Методика тестування
Тестування та калібрування монітора здійснювалося з допомогою приладу Datacolor SpyderX Pro. Монітор був підключений до відеокарти ASUS PROART-RTX4080S-O16G рідним кабелем Display Port та працював з частотою оновлення у 165 Гц. Тести проводилися в операційній системі Windows 11. Перед початком перевірки монітор був скинутий на фабричні налаштування. Використані програмні застосунки: Argyll CMS 2.3.1, DisplayCAL 3.8.9.3, HCFR Colorimeter 3.5.2, UFO Motion Tests.
Результати тестування
Монітор оснащено 8-бітною (+FSR) VA-матрицею з роздільною здатністю 3440x1440 точок та частотою оновлення 180 Гц у режимі розгону. Час реакції заявлено на рівні 1 мс (GtG). Ця матриця має широкі кути огляду у 178/178 градусів, яскравість на рівні 400 кд/м² та коефіцієнт контрастності 4000:1. Заявлене колірне покриття для sRGB сягає 125%, про інші ASUS ніякої інформації не наводить. Тож перевіримо всі ці показники.
Заміри по кожному заводському профілю занесені у таблиці. В них також вказані налаштування, які передбачено для кожного профілю окремо.
Назва профілю | Racing | Scenery | Cinema | RTS/RPG | FPS | sRGB | MOBA |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Яскравість, % | 65 | 100 | 90 | 90 | 90 | 25 | 90 |
Контраст, % | 80 | 80 | 80 | 80 | 80 | – | 80 |
Насиченість | – | 50 | 50 | 50 | 50 | – | – |
Кольорова температура | Warm | User Mode | Cool | User Mode | User Mode | – | User Mode |
Посилення тіней | Off | – | – | Off | Off | Off | – |
Яскравість білого, кд/м² | 259,9 | 407,8 | 282,5 | 375,3 | 372,2 | 122,5 | н/д |
Яскравість чорного, кд/м² | 0,094 | 0,095 | 0,095 | 0,095 | 0,095 | 0,048 | н/д |
Коефіцієнт контрастності, x:1 | 2744 | 4283 | 2967 | 3941 | 3909 | 2504 | н/д |
Кольорова температура, К | 7050 | 7522 | 10476 | 7535 | 7566 | 7184 | н/д |
Середня ΔE*00 | 0,25 | 0,15 | 0,25 | 0,19 | 0,26 | 0,19 | н/д |
Максимальна ΔE*00 | 0,72 | 0,53 | 0,54 | 0,96 | 1 | 1,63 | н/д |
Обсяг колірного простору sRGB, % | 99,8 (130,1) | 99,8 (125,6) | 98,6 (122,9) | 99,7 (125,4) | 99,8 (125,8) | 100 (131,6) | н/д |
Обсяг колірного простору Adobe RGB, % | 82,8 (89,7) | 79,2 (86,6) | 77,1 (86,4) | 79,1 (86,4) | 79,2 (86,7) | 83,3 (90,7) | н/д |
Обсяг колірного простору DCI-P3, % | 91,3 (92,2) | 88,9 (89) | 87 (87) | 88,7 (88,8) | 89 (89,1) | 92,3 (93,2) | н/д |
Цікаво, але всі профілі виявилися непоганими для використання, тільки Scenery занадто яскравий, а Cinema дуже холодний. Жодного теплого або нейтрального пресету немає й у всіх температура перевищує 7000К, навіть для sRGB, який призваний для точної передачі кольору у вебсередовищі. І хоча з кольором питань немає взагалі ніяких, середня DeltaE у всіх менше одиниці, працювати з холодною картинкою професіонально вже не вийде. За фабричним налаштуванням користувачу доступний профіль Racing, який має більше можливостей за налаштуванням, ніж sRGB, а по показниках не сильно гірший за нього, тож можна завжди використовувати і його, а при наявності необхідного приладдя провести з ним калібрування. До речі, колірні простори Adobe RGB та DCI-P3 показали 83% та 92% покриття, що непогано для такого продукту та дорівнює можливостям моніторів п’ятирічної давнини. Профіль MOBA взагалі незрозуміло для чого, він демонструє чорно-білу картинку з додатковими зеленим на червоним кольорами.
Захисне покриття та кристалічний ефект
Матриця покрита матовою плівкою, яка знижує рівень віддзеркалень навколишніх об'єктів. Кристалічний ефект не помітний, тож ніякого дискомфорту при роботі за монітором не буде. А ось міжпіксельну решітку іноді все ж таки побачити можна, навіть неозброєним оком.
Максимальна яскравість
Показники яскравості та контрасту були отримані при тестуванні профілю Racing після калібрування.
Виробник обіцяв яскравість на рівні 400 кд/м², які ми й побачили при перевірці заводських профілів. А ось після калібрування користувач може розраховувати максимум на 330 кд/м², чого буде достатньо з великим запасом при роботі в дуже освітленому приміщенні.
Коефіцієнт контрастності коливався в межах від 2401:1 до 3663:1, при цьому мінімальне значення було при нульовій яскравості, а максимальне — при 10%. В усіх інших режимах коефіцієнт дорівнювався 3000:1 у середньому. Обіцяні 4000:1 також можна отримати із заводськими профілями, тож виробник й тут дотримався обіцянки.
Точність передачі кольорів
Колірне покриття перевірялося з профілем Racing.
Заявлене охоплення колірного простору sRGB у 125% монітор демонструє, тож про якість картинки можна не хвилюватися. Adobe RGB та DCI-P3 знаходяться на рівні 83 та 92 відсотків відповідно, що теж непогано, але замало для сучасної професійної роботи з графічним контентом, якщо це знадобиться.
Як вже вказувалося, картинка в TUF Gaming VG34VQL3A холодна. Зумовлено це заниженим червоним кольором, що видно по референсним лініям.
З точністю передавання кольору все добре, середня DeltaE менше 1, є лише питання до точки білого. Але можна це виправити чи ні — ми дізнаємось при калібруванні.
Калібрування
Для калібрування використовувався профіль Racing. Налаштування змінювалися наступним чином:
- яскравість — 22;
- контраст — 80;
- червоний колір — 100;
- зелений колір — 85;
- синій колір — 87.
З такими налаштуваннями ми отримали найкращі показники, колірні простори підтягнулися й тепер можна навіть працювати з графікою. Відображення відеоконтента також стане кращим.
Всі референсні лінії тепер майже на одному рівні, а якщо приділити калібруванню більше уваги, то можна отримати ще кращі показники, при цьому температуру налаштувати ще точніше та довести її до необхідних 6500К.
По кольорах все ідеально, точка білого тепер не перевищує необхідних показників.
Рівномірність підсвітки
Вимірювання було здійснене після калібрування профілю Racing.
Рівномірність підсвітки хороша, на тлі моніторів з IPS-матрицями взагалі ідеальна, лише знизу справа від центру є проблемна зона.
Засвіти є, але вони малопомітні, якщо тільки не дивитися під гострим кутом. На світлинах видно де саме вони присутні.
Кути огляду
Заявлені кути огляду складають 178/178 градусів. В межах звичайного використання монітора якихось питань до якості зображення не виникало, але при великих кутах було відчуття зниження контрасту, кольори тьмяніли, а картинка здавалася якоюсь білястою. Все ж таки для вигнутих екранів краще використовувати матриці OLED, де подібних артефактів немає взагалі.
Швидкість матриці
Пристрій оснащено швидкою матрицею VA з часом перемикання пікселя у 1 мс (GtG) та частотою оновлення 180 Гц, що робить його гарним варіантом для ігор. Такі характеристики повинні мінімізувати появу шлейфів за об’єктами, які рухаються, та розриви картинки в динамічних сценах.
В моніторі є декілька режимів розгону матриці, а також повне вимкнення OverDrive, але всі вони, фактично, ніяк не впливають на якість зображення, окрім Level 5, який робить об’єкти чіткішими, хоча візуально все одно помітні невеличкі шлейфи. Тож можна використовувати режим Level 3, який стоїть за фабричним налаштуванням. Також цю модель оснащено технологією ELMB, яка дозволяє зменшити розмиття та появу артефактів в русі, але вона впливає на яскравість монітора та не працює з адаптивною синхронізацією. Є декілька режимів, всі вони роблять об’єкти ще чіткішими, ніж OverDrive, та зменшують до мінімуму появу шлейфів.
Висновки
Раніше широкоформатні пласкі монітори були за диковинку, зараз навіть вигнуті екрани нікого не здивують. І такі пристрої дозволяють поринути в події, що відбуваються на сцені та стати частиною ігрового процесу завдяки ефекту «присутності». Розглянутий монітор ASUS TUF Gaming VG34VQL3A чудово підходить для розважальних цілей, як для перегляду відеоконтента, так й для ігор. Швидка матриця з частотою оновлення 180 Гц та підтримка AMD FreeSync Premium дозволять грати у динамічні проєкти без змазаних слідів та розривів картинки, а з гарною передачею кольору можна буде насолоджуватися кінофільмами у високій якості. Звісно, краще обирати контент з підтримкою екранів формату 21:9, а для ігор прийдеться поміркувати над картою високого рівня, інакше фреймрейт буде бажати найкращого при роздільній здатності 3440x1440. Після калібрування монітор можна навіть використовувати для роботи з графічним контентом, хай навіть й не на професійному рівні. Попри ігровий клас TUF Gaming VG34VQL3A непогано оснащено — він має багато портів для підключення джерел відеосигналу, швидкий USB-хаб та функціональну підставку. Також ціна його знаходиться на прийнятному рівні, якщо порівняти з наявними на вітчизняному ринку конкурентами, які здебільшого мають частоту оновлення лише 165 Гц та меншу яскравість. От тільки через матрицю VA він не підходить для одночасного перегляду відеоконтента багатьма користувачами, бо найкращі враження буде отримувати центральний з них. Тут би непогано підійшла технологія OLED, але це вже інша категорія пристроїв.