PCB
Якщо корпус — це тіло, то друкована плата (PCB) це мозок клавіатури. За винятком придбання саме окремої друкованої плати, обирати її прийдеться разом з корпусом у складі готової клавіатури чи баребона. Кількість клавіш та тип кріплення до корпусу, таким чином, вже обумовлена вибором основи. А ось, на що варто звертати увагу:
- hotswap-перемикачі;
- інтерфейс;
- підсвічування;
- програмне забезпечення;
- шумоізоляція;
- сумісність з 3/5-pin перемикачами;
- отвори для PCB-mount стабілізаторів.
Щодо hotswap, в цьому випадку, відповідь може бути тільки «так». Клавіатур з розпаяними на PCB перемикачами на ринку безліч, але перетворити її на повноцінний кастом вийде, тільки якщо впаяти замість рідних свічів роз'єми Mill-Max. Це можливо, та чи треба у 99,9% випадків?
З інтерфейсами також зрозуміло: дротовий USB, 2,4 ГГц чи/та Bluetooth. Дуже рідко підтримується частота опитування вище 1000 Гц, чим пишаються сучасні геймерські моделі. До речі, серед ентузіастів популярні USB-кабелі з «авіаційним» роз'ємом посередині (aviator cable) та, часто, з пружинною частиною (coiled cable). Вони також підбираються під стиль оформлення клавіатури, тож існують в багатьох кольорах. Практичного сенсу небагато, але багато хто вважає це естетичним.
Питання підсвічування складніше. Історично воно дуже популярно у геймерських брендів та не дуже — в ентузиастських, втім поступово ситуація змінюється на краще. Також важливо розміщення світлодіода зверху (North-facing) чи знизу (South-facing) — символи на обраних кейкапах мають знаходитися з того ж боку, інакше ефект буде набагато слабшим. Нарешті, підтримка екосистеми підсвічування типу SignalRGB, Razer Chroma чи ASUS ROG Aura гарантує можливість створювати складні ефекти, що синхронізовано між клавіатурою та іншими сумісними пристроями. Крім того, конкретні ігри та програми все частіше пропонують спеціальні профілі для клавіатур зі справді корисним підсвічуванням.
Щодо програмного забезпечення, в ентузіастів є три стандартних галузевих застосунки — QMK, VIA та Vial. Між ними є різниця, але на даному етапі важливо тільки те, щоб клавіатура підтримувала щось з цього. На той час, коли (якщо!) конкретні обмеження на кшталт кількості запрограмованих шарів функцій почнуть турбувати користувача, він вже сам зможе писати керівництва по кастомних клавіатурах, а не читати їх. Геймерські ж бренди замість універсальних QMK, VIA та Vial пропонують власні засоби налаштування, які можуть бути дуже хорошими (Razer Synapse) чи не дуже хорошими (ASUS Armoury Crate).
Для покращення звукового профілю клавіатури шляхом шумоізоляції, ентузіасти часто роблять так званий tape mod — це наклеювання одного чи декількох шарів малярного скотчу зі зворотного боку PCB. З фронтальної сторони можна наклеїти switch pads — поронові прокладки між дном перемикача та платою. Обидві ці саморобні модифікації іноді роблять вже виробники — наприклад, у HATOR Rockfall 2 Mecha TKL Authentic Edition навіть при відсутності hotswap вже при збірці наклеєні світч-пади, у Dark Project KD83A LTD замість них ціла силіконова прокладка, а Razer Blackwidow V4 75% має заводський варіант tape mod (набагато акуратніший звичайного).
Окрім просто підтримки hotswap, важливо, чи PCB сумісна з перемикачами, що мають п’ять контактів замість трьох. В цілому, це вирішується кусачками (пластикові напрямні можна прибрати з перемикача), але краще все ж таки мати універсальний варіант.
Нарешті, довгі клавіші (пробіл, Enter, Backspace, Shift) мають спеціальні стабілізатори, про специфіку яких теж можна написати окрему статтю і ще одну — про їх можливі доробки. Але при виборі PCB буде плюсом, якщо вона має отвори для гвинтового кріплення цих стабілізаторів — цей так званий PCB-mount (на фото нижче — з димчастого пластику) є надійнішим способом порівняно з plate-mount (на фото нижче — чорні), при якому стабілізатори кріпляться на плейті за допомогою пластикових застібок.