Методика тестування
Тестування та калібрування монітора здійснювалося за допомогою приладу Datacolor SpyderX Pro. Монітор був підключений до відеокарти ASUS RTX4080S-O16G-NOCTUA рідним кабелем Display Port та працював з частотою оновлення у 180 Гц. Тести проводилися в операційній системі Windows 11. Перед початком перевірки монітор був скинутий на фабричні налаштування. Було використано наступні програмні застосунки: Argyll CMS 2.3.1, DisplayCAL 3.8.9.3, HCFR Colorimeter 3.5.2, UFO Motion Tests.
Результати тестування
Заміри по кожному заводському профілю занесені у таблиці. В них також вказані налаштування, які передбачено для кожного профілю окремо.
Назва профілю | Racing | Scenery | Cinema | RTS/RPG | FPS | sRGB | MOBA | Night Vision | User |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Яскравість, % | 65 | 100 | 90 | 90 | 100 | 25 | 90 | 30 | 80 |
Контраст, % | 80 | 80 | 80 | 80 | 80 | – | 80 | 80 | 80 |
Насиченість | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | – | – | 50 | 50 |
Кольорова температура | 6500K | User Mode | 7500K | User Mode | 6500K | – | User Mode | User Mode | User Mode |
Посилення тіней | Off | Off | Off | Off | Level 3 | – | – | Off | Off |
Яскравість білого, кд/м² | 271,5 | 433,7 | 369,1 | 394,6 | 390,8 | 129,7 | н/д | н/д | 358,2 |
Яскравість чорного, кд/м² | 0,284 | 0,428 | 0,405 | 0,405 | 0,425 | 0,143 | н/д | н/д | 0,356 |
Коефіцієнт контрастності, x:1 | 953 | 1011 | 910 | 973 | 917 | 901 | н/д | н/д | 1004 |
Кольорова температура, K | 7057 | 8124 | 8483 | 8142 | 7257 | 7034 | н/д | н/д | 8126 |
Середня ΔE*00 | 0,2 | 0,32 | 0,34 | 0,34 | 0,48 | 0,26 | н/д | н/д | 0,26 |
Максимальна ΔE*00 | 0,82 | 0,89 | 1,2 | 1,51 | 3,03 | 1,05 | н/д | н/д | 1,03 |
Досягнуте покриття кольорів / порівняльний обсяг кольорів sRGB, % | 99,9 | 99,8 | 99,8 | 99,8 | 99,9 | 98,2 | н/д | н/д | 99,8 |
137 | 129,9 | 134,2 | 129,8 | 136,6 | 102,1 | н/д | н/д | 130,3 | |
Досягнуте покриття кольорів / порівняльний обсяг кольорів Adobe RGB, % | 85,2 | 80,2 | 82,5 | 80,1 | 84,5 | 68,9 | н/д | н/д | 80,3 |
94,1 | 89,5 | 92,5 | 89,4 | 94,1 | 70,3 | н/д | н/д | 89,8 | |
Досягнуте покриття кольорів / порівняльний обсяг кольорів DCI-P3, % | 91,8 | 89,8 | 92,4 | 89,8 | 92 | 72,2 | н/д | н/д | 90 |
97,1 | 92 | 95,1 | 91,9 | 96,7 | 72,3 | н/д | н/д | 92,3 |
За фабричним налаштуванням монітор пропонує користувачу профіль Racing, він має непогані показники, не таку велику яскравість, як інші (окрім sRGB), тож його без проблем можна використовувати у повсякденні. На інші можна перемикатися за потреби та на свій смак. Профіль sRGB підійде для простенької роботи з графікою під вебпотреби. Ну й нарешті з’явився пресет User, якого не зустрінеш в дешевших пристроях ASUS. І, звісно, як завжди всі профілі холодні, тож навіть користувацькій прийдеться калібрувати, якщо буде необхідність в якісній картинці.
Захисне покриття та кристалічний ефект
Матриця покрита матовою плівкою, яка знижує рівень віддзеркалень навколишніх об'єктів. Кристалічний ефект помітний, тож працювати з текстом за таким монітором не дуже комфортно, тоді як з іграми ніяких проблем.
Максимальна яскравість та стабільність контрастності
Показники яскравості та контрасту були отримані при тестуванні профілю User після калібрування.
Виробник обіцяв типову яскравість на рівні 350 кд/м², ми її отримали й навіть більше — при замірах профілів були значення й в 433 кд/м², і це без усяких HDR.
А ось з коефіцієнтом контрастності не все так просто й він у середньому мав значення на рівні 900:1, що менше обіцяного.
Точність передачі кольорів
Колірне покриття перевірялося з профілем User.
Неочікувано, але профіль User має занижені показники відносно стандартного Racing, який йде за фабричним налаштуванням в моніторах ASUS. Мабуть, виробник додав пресет аби було, поклавши все його доведення на плечі користувача. Якщо порівняти з отриманими показниками з таблиці вище, то видно, що сильно впав результат палітри Adobe RGB — на цілих 5 відсотків, тоді як DCI P3 — майже на 2%. Звісно, це все можна буде виправити руками при калібруванні.
Якщо подивитися референсні лінії, то вони сильно розходяться, сині на 20% завищені, тоді як червоні — занижені на 15%, тож без калібрування тут ніяк не обійтися, ну або використовувати заводські налаштування з коробки. По точності передачі кольору питань немає, середня DeltaE менше ніж 1, і, як завжди, проблеми з точкою білого.
Підкреслю, це профіль User, тоді як Racing має значно кращі показники.
Калібрування
Для калібрування використовувався профіль User. Налаштування змінювалися наступним чином:
- яскравість — 24;
- контраст — 80;
- червоний колір — 100;
- зелений колір — 92;
- синій колір — 84.
З такими налаштуваннями вдалося підтягнути колірні простори, які тепер не гірше профілю Racing. Звісно, за сучасними мірками професіонально працювати за таким монітором не вийде, але картинка все одно стане значно кращою, ніж була. Всі референсні лінії збігаються, а температура вийшла на рівні 6500К.
Також розв’язали проблему з точкою білого, а точність передачі кольору стала ще кращою.
Рівномірність підсвітки
Вимірювання було здійснене після калібрування профілю User.
Рівномірність підсвітки непогана, є проблеми зверху, але не в великій кількості, як це буває у інших виробників.
На фото зверху можна побачити засвіти, які здебільшого розміщені в правому верхньому куту. В реальності їх майже не було помітно.
Без glow-ефекту не обійшлося, але це проблема більшості панелей IPS, як й рівномірність підсвітки.
Кути огляду
Заявлені кути огляду складають 178/178 градусів. В межах звичайного використання монітора будь-яких питань до якості зображення не виникало, кольори не спотворювалися, але на зображені можна побачити, як під кутами знижувалася яскравість екрана.
Швидкість матриці
Пристрій оснащено швидкою матрицею IPS з часом перемикання пікселя у 1 мс (GtG) та частотою оновлення 180 Гц, що робить його гарним варіантом для ігор. Такі характеристики повинні мінімізувати появу шлейфів за об’єктами, які рухаються, та розриви картинки в динамічних сценах.
В моніторі є плавне налаштування розгону матриці зі значеннями від 0 до 20, при цьому «з коробки» йде відразу 10, які можна використовувати без якихось змін. Також монітор оснащено технологією ELMB, яка дозволяє зменшити розмиття та появу артефактів в русі, але вона впливає на яскравість монітора та не працює з адаптивною синхронізацією. Як альтернативу можна використовувати ELMB Sync, яка вже функціонує з Adaptive-Sync та не так знижує яскравість екрана (на ілюстрації зверху експозиція без корегування).
Висновки
Компанія ASUS вирішила порадувати своїх фанатів та випустила відносно доступний монітор серії ROG Strix, який за ціною не сильно відрізняється від моделей TUF Gaming. Новинка має кращу функціональність та ергономіку, дизайн в стилі ROG та попелястий колір, що сподобається геймерам та ентузіастам. Для поціновувачів усього прекрасного за ті самі гроші є також й біла модель. Велика кількість параметрів в меню монітора дозволить тонко налаштувати пристрій та відкалібрувати для гарного відображення картинки, а функціональна ніжка порадує стримерів та любителів мобільного геймінга. Але у медалі є й зворотний бік — це здебільшого ігровий монітор, про що свідчить висока частота оновлення екрана у 180 Гц, час реакції матриці й підтримка різноманітних технологій синхронізації та ASUS Extreme Low Motion Blur Sync, які мінімізують розриви картинки та розмиття об’єктів в русі. І саме через цю матрицю вибагливим користувачам буде не комфортно працювати з текстом через наявний кристалічний ефект, який помітний на білому тлі, а комусь навіть не сподобається низький коефіцієнт контрастності. Тож якщо в планах тільки ігри та розваги, ROG Strix XG27ACS стане гарним доповненням геймерського ПК, тоді як просунутим споживачам краще подивитися на старші моделі ROG.