочасному доступі у вересні

Незабаром в Steam у дочасному доступі вийде незвичайна гра The Forever Winter. Це лутер-шутер у похмурому постапокаліптичному світі, де людство живе на руїнах цивілізації, воюючи з роботами та величезними кібернетичними монстрами, деякі з яких буквально височіють над полем бою. У ворогів є свої цілі в цьому світі, і людина лише піщинка в протистоянні механічних убивць. Тому важливе значення має кооператив, гравцям потрібно взаємодіяти та допомагати один одному для виживання в недружньому світі.

The Forever Winter

Команда розробників Fun Dog Studios складається з людей, причетних до розробки Mass Effect, Doom та Horizon: Zero Dawn. Ранній доступ стартує 24 вересня. На момент запуску гра запропонує чотири карти та п'ять ігрових персонажів — кожен зі своїм стилем гри й арсеналом.

Також на сторінці в Steam опубліковано системні вимоги. У мінімальній конфігурації вказані процесори Intel Core i7-9700 і AMD Ryzen 7 3700X, 16 гігабайтів пам'яті та відеокарти рівня GeForce RTX 2080 Super або Radeon RX 5700 XT. Рекомендована конфігурація базується на системі з процесором Intel Core i7-12700 або AMD Ryzen 7 5700X, плюс 16 ГБ пам'яті та відеокарта GeForce RTX 3080 Ti або Radeon RX 6800 XT.

Обговорити в форумі (коментарів: 11)

Відомий сайт AnandTech припиняє діяльність

Сумна новина для старожилів Інтернету, які люблять якісні огляди комп'ютерного «заліза» та нових технологій. Один із найстаріших сайтів про технології AnandTech.com припиняє роботу.

Про це офіційно заявив його редактор Раян Сміт (Ryan Smith). Сайт почав свою роботу в далекому 1997 році, а назву отримав на честь 15-річного засновника Ананда Лала Шимпі (Anand Lal Shimpi). У 32 роки Ананд залишив видання заради роботи в Apple, передавши керівництво Раяну Сміту та видавцю Purch, який пізніше був придбаний Future PLC.


Ананд Лал Шимпі в 1998 році

За 27 років свого існування видання пройшло великий шлях, завжди демонструючи якісний підхід до вивчення нових технологічних новинок. Як зазначає Раян Сміт, історія сайту почалася з огляду процесора AMD і закінчилася оглядом процесора AMD. Коли сайт починав свою діяльність, Nvidia ще навіть не придумала термін GPU. І загалом технології пройшли шлях від великих комп'ютерів до компактних мобільних пристроїв, зараз найдешевший кишеньковий пристрій потужніший за найшвидший ПК 1997 року.


Раян Сміт та колектив AnandTech на CES 2016

Після припинення активної діяльності сайт AnandTech ще буде доступний читачам. Усі старі матеріали не зникнуть. Future PLC підтримуватиме роботу вебсайту. Також продовжиться підтримка форуму, який веде початок з 1999 року.

Обговорити в форумі (коментарів: 36)

AMD випустила ігровий процесор Ryzen 5 7600X3D з додатковим L3-кешем

Сьогодні компанія AMD офіційно представила Ryzen 5 7600X3D — ще один процесор із технологією 3D V-Cache для платформи AM5. Він базується на мікроархітектурі Zen 4 та буде доступний виключно в американських магазинах MicroCenter. Рекомендована ціна становить 300 доларів. Додамо, що минулого року AMD випустила модель Ryzen 5 5600X3D для платформи AM4, яка теж стала ексклюзивом американського ритейлера.

В арсеналі AMD Ryzen 5 7600X3D є 6 ядер/12 потоків на частоті від 4,1 до 4,7 ГГц, 96 мегабайтів кеш-пам'яті третього рівня, контролери DDR5-5200 та PCI Express 5.0, а його номінальний рівень TDP становить 65 Вт. Для порівняння, у Ryzen 5 7600X без технології 3D V-Cache цей параметр дорівнює 105 Вт. Використовувати новинку можна з материнськими платами AM5 за умови оновлення прошивки UEFI.

Наразі Ryzen 5 7600X3D доступний у складі набору з материнською платою ASUS TUF Gaming B650-Plus Wi-Fi та 32 гігабайтами пам'яті DDR5-6000. MicroCenter оцінює цей комплект у 450 доларів. Чи надійде Ryzen 5 7600X3D до продажу в інших куточках планети, на жаль, поки не повідомляється.

Ryzen 5 7600X3D

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 42)

IBM стала першим великим покупцем прискорювачів ШІ Intel Gaudi 3

Компанія Intel оголосила про велике партнерство з IBM для постачання нових прискорювачів Gaudi 3 для обчислень у сфері штучного інтелекту. Intel та IBM планують спільно розгорнути обчислювальну інфраструктуру для корпоративного ШІ в хмарному сервісі IBM Cloud. Таким чином IBM стане першим постачальником хмарних послуг, яка взяла на озброєння Intel Gaudi 3.

Для розкриття повного потенціалу потрібна спільна екосистема. Тому IBM буде використовувати сервери на базі нових процесорів Xeon 5-го покоління в поєднанні з прискорювачами Gaudi 3. Платформа IBM Cloud на Gaudi 3 допоможе клієнтам ефективно масштабувати корпоративні робочі навантаження ШІ, приділяючи пріоритетну увагу продуктивності, безпеці та відмовостійкості. Також IBM планує забезпечити прискорювачами Gaudi 3 платформу ШІ IBM watsonx. Запуск застосунків в IBM Cloud з Intel Gaudi 3 буде доступний з 2025 року.

Прискорювач Intel Gaudi 3 використовує чип, який складається з двох великих обчислювальних процесорів з додатковими стеками пам'яті HBM. Такий чип налічує 64 тензорних ядра і забезпечує продуктивність FP8 до 1835 TFLOPS. Оснащується 128 ГБ пам'яті HBM2e з пропускною спроможністю 3,7 ТБ/с. Анонс пристрою відбувся ще навесні, але ажіотажу навколо Gaudi 3 не було. Основна увага на цьому ринку пов'язана з пристроями Nvidia та AMD. Партнерство з IBM допоможе відновити довіру до Intel та сприяє зміцненню позицій компанії на ринку ШІ.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 16)

Нові подробиці S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl від представників GSC Game World

Під час виставки Gamescom 2024 проходила демонстрація довгоочікуваної гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Представник сайту Wccftech.com ознайомився з проєктом і поспілкувався з розробниками, виклавши в окремому матеріалі свої враження та відповіді представників GSC Game World.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Якщо показ ранньої версії на торішньому Gamescom викликав суперечливі почуття, тепер багато журналістів хвалять гру. Зокрема, згадують атмосферну технологічну картинку на рушії Unreal Engine 5. Команда розробників також прислухається до відгуків, тогорічна критика допомогла виправити та покращити низку елементів у грі. Реакція перших гравців також вплинула на рішення про перенесення гри для додаткового доопрацювання.

Представники GSC Game World згадали про співпрацю з Microsoft. Зроблено акцент на тому, що це партнерство з Game Pass, і Microsoft не чинить тиску та не підганяє команду. Хоча корпорація допомагає з грою, загалом GSC Game World сама несе всі основні фінансові витрати й де-факто сама виступає видавцем.

При цьому гра виходить тільки на платформах Xbox Series, PC і в сервісі Game Pass. На консолі Xbox Series X буде два режими якості — Performance Mode при 60 fps і Quality Mode з усіма графічними ефектами при 30 fps. Зараз триває процес оптимізації для Xbox Series S. Поки що на молодшій консолі гра демонструє 25 fps, але команда розраховує додатково підтягнути оптимізацію.

У грі буде програмне трасування променів і підтримка технології Nvidia DLSS. Розробники експериментують з апаратним трасуванням, але до релізу його в гру точно не додадуть.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

На одне проходження піде від 25 до 40 годин. Але гравець не побачить весь контент через нелінійний сюжет. Щоб побачити всю гру, знадобиться кілька проходжень. Буде три кінцівки.

Популярність старих ігор підтримувалася багато років завдяки великій кількості модифікацій. Автори усвідомлюють важливість цього і планують додати офіційну підтримку модів і в Heart of Chornobyl. Також гра отримає свій набір інструментів для модифікації. Усе це може бути не реалізовано до моменту релізу, але плани такі є.

У пострелізних оновленнях можлива поява мультиплеєра, і це буде безплатний апдейт. Але якихось деталей про нього поки немає. Зараз у GSC Game World зосереджені на поліруванні однокористувацької сюжетної гри.

Будуть два сюжетних DLC, які розширять історію персонажів і самої зони. Перед їхнім випуском представлять кілька безплатних оновлень для всіх гравців.

Система штучного інтелекту та симуляції життя A-Life генеруватиме випадкові події. Наприклад, NPC можуть вступати в бій між собою або з мутантами. Також будуть особливі зустрічі, які представлять невеликі історії. Наприклад, вони можуть бути пов'язані з пошуком схованки.

Гра відома своїми перенесеннями. Востаннє реліз перенесли з вересня на 20 листопада. Але гра близька до фінальної стадії, зараз триває полірування. Над проєктом працює близько 430 осіб.

Обговорити в форумі (коментарів: 30)

Remedy оголосила про плани з екранізації Control та Alan Wake

Компанія Remedy Entertainment оголосила про співпрацю з Annapurna Pictures для розширення своїх франшиз Control та Alan Wake, щоб перенести їх на кіно- і телеекрани. Annapurna займеться перенесенням відомих ігор у нове медійне середовище. Також згадується, що вона профінансує 50% бюджету розробки майбутньої гри Control 2 та отримає значну частину доходів після її продажів.

Генеральний директор Annapurna Pictures заявила, що майбутнє оповідних історій вимагає безшовної інтеграції ігор, кіно і телебачення. Партнерство з Remedy й досвід ігрової студії у створенні захопливих світів дасть змогу розсунути звичні межі сприйняття медіа.

Ігри Remedy відомі глибоким сюжетом і кінематографічним підходом. Це стосується не тільки постановки, а й спроб впровадження в ігри відеоепізодів з живими акторами. У бойовику Quantum Break розробники навіть намагалися поєднати гру з повноцінним серіалом. А якщо говорити про Control і Alan Wake, то ці ігри безумовно краще за інших підходять для втілення в кіно- або телеформаті. Раніше вже була інформація про спробу запустити виробництво серіалу за мотивами Alan Wake, але процес так і не зрушив з мертвої точки. Можливо, після старту співпраці з Annapurna Pictures ми побачимо активізацію в цьому напрямку.

Обговорити в форумі (коментарів: 8)

AMD EPYC 9755 на архітектурі Zen 5 удвічі швидший за 128-ядерний CPU Zen 4c в тесті 7-Zip

Компанія AMD вже вивела на ринок перші процесори Ryzen на архітектурі Zen 5. Незабаром будуть представлені й оновлені серверні процесори EPYC сімейства Turin. У Мережі вже були дані про характеристики майбутньої лінійки. Відомо, що Turin отримають до 128 ядер Zen 5, а Turin Dense отримають до 192 «малих» ядер Zen 5c.

Тепер з'явилися результати тестів у вбудованому тесті продуктивності 7-Zip для нового 128-ядерного процесора AMD EPYC 9755. І цей процесор виявився вдвічі швидшим за старий EPYC 9754 (Bergamo/Zen 4c) з такою ж кількістю ядер.

Така вагома перевага пов'язана не тільки з новою архітектурою, а й з різницею в частотах та в обсязі кеш-пам'яті. EPYC 9755 пропонує 128 ядер Zen 5 (256 потоків) при частоті до 4,1 ГГц. Кеш L1 становить 80 КБ на ядро, L2 1 МБ на ядро, а обсяг L3 дорівнює 512 МБ — тобто загальний об'єм кеш-пам'яті процесора 650 МБ. Процесор EPYC 9754 оснащений 128 ядрами Zen 4c (256 потоків) при частоті до 3,1 ГГц. Кеш L1 становить 64 КБ на ядро, L2 1 МБ на ядро, загальний L3 дорівнює 384 МБ, а загальний пул кеш-пам'яті у цього процесора 496 МБ.

AMD EPYC 9754 є флагманським процесором лінійки Bergamo, а EPYC 9755, ймовірно, займе верхню сходинку в сімействі Turin.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 10)

Мобільні процесори AMD Krackan отримають підтримку LPDDR5X-8000

Окрім монструозних мобільних процесорів Strix Halo фахівці AMD зараз також працюють над сімейством чипів Krackan (або Kraken Point). Ці процесори, грубо кажучи, є дещо урізаним варіантом APU Strix Point, випущених цього літа, та повинні знайти застосування в ноутбуках мейнстрім-рівня.

AMD Ryzen

У процесорах AMD Krackan використовуватимуться вісім x86-ядер (по чотири Zen 5 і Zen 5c), графічний блок RDNA 3.5 на вісім Compute Units та NPU-модуль з архітектурою XDNA 2-го покоління. Згідно з останньою інформацією, вони також отримають контролер оперативної пам'яті LPDDR5X-8000, тоді як актуальні Ryzen AI 300 (Strix Point) працюють із пам'яттю LPDDR5X-7500. Порівняти характеристики всіх лінійок процесорів AMD Ryzen на архітектурі Zen 5 можна в таблиці.

AMD Ryzen

Офіційна презентація мобільних процесорів AMD Krackan і Strix Halo очікується на виставці CES 2025 на початку січня.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 7)

Щоб зменшити видатки Intel може продати свої фабрики або скасувати деякі плани їх розширення

Bloomberg повідомляє, що Intel веде переговори з інвестиційними банками про можливе відділення свого фабричного бізнесу, а також про відмову від деяких наявних планів розширення з метою скорочення збитків. Хоча доходи Intel знижуються, вони все ще залишаються високими. Однак прибутковість ведення бізнесу знизилася настільки, що компанія зараз працює в режимі чистого збитку ($1,6 млрд за минулий квартал). Генеральний директор Пет Гелсінгер зараз вивчає різні способи контролювати ці збитки та зробити компанію знову прибутковою. Goldman Sachs і Morgan Stanley консультують Intel щодо їх майбутніх кроків у бізнесі виробництва чипів та загальних операціях.

Intel in pain

Виробничий підрозділ Intel є найбільшим споживачем коштів компанії, оскільки плани з розширення фабрик в США та Європі коштують мільярди доларів. Попри те, що компанія отримує різні державні субсидії на будівництво потужностей з виробництва напівпровідників, вона все одно повинна вкладати значну частину свого капіталу в роботу. Враховуючи, що Intel відчуває нестачу коштів, деякі з цих планів розширення, які не є критично важливими для бізнесу, можуть бути скасовані. Крім того, ведення бізнесу також виявляється досить дорогим: у другому кварталі 2024 року операційна рентабельність склала від'ємні 65,5%. Розділення Intel Product та Intel Foundry може бути одним варіантом. Другим може бути продаж виробничого бізнесу взагалі. Під час технологічної конференції Deutsche Bank Пет Гелсінгер також зазначив, що «це були важкі кілька тижнів» для Intel, коли багато співробітників було звільнено, щоб спробувати запровадити нові заходи з економії витрат.

Джерело:
Techpowerup

Обговорити в форумі (коментарів: 23)

The Witcher 3 запустили на процесорі RISC-V

Архітектура RISC-V є відносно молодою, але перспективною. Не виключено, що в майбутньому ми побачимо появу процесорів споживчого сегмента на цій системі команд, як це вже сталося з процесорами ARM. Недавній експеримент команди Box86/Box64 показує, що на процесорах RISC-V можна навіть запускати ігри. Цим ентузіастам вдалося реалізувати емуляцію інструкцій x86/x64 та запустити The Witcher 3: Wild Hunty на процесорі Milk-V Pioneer через застосунки Box64, Wine і DXVK.

The Witcher 3 RISC-V

Поки що продуктивність у грі вкрай низька. ПК з процесором Milk-V Pioneer (64 ядра) разом з відеокартою AMD Radeon RX 5500 XT забезпечив близько 15 кадрів за секунду. Це пов'язано з тим, що значні обчислювальні ресурси йдуть на трансляцію команд x86/x64 в систему команд RISC-V через безліч програмних шарів. Але сам по собі факт запуску великої тривимірної гри із сучасною графікою є значною подією.

Раніше ця ж команда адаптувала для RISC-V прості двомірні ігри Stardew Valley та World of Goo.

Джерела:
TechPowerUp
Box64

Обговорити в форумі (коментарів: 10)