Gigabyte може представити плати LGA1851/Z890 на Computex 2024

У четвертому кварталі Intel випустить процесори Arrow Lake-S для настільних комп'ютерів. Разом з ними до продажу надійдуть материнські плати LGA1851 на основі наборів логіки Intel 800-ї серії. Перші такі моделі виробники можуть представити вже наступного тижня в рамках виставки Computex 2024. Принаймні на це натякає компанія Gigabyte Technology.

Gigabyte

Вендор опублікував невеликий тизер материнської плати лінійки Aorus, яку він планує анонсувати на Computex 2024. Gigabyte не розкриває про яку саме модель йдеться, але закордонні колеги впевнені, що вона представить плату Z890 Aorus Xtreme AI TOP для настільних процесорів Core Ultra 200 (Arrow Lake-S). Новинка має стати наступницею моделі Z790 Aorus Xtreme X. Додамо, що минулого тижня в Мережі опинився список перших системних плат Gigabyte LGA1851/Z890.

Джерела:
WCCFTech
VideoCardz

Перший у світі біопроцесор складається з 16 органоїдів людського мозку

Швейцарський біокомп’ютерний стартап FinalSpark запустив онлайн-платформу Neuroplatform з віддаленим доступом до 16 органоїдів людського мозку. Це вважається першою у світі можливістю отримати доступ до біологічних нейронів в експериментальних умовах. Також розробники стверджують, що такі біопроцесори «споживають у мільйон разів менше енергії, ніж традиційні чипи».

Bioprocessor

Засновники FinalSpark, доктори Фред Джордан (Fred Jordan) та Мартін Куттер (Martin Kutter) вважають, що їх Neuroplatform здатна вивчати та обробляти інформацію, зменшуючи вплив комп’ютерів на навколишнє середовище завдяки низькому енергоспоживанню. У дослідницькій статті про свої розробки вони зазначають, що для навчання одної LLM (великої мовної моделі), такої як GPT-3, потрібно приблизно 10 ГВт·год — в 6000 разів більше енергії, ніж пересічний європеєць споживає за рік. Такі витрати енергії можуть бути значно скорочені після успішного впровадження біопроцесорів.

Founders of FinalSpark, Dr. Fred Jordan and Dr. Martin Kutter

Робота Neuroplatform збудована на архітектурі, яку можна класифікувати як wetware: змішування апаратного забезпечення, програмного забезпечення та біології. Основна інновація Neuroplatform полягає у використанні чотирьох багатоелектродних масивів (MEA), які містять живу тканину — органоїди, які є тривимірними клітинними масами тканини мозку.

Computebiochip

Кожен MEA містить чотири органоїди, з’єднані вісьмома електродами, які використовуються як для стимуляції, так і для запису. Дані передаються на вхід та вихід через цифрові аналогові перетворювачі (контролер Intan RHS 32) із частотою дискретизації 30 кГц і роздільною здатністю 16 біт. Ці ключові особливості архітектурного дизайну підтримуються мікрорідинною системою життєзабезпечення для MEA та камерами моніторингу. Програмний стек дозволяє дослідникам вводити змінні даних, а потім читати та інтерпретувати вихідні дані процесора.

FinalSpark надав доступ до своєї платформи віддаленого обчислення дев’яти інституціям, щоб допомогти стимулювати дослідження та розробки біопроцесора. Завдяки цій співпраці компанія сподівається створити перший у світі живий процесор. Також вже є три десятки університетів, які зацікавлені у доступі до Neuroplatform. Щоб отримати доступ до Neuroplatform, навчальні заклади мають сплатити 500 доларів США за кожного користувача.

Кремнієві мікросхеми можуть працювати роками, іноді й десятиліттями. Але органоїди біологічного процесора «живуть» близько 100 днів. Нейронні структури, які утворюють біопроцесори, також мають тривалий термін служби, але вони «придатні лише для експериментів, які тривають кілька місяців», — свідчить FinalSpark. Початкові варіанти MEA здатні функціонувати лише кілька годин. Втім очікується, що удосконалення системи збільшить тривалість життя органоїдів приблизно до 100 днів.

Джерело:
Tom`s Hardware

Обговорити в форумі (коментарів: 24)

Чутки: наступного року Nvidia випустить SoC для ноутбуків із графікою Blackwell та підтримкою LPDDR6

За останні місяці в Мережі не раз виринала інформація про наміри Nvidia активніше взятися за ринок однокристальних систем з архітектурою ARM. «Зелений» чипмейкер вже має непоганий досвід виробництва подібних SoC, наприклад, в портативній консолі Nintendo Switch використовується Tegra X1. Однак тепер компанія готова випробувати сили в інших сегментах ринку, зокрема скласти конкуренцію Qualcomm у Windows-ноутбуках.

Хуанг

Від неофіційних джерел надійшли додаткові подробиці про конкурента Snapdragon X від «зеленої» компанії. Очікується, що Nvidia представить нову однокристальну систему наступного року. У ній буде об'єднано процесорні ядра ARM Cortex-X нового покоління, відомі під кодовим ім'ям Blackhawk, графічний модуль з архітектурою Nvidia Blackwell та контролер оперативної пам'яті LPDDR6. Відповідний стандарт ОЗП буде затверджено у другій половині цього року.

Виготовлятиметься нова SoC буде за 3-нм технологією, проте джерела розходяться на думці, на чиїх саме фабриках. Nvidia може звернутися як до свого старого партнера TSMC, так і до корпорації Intel, яка активно розвиває контрактне виробництво напівпровідників.

Хай там як, офіційної презентації SoC Nvidia для Windows-ноутбуків доведеться ще почекати. А поки що рекомендуємо ставитися до опублікованої інформації зі здоровим скептицизмом.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 7)

Голова Microsoft вважає прискорювачі AMD Instinct MI300X найкращим вибором для GPT-4

Компанія Nvidia стала головним вигодонабувачем від буму штучного інтелекту. Щокварталу «зелений» гігант рапортує про рекордні прибутки. Прискорювачі Hopper мають високий попит, і такий же попит очікується на майбутні прискорювачі Blackwell. Але AMD теж пропонує свої спеціалізовані пристрої. І хоча «червона» компанія зараз виступає другим номером, її рішення мають добрі перспективи.

Зокрема, генеральний директор Microsoft Сатья Наделла нещодавно вкрай позитивно відгукнувся про продукцію AMD і назвав прискорювачі Instinct MI300X найкращим вибором — вони забезпечують найліпше співвідношення ціни та продуктивності при інференсі GPT-4. І це при тому, що Microsoft давно співпрацює з Nvidia, і компанія однією з перших запропонує клієнтам хмарний доступ до обчислювальних можливостей Blackwell B100 та GB200. Можливо, що за всіх переваг обчислювальних рішень Nvidia, їхня висока ціна та енергоспоживання вже змушують партнерів шукати альтернативи.

Проблема високого енергоспоживання стає дедалі актуальнішою. І AMD активно працює над оптимізацією та підвищенням енергоефективності. Голова компанії Ліза Су на конференції ITF World зауважила, що в AMD давно передбачали проблему високого енергоспоживання. Тут потрібен комплексний підхід для оптимізації роботи всіх вузлів обчислювальних систем. Але компанія рухається в цьому напрямку, і в планах стократне підвищення продуктивності на ват до 2027 року (відносно показників 2020 року).

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 12)

AMD готує відеокарту Radeon RX 7650M XT

З'явилася інформація про нову мобільну відеокарту Radeon, що з'явиться у липні. Підтвердження цьому дав виробник AOOSTAR, який анонсував зовнішнє рішення eGPU з Radeon RX 7650 XT для підключення до ноутбуків. Враховуючи специфіку таких пристроїв, можна впевнено говорити, що йдеться про мобільний графічний прискорювач, який повинен мати повну назву Radeon RX 7650M XT.

Зараз компанія AMD пропонує Radeon RX 7600M на базі Navi 33 з 1792 потоковими процесорами, також є мобільна відеокарта Radeon RX 7700S на базі того ж самого GPU з 2048 потоковими процесорами. Ці моделі мають дуже схожі робочі частоти та потужність. Можна припустити, що Radeon RX 7650M XT запропонує лише невелике покращення характеристик відносно Radeon RX 7600M. Але теоретично навіть цього буде достатньо, щоб стати ближче до старшої Radeon RX 7700S.

Анонс нових мобільних відеокарт AMD можливий на виставці Computex, що відбудеться у червні.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 1)

Масштабування Microsoft Auto SR працюватиме лише на пристроях Copilot+ PC

Перші чутки про нову технологію масштабування Microsoft Auto SR (Automatic Super Resolution) з'явилися ще на початку року. Тепер технологія набула офіційного статусу і стали відомі деякі подробиці. Це масштабування використовує технології штучного інтелекту й поки що працює тільки на системах Copilot+ PC. Це ноутбуки на базі ARM-процесорів Qualcomm Snapdragon X під керуванням операційної системи Windows 11.

Auto SR використовує для прискорення нейронний процесор NPU Hexagon та вбудовану графіку. Технологія працюватиме лише з іграми під API DirectX 11/12. У вимогах згадується, що роздільна здатність екрана не повинна бути меншою за Full HD. Поки AutoSR несумісна з HDR. На цей час заявлено про 12 ігор, де технологія вже працює:

  • 7 Days to Die;
  • BeamNG drive;
  • Borderlands 3;
  • Control;
  • Dark Souls III;
  • God of War;
  • Kingdom Come: Deliverance;
  • Resident Evil 2;
  • Resident Evil 3;
  • Sekiro: Shadows Die Twice;
  • Sniper Ghost Warrior Contracts 2;
  • The Witcher 3: Wild Hunt.

Список поступово розширюватиметься. Також технологію можна буде примусово увімкнути для ігор без офіційної сумісності. Auto SR буде доступна для різних GPU, але їх список поки що не озвучується. Ймовірно, згодом буде заявлено сумісність із GPU Nvidia та AMD.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 10)

На Xbox Games Showcase можуть анонсувати Doom: The Dark Ages

Нову частину Doom можуть представити найближчими днями. Чутки про можливий анонс у рамках презентації Xbox Games Showcase з'явилися давно, але тепер їх підтвердив надійний інсайдер Том Хендерсон, відомий своїми точними даними. Він стверджує, що нова гра має назву Doom: The Dark Ages.

Це та сама гра, яка раніше була відома під кодовою назвою Doom Year Zero. Відомо, що вона запропонує світ Doom, який натхнений середньовіччям. Інших деталей відносно проєкту немає. Але навіть цей скромний опис натякає на якийсь приквел. Doom Eternal серйозно розширив міфологію гри та дав підстави для такого приквела.

Оновлений Doom мав великий успіх та повернув серії звання еталона стрімкого видовищного шутера. Doom Eternal гравці вже зустріли стриманіше. Нова частина буде доступною на всіх актуальних платформах. За чутками, Doom: The Dark Ages вийде на PC, Xbox Series та PlayStation 5. Залишилося дочекатися офіційного анонсу на Xbox Games Showcase, яке пройде 9 червня.

Джерело:
Insider Gaming

Обговорити в форумі (коментарів: 23)

Пам'ять HBM3E від Samsung досі неспроможна пройти кваліфікаційні тести Nvidia

Пам'ять HBM3E від Samsung так і не змогла пройти кваліфікаційні тести Nvidia, що створило багато нових проблем для корейського виробника. Основними причинами невдачі експерти називають занадто сильний нагрів чипів та зависоке споживання енергії.

За даними поінформованих джерел, процеси виготовлення пам'яті Samsung HBM3 та HBM3E страждають від неефективності. Внаслідок чого великі клієнти, як Nvidia, не ризикують розміщати на них свої замовлення. Зі свого боку, Samsung заявляє, що інформація про провал тестів не відповідає дійсності. І що вони близько співпрацюють зі своїми партнерами з метою оптимізації нових продуктів.

З іншого боку, цілком можливо, що проблема криється не у технологіях пам'яті Samsung, а у зависокій конкурентній планці вимог до якості, заданої такими виробниками як SK Hynix. Крім того, TSMC також не дуже бажає включати Samsung у свій ланцюг постачання. Станом на зараз, ситуація для корейського гіганта виглядає дуже непевною.

Джерело:
Wccftech

Обговорити в форумі (коментарів: 21)

Технологія AMD FSR3 з генерацією кадрів дебютувала на консолях в Immortals of Aveum

Технологія AMD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) з генерацією кадрів добралась до ігрових консолей. Першою грою з її підтримкою став магічний шутер Immortals of Aveum від Ascendant Studios. Раніше розробники вже впровадили масштабування FSR 3, але тепер всі версії проєкту підтримують генерацію кадрів. Відповідне оновлення було випущено напередодні.

Immortals of Aveum

Використовувати генерацію кадрів AMD FSR 3 в Immortals of Aveum можна на ігрових консолях PlayStation 5 та Xbox Series X/S. Серед нововведень останнього патчу відзначаться підтримка HDR, покращення версія FidelityFX Super Resolution 3 для ПК-версії гри, виправлення Nvidia DLSS, а також безліч інших покращень. З детальним описом оновлення можна ознайомитись на сайті розробників.

Нагадаємо, технологія AMD FidelityFX Super Resolution 3 вийшла у вересні минулого року. Вона поєднує масштабування зображення з опціональною генерацією кадрів, а її головною перевагою над Nvidia DLSS 3 стала підтримка всіх більш-менш сучасних відеоадаптерів, у тому числі на базі графічних процесорів Nvidia та Intel.

Обговорити в форумі (коментарів: 13)

Мобільні процесори AMD Strix Point можуть вийти під брендом Ryzen AI 300

У планах AMD на найближче майбутнє значиться випуск сімейства мобільних процесорів Strix Point з архітектурою Zen 5. Ці чипи є відповіддю «червоних» на лінійку Intel Core Ultra 200, до якої увійдуть CPU Arrow Lake та Lunar Lake. Останні мають вийти вже наступного кварталу.

Спочатку вважалося, що процесори AMD Strix Point сформують лінійку Ryzen 8050 відповідно до схеми маркування, яку компанія представила у 2022 році. Потім з'явилася інформація, що нові чипи стануть частиною серії Ryzen 9000. Незабаром після цього ASUS розкрила підготовку нового бренду — Ryzen AI 100.

Ryzen AI

Згідно з останньою інформацією, компанія AMD знову змінила систему найменування своїх мобільних процесорів. Тепер вона планує випустити сімейство Strix Point у рамках серії Ryzen AI 300. Число 300, судячи з усього, має вказати на перевагу над Core Ultra 200. У минулому «червоні» схожим чином підійшли до назв чипсетів для платформи AM4, взявши за основу схему Intel. У результаті на зміну Intel B250 прийшла логіка B360, оскільки хаб B350 на той час вже випустила AMD.

Офіційна презентація процесорів Ryzen AI 300 (Strix Point) очікується на початку червня. Нагадуємо, що у так званий «нульовий» день виставки Computex 2024 відбудеться доповідь генерального директора AMD Лізи Су.

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 11)